Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW e36R - LS2 Turbo by ButterflyRacing | << 1, 2, 3 ... 76, 77, 78 ... 132, 133, 134 >> 96 besök idag (671247 totalt) |
Vi som hamnar i dispyter... får rådet att "det bara är att räkna till hundra, innan ni postar" Hur långt ska dom med huvudnyckel räkna ? _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Jag hoppas att det blir så. Men det kan ju vara så att "Bäst före darumet" har gått ut på föraren..? _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Tyvärr, för en gångs skull, hade jag inte tillräckligt med siffror att räkna på i huvet i helgen, dom tog slut Nu ska jag inte spamma din tråd mer _________________ Magnus Thomé |
||||||
Jag tror det var nyttigt att få upplevs det vi ställs inför ibland. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Dum fråga kanske...
Men av det jag ser av infästningen av tanken så "hänger" den i gängstänger? Kommer det att hålla? Jag tänker då mest på krafter i sidriktningen och att det kan bli brytningar/utmattning efter ett tag. _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||
Ja... i bak hänger den i m10. Men det är inte dom enda fästpunkterna. Själva burken ska skruvas i aluminiumbalken längst bak. I framkant sitter burken stumt. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Så..... nu när jag tanker på det.... så är gängstängerna inte nödvändiga.
Jag kanske ska ta bort dom..... _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Här syns det bättre hur balken ser ut.
Aluminium-vinken, som är otroligt stadig.... och förbluffande lätt. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Det är det svarta , framför tanken. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Toni kanske menade själva droplinksen mellan kränghämmaren och länkarmar? _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
Dom går genom golvet... och till ovansidan av bärarnen. Det var inte så det var tänkt. Men det gick inte att ha den där jag ville. Den skulle ha blivit för tunn och ostadig. EDIT: Ge er inte in på att sätta den så. Det har varit ett jävla jobb. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Äntligen har jag haft tid att reda ut frågetecknen med de växellådor vi har tillgängliga.
Jag har räknat på utvecklingar i olika lådor i många år och tycker att alla lådor har för bred spridning. Antingen får man terrängväxlar 1an och 2an..eller en 5a och 6a som ger + 300 kmh Så nu blir det 4-växlad Close Muncie med en 1a på 2.20:1...... och 4an 1:1 med med något som liknar dogringar, tills den 5-växlade DougNach-lådan blir färdig. Den enda skillnaden på utväxlingarna på den 4-växlade och den 5-växlade, är att jag får en lägre 1a, så det blir lättare att komma igång. Att starta från stillastående med en 1a på 2.20:1 med 3.25 i slutväxel.... och sinterkoppling, blir nog en utmaning. Det står BMW i diagrammet. Men det är samma utvävlingar som den 5-växlade DougNach-lådan. EDIT: Jag har en slutväxel med 3.25:1 också. Och då blir sluthadtigheten rimligare i diagrammet. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Det där känns väldigt tätt på en bil med så mycket effekt och sån volym rent spontant.
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Stillastående start ingår ju inte i tävlingsformen, men det kan ju bli lite knepigt att rangera i depån och kön vid utsläpp.
Även om det finns moment att köra på så är det aldrig fel att kunna välja "dynamik" och "känsla" med växelspak. Fyra växlar att köra på är väl inte för mycket? |
||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW e36R - LS2 Turbo by ButterflyRacing | << 1, 2, 3 ... 76, 77, 78 ... 132, 133, 134 >> 96 besök idag (671247 totalt) |