Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Ajdén Sensor GTR -2018 | << 1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 25, 26, 27 >> 19 besök idag (369360 totalt) |
Tjenix
Jag funderar på det där med maskiner ibland. Min bil rör på sig som en raket med typ 270 och 3 liter. Har en polare som köpt en Camaro v6:a ifrån 2010 LLT heter den och har 312 hp med kat och insprut. Väger lika lite som alfamotorn och är liten som fasiken. Sägs att Jänksen plågar dom rätt bra med eftermarknadsgrejer. Visst fasiken borde det vara en kanonmaskin för sånna här byggen, tex mitt Dom senare maskinerna hade inbyggt grenrör i topparna och får därför skäll överallt. Men faktum kvarstår. I Caddilaccarna tar dom ut massor med kräm med 2 små snurror som fläktar. _________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||||
Instämmer med detta.
Ägaren till den här westfielden jag Saab-konverterat hämtade hem den i fredags. Redan på grundladd utan inkopplad styrning av kurvan så är bilen enormt rolig. Säg 150 häst - 200nm på 550 kilos bil. Underhållande. Dem som gapar högst mer effekt är ju vanligen dem som inte själva testat köra en riktigt lätt bil (även jag tidigare tex hehe) Denna bil lär kunna vara hur rolig som helst. Däremot får jag lov att instämma. Jag hade personligen absolut inte valt en holset hx-serie till en 5cyl för 300-350 häst. Finns avsevärt bättre/roligare turbos för ändamålet. Även om jag gissar att detta är en super hx40 som är det minst dåliga valet ur hx-serien?? _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||
Stämmer väl om du frågar mig med. Körbarhet är mycket viktigare än ren toppeffekt. Men allt beror på vad man vill ha ut av en bil. Idag kan man med lätthet bygga en bil med boost by gear så man kan få det där sköna draget oavsett växel Över 150blås , då vill man ha effekt i massor! _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Super HX35 med 8:ans avgashus och enkelt inlopp lär väl knappast vara en dålig turbo för en femma _________________ S Örnberg |
||||
Självklart har dessa grabbar koll på läget, absolut inget dåligt val. Men inte vad jag skulle säga Det bästa eller det jag själv skulle föreslå som det självklara helt enkelt
Men helt klart vettigt för detta ändamål _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||
Vi tänkte köpa en race turbo först, men när man får 3st hx35or för samma pris så är det inte något att fundera på.
|
||||
Hehe nej jag vet. Och så länge ni inte har smidd motor så håller jag väll med.
Det är igentligen först när man ska upp på mer effekt det hade vart värt med en raceturbo. Däremot hade jag nog kollat på en ännu mindre turbo. Typ td05-20 eller liknande. Men bilen är väll så pass lätt att det knappast laggar nämnvärt ändå som det nog gör på en tyngre bil _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||
Den bör vara något kortare (En V8 är ju längre än en I4 som har samma borr och cylinderspacing), men säkerligen dubbelt så bred över topparna. Jag har inga mått alls på Volvos åttor, men själv håller jag ju på med en Audi V8a som är bland de mindre OHC åttorna på marknaden, den är bredare än vad den är lång.. Så bredden över topparna blir fort problematisk i tvärställd konfiguration. Sen är väl inte Volvos åtta ens i närheten av lika vanlig eller lätt att få tag i som en T5a? Tillgång spelar ju in också, framförallt om driftsäkerhet är en viktig parameter då man med enkelhet vill kunna få fram en ersättare vid större ras. _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||
Volvo 4.4 liters V8:an är från början en kortslagig variant av Yamaha F350 utombordsmotor (5326 cc) med 60 graders vinkel och balansaxel. Den var den enda V8:an som passade tvärställd i befintligt motorrum på XC90 och S80-II. Den är ungefär 10 cm smalare än en motsvarande 90 graders V8, men har man plats och det inte måste vara 100% Volvo så är de flesta andra V8:or ett bättre val. Balansaxellagren har varit den svaga punkten. Med vänlig hälsning Thomas _________________ Thomas Alsterfalk BMWCS # 04660 |
||||
_________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||
Går säkert inte att öppna.. Hoppar in genom framrutan. Grymt det blir!! _________________ //Tobias "LeWaN" Lewandovski VW Passat Allrack GTS -16, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486 |
||||
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
Ska fixa en film, bjuder på en bild så länge med dörrarna öppna. Idag har vi gjort slutbesiktningen hos David på Sfro, gick galant. Nu väntar montering av vindruta och sen registreringsbesiktningen om drygt en vecka, sedan kan vi ut och köpa glass. _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||
Den har vi inte ens börjat på än. Blir efter besiktningen. Vi vill ha den besiktad innan 1a juli för att inte åka på den där nya Co2 skatten som kommer på nya bilar efter det.
|
||||
Ikväll har vi satt i rutan, nu är det bara vindrutetorkarna kvar att fixa innan reggbesiktningen.
_________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||
Våra race- och banåkarbilar Ajdén Sensor GTR -2018 | << 1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 25, 26, 27 >> 19 besök idag (369360 totalt) |