Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2018-04-25 LMS Öppna banträffar Sviestad
2082 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Som jag skrev i min biltråd, helt galet att man kan dra iväg på eftermiddagen, köra racerbana ett tag och sen rulla hem. Och att det är öppet för absolut alla som vill! Fantastiskt!

Det blev en superkul kväll på Sviestad med den blåe M2an! Man testade med femtonminuterspass vilket jag tycker fungerade alldeles utmärkt! Grön grupp gatbilar, röd grupp gatbilar och blå grupp vagnsboksbilar. Som alltid kanonbra ordning ute på banan (iaf i den grupp jag körde i thumbs up). Riktigt bra fart i den gruppen och överlag ganska jämnt gäng vilket ju blir bra, för stor spridning i fart knökar ju till det för både långsamma och snabbare. Jag ska skriva lite mer i min biltråd, men lite kort, Danne på Bandhagens däck klämde in mig tidigare under dan och satte på rdäcken, trippelåttorna från förra året. Och o ja, det bromsar bra mycket bättre än med gatdäcken! Trygg pålitlig jajamen-känsla istället för hurgårdetdettavarvet-känsla. Men JÖSSES vad man studsar runt i bromszonen efter långrakan, där är det GupPIgT!! En bit efter sju så stod bensinmätarnålen i princip på noll. Skulle jag dra iväg och tanka och komma tillbaka, njaee, jag hade fått kört riktigt bra med varv och kände mig jättenöjd och det skulle ju inte bli mer än en kvart eller så mer kört så jag packade ihop och rullade hemåt i den jättefina vårkvällen! Ja, det ösregnade i Norrköping men annars var det sol överallt, hela banträffen och färden dit o hem.


Kassa mobilbilder som vanligt












Nöjd cruisar man hemåt i en fantastisk vårkväll. Nice.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Himlar
Linköping
Här sen Mar 2007
Inlägg: 1495



Jag instämmer, mycket bra arrangemang! Och jag lyckades faktiskt fånga överstegurun själv på bild. En rätt utbränd bild, men ändå en bild:


Det såg ut som att den vita BMWn var en bra sparringpartner för dig Magnus? Jag tog inga tider, men det kändes som att ni var någorlunda jämna per varv när jag tittade.

_________________
MVH/ Fredrik Henriksson

"But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Himlar skrev:
Det såg ut som att den vita BMWn var en bra sparringpartner för dig Magnus? Jag tog inga tider, men det kändes som att ni var någorlunda jämna per varv när jag tittade.

Jag hade gillat att köra runt med honom men vi lyckades inte hamna på samma ställe när vi var igång på fullt. Men det är verkligen kul när man är två som kör jämnt så man kan se var man kan förbättra sig och vice versa, typ

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Här lite video på blandade bilar. Ariel Atom, RS Audi?, svart M2, lite trafikstockning , Nicklas i M3an och en elva turbo framför...


_________________
Magnus Thomé
Citera
JonasR1
N o r r k ö p i n g
Här sen Feb 2008
Inlägg: 497



Jag som trodde att min bil blivit "tokig" efter bromsbeläggsbytet. Det skakade otroligt i ratten vid inbromsningen efter rakan. Bilen studsade nästan i fronten. Men då upplevde fler att banan var guppig. Kanske jag inte behöver vara jätteorolig...

_________________
J o n a s J o n s s o n

Radical SR3 RS
RS2 i SPVM
Citera
Photo by Robban
Norrköping
Här sen Apr 2016
Inlägg: 862



Ja vilken tur med vädret vi hade. Lite små droppar när det slutade. Och jag ha till Lövstad utanför Norrköping då det började att ösa ner.
Vad säger du Magnus ska jag slänga upp lite bilder eller vill du bara ha depå bilder ?
Det gick bra i kurvorna tyckte jag.


_________________
Robert Andersson
Citera
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1244



Tack för en lyckad kväll! Blev inte så jättemånga varv körda för min del, var alltid lite sen på bollen varje gång när det var röd grupp så får skylla mig själv!
Litet missöde i att min frontläpp lossnade där det gick som absolut snabbast på rakan och kördes följdaktligen rakt över av mig! Som tur var fick ingen den på sin bil, även om herren i RS3an bakom nog undrade vad fan som hände! Vi kikade bilen efteråt och inga skador på den fina RS3an thumbs up

Kul med lite film där man ser sin bil bakifrån!
Imponerande att du piskar upp en Ariel Atom Magnus

Billig frontspoiler nästan hel säljes!


