Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Ajdén Sensor GTR -2018 | << 1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 25, 26, 27 >> 20 besök senaste veckan (371187 totalt) |
Första gången jag skriver i denna tråden, så vill bara säga bra jobbat! Blir otroligt bra! Ang givaren för tankmätaren. 0-180 ohm är europeisk standard för tankmätare, så mätningen låter rimlig. Vanligtvis sätter man spänning genom givaren och sen jobbar instrumentet med spänning precis som knotan skrev. Tror det brukar vara 5V in, så låter konstigt att du inte får någon förändring. _________________ Jonathan Persson |
||||||||
_________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||||||
Blev en liten blandning av alternativen, funkar fin fint, utsignalen går mellan 0,6 till 5 volt vid matning från bilbatteriet. Ska löda ihop en lite snyggare lösning nu när jag vet att det funkar som det ska.
_________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||||||
Lurar lite på om man skulle byta bort surfplattan mot en bilstereo med android istället är lite orolig hur laddning och så ska fungera i längden.
Kommer köra Realdash så om nån som har en stereo med android skulle kunna testa att installera realdash skulle jag vara tacksam, har inte lust att lägga några tusenlappar utan att veta om det funkar. Funkar inställningen att den ska starta realdash automatisk när man slår på tändningen även i en bilstereo? _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||||||
I veckan har vi varit och mappat den blev något mer effekt än standardmotorn, 303,5 hk. Passade även på att väga den sammtidigt, 861 kg sen tillkommer kaross, dörrar och luckor ca 200kg och sen stolar och övrig inredning så landar väl tjänstevikten på 1200-1300kg passar bra med tanke på att vi fick dispens för 20kW/100kg.
Idag har vi lyft på karossen så nu syns jobbet man lägger ner lite mer _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||||||
_________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||||||
Mycket jobb kvar än, vi planerar att kunna regga den i slutet av månaden men sen återstår inredningen och en hög med plastdetaljer så som grill fram och bak innan den är helt klar så det lär dröja några månader till med bygge. Ingen aning vad vi ska bygga sen, känslan av att jag ska aldrig bygga bil igen brukar infinna sig när man är klar med ett bygge, brukar väl hålla i sig nått år innan man snubblar på nån idé. _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||||||
Tackar. Motorn är oöppnad så vi vill inte ladda på nå mer, även om det kommer finnas marginal upp till vad vi kommer få ha i effekt. Sen är ju turbon en Holset så den ser mycket större ut än den är. Driftsäkerhet tycker vi är bra mycket viktigare än mycket effekt. _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||||||
Tycker prioriteringen är helt rätt, att satsa på att få bilen komplett och körbar med god tillförlitlighet. Att sen kliva upp prestandamässigt i ett senare steg, så vore det ju en kittlande tanke att lägga ner Volvo V8:an som har en underbar sång. Med, eller utan, sniglar...
På något sätt ligger det i bilens DNA att skönsång liksom hör till. Även denna V8:a är ju byggd för att vara tvärställd, och inte alls (?) lika skrymmande som t ex Northstar maskinen. _________________ Magnus Falk |
||||||||
Är de inte en T5a där bak? _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||||||
Ja det är en T5:a _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||||||
_________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||||||
Säg som det är. Det är Turbon som har 303 hästar. Motorn var avstängd i bänken . Skämt åsido. Det är väl en ökning på över 50 hästar med tanke på att den har 250 motorhästar original? |
||||||||
Det är väl rätt uppenbart effekten i dagsläget är anpassad mer för reggning än för något annat. Riktigt fint bygge btw! _________________ Karl Sandler Att ha den snabbaste alfan är som att vara bäst i särslolan |
||||||||
Hade det bara varit för reggning så hade vi nog kunnat ta ut lite till och ändå klara oss inom gränsen, men eftersom motorn är oöppnad och gått ca 12000mil så om vi har denna effekt kommer den gå 12000mil till utan några större problem och eftersom vi funderar på att köra NexusBall Rally eller liknande vill man att den håller ihop. Googlar man runt så verkar folk mena att stakarna håller för ca 350hk men vi vill ha marginal. Sen kommer vi trots allt ha bättre vikt till effektförhållande än många av de nya Porsche 911 modellerna så så långsam kommer den inte att vara ändå. _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar Ajdén Sensor GTR -2018 | << 1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 25, 26, 27 >> 20 besök senaste veckan (371187 totalt) |