Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo | << 1, 2, 3 ... 148, 149, 150 ... 192, 193, 194 >> 119 besök senaste veckan (1139756 totalt) |
Det här projektet och satsningen är helt overkligt cool och jag ser verkligen fram emot att följa det i sommar!
Men en sak jag inte förstår är att du vågar föra in så mycket nya förändringar inför en säsong. Det är ju kanske inte så farligt om man ska iväg 25 mil och tävla, och har möjlighet att traila hem bilen och bygga om lite några veckor under säsongen. Men jag misstänker att bilen kommer skeppas från tävling till tävling i sommar och att det kommer bli betydligt mer utmanande logistikkedja att åtgärda eventuella fel som dyker upp? Hatten av för satsningen, men i mina ögon har risken för brutna race ökat marknat?
Det där är fasen ingen friggebod. Han har oceaner av plats! |
||||
Du har en riktigt bra poäng i det du säger. Det är risker med alla nya förändringar och nya saker som måste testas, justeras in och eventuellt förbättras/designas om. Men eftersom jag jagar absolut lägsta varvtider kände jag att jag behövde gå all in. Men jag kanske inte varit tydlig med att det inte kommer tävlas full säsong här i Sverige i år. Det blir full fokus på tester och shakedowns fram tills dess att båten åker någon gång på sensommaren. Förhoppningsvis passar TAnus tävlingar ihop med lämpliga testtillfällen för bilen men annars får det bli andra testdagar. Kommer inte stressa ihop något för att hinna till ett specifikt race. Geometri fram+bak och karosseri fram (ej aero) är i princip orört. I övrigt är det i princip en ny bil. Haha ja de som har platsbrist som skäl till att inte bygga bil är helt enkelt inte motiverade nog _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
Jäkligt sant. Vet dem som lyckats bygga bil utan att ens ha en lokal att bygga i Farsan tex slog ihop två källarförråd i lägenhetshuset där allt byggdes på kvällarna när pensionärer sov, så dem inte kunde gnälla. Värst var när en färdigmonterad Pontiac v8 Skulle uppför trappen. Sedan monterad allt ihop till nyrenoverad bil på hyrparkering utanför Som jag brukar säga till folk på jobbet osv som inte fattar, dem undrar hur man kan och vet så mycket, har råd, och tid osv att bygga bil. Det är liksom inte en hobby, det är en livsstil där allt kretsar kring problemlösning i projektform _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||
Där sa du ett par kloka ord! Den livsstilen är det också långt många fler som har, utan att tänka på det Vår utlopp artar sig i bilbyggande, andras kanske i historia, bodybuilding, måleri eller vad som helst _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||
Och ibland när man har en ide som man själv inte har möjlighet att tillämpa så slänger man ut den i hopp om att någon annan nappar på och testar i praktiken!! _________________ Mats Blomström <>-<>-<>-<>-<> BMW 320d touring -13 Porsche 944 -86 BMW 320iA Touring -95 Buell xb9r -03 Chimo Cobra ~82 Marin san rafael ~98 Fötter -70 |
||||
Jag inser att jag är dåligt påläst också. Fick intrycket av att du skkulle köra en massa race utomlands och skeppa bilen fram och tillbaka, men om det "bara" (bara... ) är Australien och dessutom på sensommaren så har du god tid för shakedown. Kör hårt! |
||||
Har varit dålig på att uppdatera här
OBP Motorsport är med som sponsor 2018 och vi ska köra deras senaste V3 pedalställ helt billetfrästa och enormt styva och starka. Så mycket fina detaljer på dessa! Tillsammans med Alcon motorsport cylindrar och diverse andra prylar från OBP _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
|
||||
Se även; Dr. Alban |
||||
Vad säger rejsa-expertisen om dimensioner på nya bärarmar i chromoly?
Dubbla a-armar med ett sjuhelsikes grepp i kurvorna 28x1,5 undre armar och 25x1,5 övre armar. Vågar man köra på det? Borde med sin 700 sträckgräns vara snarlikt mer normalt stål med 3 mm gods eller tänker jag fel? _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
Rent renerält skull jag säga behöver man crommoly i bärarman är de för klena.
Vad som styr är elasisitets modulen och den är i prinsip lika för allt stål. Vid ökad sträckgränsen ger att man kan typ böja något mer och det fortfarande åter går till sin utsprungliga form efter kraften tagits bort. _________________ Johan Sjölinder |
||||
Samtidigt innebär detta att armarna kan ta upp större påfrestning utan att plastiskt deformeras. _________________ Magnus Falk |
||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo | << 1, 2, 3 ... 148, 149, 150 ... 192, 193, 194 >> 119 besök senaste veckan (1139756 totalt) |