_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Photo by Robban skrev:

Vad säger du Magnus ska jag slänga upp lite bilder eller vill du bara ha depå bilder ?


Om vi alla jättegärna ser dina foton? Har påven en rolig mössa?








(jag skäms ju för mina sketna mobilfoton)

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
N Wiberg skrev:
Imponerande att du piskar upp en Ariel Atom Magnus


Det hade du gjort också ju, vi hade ju inte så olika tempo du och jag!


Han var ju dessutom nerviktad (uppviktad?) med passagerare vilket antagligen märks mer i en Ariel än våra bilar






JonasR1 skrev:
Jag som trodde att min bil blivit "tokig" efter bromsbeläggsbytet. Det skakade otroligt i ratten vid inbromsningen efter rakan. Bilen studsade nästan i fronten. Men då upplevde fler att banan var guppig. Kanske jag inte behöver vara jätteorolig...


Ja det ömsom bromsade kanon, ömsom "uppe i luften" ingen broms alls nästan (lite överdrivet) och ömsom lite slumpvis sidohopp

_________________
Magnus Thomé
Citera
Sik_co
Östergötland
Här sen Sep 2005
Inlägg: 455



Mina avåkningsspår är kvar

_________________
Marcus Gustafsson

Mazda 323F GT4-R
Mazda 323 GT-R
Citera
Photo by Robban
Norrköping
Här sen Apr 2016
Inlägg: 862



Hej på er nu har jag fixat bilderna från i går kvälls körningen.
Hoppas jag har fått med alla.
Hoppas ni gillar bilderna.
Vill ni få kontakt med mej angående bilderna . Mejla mej : robbanfisk@hotmail.com
Nu kör vi bilder.
Klicka för större bilder!

_________________
Robert Andersson
Citera
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1244



Jag verkar ha lyckats hålla mig undan kameran!

*EDIT*:
Var bara för het på gröten

_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
Photo by Robban
Norrköping
Här sen Apr 2016
Inlägg: 862



Klicka för större bilder!

_________________
Robert Andersson
Citera
Photo by Robban
Norrköping
Här sen Apr 2016
Inlägg: 862



Klicka för större bilder!

_________________
Robert Andersson
Citera
Photo by Robban
Norrköping
Här sen Apr 2016
Inlägg: 862



Klicka för större bilder!

_________________
Robert Andersson
Citera
Photo by Robban
Norrköping
Här sen Apr 2016
Inlägg: 862



Klicka för större bilder!

_________________
Robert Andersson
Citera
JonasR1
N o r r k ö p i n g
Här sen Feb 2008
Inlägg: 497



Woow!! Vilka coola bilder! Snyggt!

_________________
J o n a s J o n s s o n

Radical SR3 RS
RS2 i SPVM
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Fick lite midsommarvibbar med flaggan (och flaggan) och det fina vädret, självklart är det såhär man firar midsommar eller hur! Cool bild!




Men va farao, ligger jag alltid efter


_________________
Magnus Thomé
Citera
mago
Linköping
Här sen Jan 2018
Inlägg: 58



Snygga bilder som vanligt!

Här kommer några klipp inifrån Hondan:


_________________
Magnus J 0 m @ n d e r

Mazda MX-5 NB -00
Citera
iqbad
Linköping
Här sen Okt 2005
Inlägg: 598



mago skrev:
Snygga bilder som vanligt!

Här kommer några klipp inifrån Hondan:



Bra kört, gött ljud i Hondan också! Vad var det som hade hänt förra gången när drivningen inte funkade? Var det enkelt att fixa?

_________________
Eric Andrén
Mazda MX-5 2018
AUDI RS3 2023
PORSCHE Macan Turbo 2017
Citera
mago
Linköping
Här sen Jan 2018
Inlägg: 58



Tack, ja den låter trevligt och kameramicen fångar upp ljudet bra.

Det var en drivaxel som hoppade ur sist. Fråga mig inte hur jag lyckades med det, men det blev relativt billigt att fixa iallafall.

_________________
Magnus J 0 m @ n d e r

Mazda MX-5 NB -00
Citera
Eftersnack
2018-04-25 LMS Öppna banträffar Sviestad
2082 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande