Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Lola T96/50, | << 1, 2, 3 ... 32, 33, 34 ... 149, 150, 151 >> 23 besök idag (554681 totalt) |
Du köper för lite maskiner till företaget dvs |
||
Jeppe nej självklart har du rätt. Det är både sjuttioelva och sjuttiotolv andra projekt som påbörjats pågår och avslutats parallellt.
På gott och ont såklart. Och ännu lever jag på hoppet och målsättning om mjukstart med lite tester av denna nu i sommar. Nikel. Ja det var ju uppenbart så. Sen är det tyvärr så att det är delvis falska siffror då min lågperiod (januari till mars) var jag anställd med lön förra året. Plus att jag tagit ut en del dagar föräldrapenning utöver företaget. Så den totala inkomsten är ju lite högre än normalt. Nu i år kommer det sjunka ordentligt bara av den anledningen. Dessutom skulle jag bra antagligen inte klara ännu ett år med samma mängd övertid i rad _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
Hoppas du får ett lagom år |
||
Blev lite jobbat ikväll med älskade aluminiumrör.
Slipat ur det värsta nu. Sparar finliret som uppgradering inför säsong två ?? Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
_________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
Nu nästa är tyvärr att lyfta bort motor igen och sätta tillbaka drivrem och lite ändring av remstyrningar innan jag går vidare med kylrör.
Tjohoo Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
Hahahha. Bara vänta på att någon skulle kommentera, vem som först skulle våga riskera låta korkad, nej du är inte korkad.
Lägger upp en uppdatering senare eller imorgon, så klarnar det nog _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
Man måste nog vara lite audinörd för att förstå detta, jag kliade mig faktiskt i huvudet själv flera ggr innan jag började förstå men ändå kunde jag inte känna mig säker före jag hade skruvat isär [/fbvideo]
_________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
ser lite lustigt ut, men i normalfallet har audi 8orna spjället på baksidan av motorn. Insuget går iofs vända men gissar att så inte är fallet här och bilden bara luras?
_________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||
Haha ja jag börjar med att lägga upp några bilder så fattar nog någon.
Har precis slutat jobba för dagen så en dusch å en smörgås sen skriver jag mer när jag hunnit slänga mig i soffan Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
_________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
_________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
_________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
Såhär va.
Gasrullen sitter på insugets ända mot växellådan. Sedan går en axel genom insuget till gasspjället på andra änden av insug. Överdelen av insuget är som en tunnel /rör på ca 3,5" där inne sitter lmm original. Och sen är det då en anslutning mot spjället. Plenum sitter "under" insuget. Sedan går runners upp över lmm och ner i insug kanal på andra sidan Så det är ordentligt långa runners kan man säga. Nu har ju jag vänt flödet och tänkt använda tunneln som en bit av rör mellan luftfilter och turbons inlopp. Från turbon Går rör ner till kompressorn inlopp. Sedan sitter skruvens utlopp bak på sidan av Kompressor. Längst fram på sidan av Kompressor sitter avlastningen som är kopplad mellan in /utlopp.. Denna styrs av en actuator. (Så man kan säga att röret på kompressorns fläns på sidan. Är den vägen luften går korta stunder på mellanlast.) Från kompressorn vidare till intercooler. Från ic in i min egna adapter jag tillverkat för att få spjällets inlopp vänt framåt _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
Så egentligen så sitter det bara en 180graders böj där du har inlopp till intercooler och luftfilter och luftfiltret sitter på andra sidan?
Jag tyckte det så konstigt ut men tänkta att du antagligen tänk ut något smart |
||
Finns många anledningar att det nog var en usel idé att påbörja detta just nu. Blev tvungen att "börja om" med spännare fästen löphjul osv.
Men denna är bra mycket mindre och lättare. Och dessutom var den gamla rätt mycket större nedåt så hade behövt jacka ur i golvet, för att senare behöva plasta igen efter byte av generator. Så blev så här nu. I övrigt inte hänt något spännande Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
_________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||
Biltemas lilla universal
Art 63614 899kr Diameter 100mm, remskiva 69mm. 12v/60amp Levereras med kilremskiva , finns 6spår att köpa till men jag svarvade om min original. Väldigt smidig. Men skulle ju naturligtvis köpt den från början, nu måste jag ju leta ny rem igen _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
Våra race- och banåkarbilar Lola T96/50, | << 1, 2, 3 ... 32, 33, 34 ... 149, 150, 151 >> 23 besök idag (554681 totalt) |