Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M2 -16 | << 1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 111, 112, 113 >> 364 besök senaste veckan (463102 totalt) |
Cup2or funkade tyvärr inget bra på min M3a heller, dem hade sjukt mycket evakueringsspår för vatten på 225orna fram och typ inget gummi marken.
235orna nu på Porschen ser mycket bättre ut! Får se hur dem känns på söndag. _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Om man kikar på tex GT3'or så verkar de ha fantastiskt mycket bättre kontroll över hjulvinklarna när det svänger? M-bilar kränger o har sig och hjulvinklarna blir som de blir i svängarna. Typ
_________________ Magnus Thomé |
||||||
Du pratar gamla version Erik tror ja _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
Cup 2 gillar inte för lite camber och att man i dressyr kanar runt på ytter sidan då brinner dom upp _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
Jupp. 3 grader fram funkade halvt okej men 2 grader bak räckte inte och det var max som gick att ställa där. Lite förvånad att de ville ha mer bak. Jag kör ju gärna knixiga banor och knixig slalom. På tex Ringen funkar de nog super. _________________ Magnus Thomé |
||||||
Hej Magnus Minimera skumpandet genom att bromsa efter kurvan och släpp ut bilen endast till mitten, där är det mycket jämnare. Först i slutet på inbromsningen tar dig ut till vänstra kanten för att få en bra instyrning. Det skiljer säkert 20m i bromssträcka beroende på om du hamnar i ojämnheterna eller inte så det blir lite för svårkalibrerat..., jag har studsat ut i gräset tv en gång, lite väl spännande....tur att banan går rakt fram också. Annars syns det att hittar du runt du har gjort din läxa på denna banan. Jag håller nog ut mer tv i esset efter vänstern för att kunna gå på gasen tidigare i högerböjen eftersom det är så lång raka efter. Det finns alltid små förbättringar att göra mao 1,01x nästa gång _________________ Håkan Backlund Porsche 991 GT3 RS MR |
||||||
Nej nya cup2 hade jag på den på rudskogen, bak fanns det grepp, men framdäcken i 225/45 17 såg jättekonstiga ut. Max 60% av bredden var gummi, resten luft. Bak däremot i 255/40 17 såg helt vettiga ut! _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Hej Magnus,
Nu sitter 285/35 19 Trofeo däck på bilen och efter 5 mil körning på gata så är det inget skrap än Imorgon ska jag till Ring Knutstorp och då får vi se vad som händer när bilen utsetts för lite mer sidkrafter. Det sitter ett KW Clubsport chassi på min bil vilket jag tror sänker mer än vad ditt Öhlins chassi gör. _________________ Milan Klacar |
||||||
Erik,
Var dom lite som Cup+? De hade ju när det begav sig mycket bredare längsgående slitsar i mönstret. Vet du om dom hade *, N eller någon annan märkning? Här är en lååång lista av märkliga märkningar: https://www.tyres-pneus-online.co.uk _________________ Magnus Thomé |
||||||
Camber bak är ställd till -2.0. Känslan mot MPSS däck är betydligt bättre komfort och något högre vägljud. Stötdämparna är inställda för gata och jag kommer inte att hinna klicka om de så bilen kommer dessutom att vara lite "mjuk" i chassit. Ska dock nämna att jag har väldigt begränsade kunskaper vad gäller bankörning men lite ska jag nog kunna pressa bilen imorgon Återkommer _________________ Milan Klacar |
||||||
Vad tänkte du att det skulle ge för effekt? Jag kan inte mycket om aerodynamik men jag föreställer mig att man vill ha den lägre fram så det öppnar sig bakåt. Borde skapa undertryck i golvet som trycker bil neråt. PS. Kul rapport! du skrev Kinnekulle den 4e, du stannar inte till den 5e och kör med oss i bavariaracing? DS. _________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
||||||
Är på Åkes event den 4'e. Med tanke på förra helgen så får det räcka. _________________ Magnus Thomé |
||||||
Hur har det gått med den blåa skrikande grisen? Jo, jag tog ju ur beläggen, filade ner 45 grader och satte sen kopparpasta mellan kolv och beläggplattorna och kanterna som löper mot oken. Först var det ingen skillnad men det blev faktiskt lite bättre dagarna efter. Men det skrek fortfarande. Sen körde jag bana på Sviestad. Det var bra. Ja, det var både kul och skriken försvann nästan helt efteråt. Och nu med några dagar vardagskörning till så är bromsarna 100% tysta igen. Yeeay! Märkligt det här
_________________ Magnus Thomé |
||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M2 -16 | << 1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 111, 112, 113 >> 364 besök senaste veckan (463102 totalt) |