Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
2004-08-24 KM Järfälla MK (filmer)
1697 besök totalt
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674


Trådstartare
Igår roade vi oss med att köra klubbmästerskap i Sport 2000 ute på järfällabanan.
Kul som tusan var det, även om jag bara blev 6:a (av 9), men jag hade i varje fall delvis kontakt med framförvarande så lite stridigheter blev det.

Här är lite filmer tagna ifrån min hjälmkamera:
ftp://ftp.nada.kth.se/pub/home/ayt/outgoing2/jmkKM04Heat1_480x384.avi (64 MB)
ftp://ftp.nada.kth.se/pub/home/ayt/outgoing2/jmkKM04Heat2_480x384.avi (65 MB)
ftp://ftp.nada.kth.se/pub/home/ayt/outgoing2/jmkKM04Final_480x384.avi (123 MB)

Tyvärr blir det rätt fort mörkt nu så vi körde bara fyra varv i kvalheaten och 10 i finalen, plus master- och in-varv. Mörkret gör även att bilden dels kan vara lite mörk p.g.a. den relativt ljusa himlen men också lite skärpeproblem ibland, dock inga jätteproblem. Dessutom skakar förstås huvudet en del...
Eftersom jag fortfarande åker omkring med debutantlicens så fick jag starta bland debutantgruppen i slutet av startfältet. Annars lottad startordning i kvalheaten.

I heat 1 hände väl inget speciellt, tror jag, förutom nåt lamt omkörningsförsök av mig samt nåt av Arne, som låg framför mig, på Lennart som låg framför Arne. Det skiljde för lite mellan oss för att det skulle lyckas om man inte satsade lite över vad som är tanken på ett klubbmästerskap bland hobbyåkare.

I heat 2 blev några efter på mastervarvet så jag trodde inte att starten skulle gå det varvet och därför totalmissar jag starten. Därefter har jag några omkörningsförsök och ett i utgången av första kurvan var nära en liten krasch och avåkning, men den redde upp sig. Han framför kör lite sakta igenom den kurvan och när jag skall gå om på innern i den senare delen av kurvan så stänger han mig, troligen ofrivilligt p.g.a. ett litet släpp, men jag väjer och åker rejält på tvären en bit. Det går rätt så fort där så inte allt för skoj att åka av, men det redde upp sig utan att jag förlorade så mycket tid. Tyvärr syns det inte så bra i filmen eftersom jag hela tiden tittar rakt fram, men man ser på rattutslaget att det är styrstoppen som gäller.

I finalen så blir det lite trångt i början och i hästskoböjen så får han som ligger innanför mig en sladd när han dyker in i kurvan och bromsar för att inte köra in i karten framför, vilket gör att jag kör in i honom, men tar mig ifrån incidenten utan problem, förutom att jag tappar kontakten med framförvarande samt att han bakom smiter förbi. Jag lyckas dock jaga ikapp den förbismitande samt köra om och slutar 6:a.

Hur det gick i resten av fältet har jag ingen aning om, Men olle Sättare vann i varje fall, inte helt överraskande. Dock inte helt jätteenkelt.

Visserligen är jag inte tillräckligt bra för att vinna, men det är ändå en otroligt kul sak att ägna sig åt på en tisdagkväll. thumbs up

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
Krille S
Solna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 57



Suveränt kört, Anders thumbs up

_________________
/Kristoffer Stagh


Iame Intrepid Silverstone
Citera
freeman
Stockholm/Tyresö
Här sen Jan 2003
Inlägg: 40



Lite stillbilder till allt det rörliga ...










_________________
Dan Hörner
Citera
Elitracing (åskådarracing)
2004-08-24 KM Järfälla MK (filmer)
1697 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande