Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Pontiac Firebird -74 --- vintersäsong ---
<<   1, 2, 3 ... 152, 153, 154 ... 219, 220, 221   >>
12 besök idag (1114440 totalt)
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13247



Johan Lekås skrev:
And ersJepp sson skrev:
Jahaja...
thumbs up thumbs up thumbs up

thumbs up

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8030



Kan det vara så att styrservot inte funkar pga spänningsfall när generatorn inte laddar längre? bara en tanke... Kan vara värt att fixa generatorn först innan du river styrservo?
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12855


Trådstartare
Tack för alla glada tillrop! Det värmer!

Jäääääääävlar vad jag är motiverad till att komma ut och köra lite nu. thumbs up

Mats Karlsson skrev:
Kan det vara så att styrservot inte funkar pga spänningsfall när generatorn inte laddar längre? bara en tanke... Kan vara värt att fixa generatorn först innan du river styrservo?


Det där är jag också lite inne på. Det funkar fint de första graderna, sen ska sulorna börja vridas och då tar det tvärstopp.

Funderar på att köpa en likandan generator som jag har idag, istället för att uppgradera. Det blir i så fall första bolt-on prylen i projektet!
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8030



And ersJepp sson skrev:
Tack för alla glada tillrop! Det värmer!

Jäääääääävlar vad jag är motiverad till att komma ut och köra lite nu. thumbs up

Mats Karlsson skrev:
Kan det vara så att styrservot inte funkar pga spänningsfall när generatorn inte laddar längre? bara en tanke... Kan vara värt att fixa generatorn först innan du river styrservo?


Det där är jag också lite inne på. Det funkar fint de första graderna, sen ska sulorna börja vridas och då tar det tvärstopp.

Funderar på att köpa en likandan generator som jag har idag, istället för att uppgradera. Det blir i så fall första bolt-on prylen i projektet! :bluagh2:


Börja med att koppla på startkablar från bruksisen och låt den stå på tomgång medans du rattar i Pontiacen.... laddhybrid liksom?
Citera
giuseppe
Öckerö
Här sen Feb 2012
Inlägg: 32



thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Pehr Norström
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187



And ersJepp sson skrev:
Tack för alla glada tillrop! Det värmer!

Jäääääääävlar vad jag är motiverad till att komma ut och köra lite nu. thumbs up

Mats Karlsson skrev:
Kan det vara så att styrservot inte funkar pga spänningsfall när generatorn inte laddar längre? bara en tanke... Kan vara värt att fixa generatorn först innan du river styrservo?


Det där är jag också lite inne på. Det funkar fint de första graderna, sen ska sulorna börja vridas och då tar det tvärstopp.

Funderar på att köpa en likandan generator som jag har idag, istället för att uppgradera. Det blir i så fall första bolt-on prylen i projektet!


Prova med mer ström men den servon är inte så stark. Man får inte ha för korta styrarmar för då går det tungt.

_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4089



Härligt jobbat!!

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Klingan75
Frillesåstrakten
Här sen Mar 2009
Inlägg: 1131



And ersJepp sson skrev:
Jahaja...



Stoooooooooooooooooooooort grattis! thumbs up

Du får ingen rutig flagga riktigt än

_________________
A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g

AC Cobra 427 S/C Replica
Mazda MX-5 NBFL

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12855


Trådstartare
Har spenderat intensiva veckor på jobb, men snart är det semester och då kommer det finnas tid att pyssla med denna på kvällarna.
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4089



Grymt fet i den vinkeln!

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1495

Namndispens
Namndispens

Janne J skrev:
Grymt fet i den vinkeln!
thumbs up

/Johan B

_________________
Johan B
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12855


Trådstartare
Den var tyvärr inte riktigt lika fet när den träffade på vinkeln upp till asfalten.
Får se till och koppla in lyft-kitet...

Hade ändå kontrollmätt och uppskattat markfrigången inför premiärturen, men det blev ett snöpligt slut.

Framhjulen har ju i alla fall rört asfalten. Men jag får hålla mig på infarten tills vidare.
Min bättre hälft tyckte jag kunde stanna med den på tomten för gott, då det hade lugnat henne. Jag känner att den kan vara lite overkill för att ha som trampbil på tomten.



Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 3959



Stort! thumbs up
Ser mkt bra ut!

_________________
Ragnar Burenius
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8030



Men du gräver väl bara ner en hydraulisk vippbräda i grusslänten och kör upp på den och sen vippar du upp bilen till vågrätt position med hjälp av en fjärrkontroll..... vad är problemet?
Citera
Ankaret
Eskilstuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 8104



Ragnar skrev:
Stort! thumbs up
Ser mkt bra ut!

Kan bara hålla med! Sjukt fet! thumbs up

_________________
T i m P a h l b e r g
Searching for the holy grail ...
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12855


Trådstartare
Ska jag vara ärlig, kändes det väldigt odramatiskt. Backa ut, lägga om ratten, i med ettan, möta med gasen och upp för backen. Ingen direkt nervositet - alla system verkar funka som de ska. thumbs up

Fått ihop en liten att-göra lista på några mindre fix inför nästa försök, så nu blir det pallbockar ett tag tills att bland annat lyftsystemet funkar som det är tänkt.
Citera
bop
Valla
Här sen Maj 2018
Inlägg: 333



pro-touring jänkarna har en del att lära, skulle jag säga..

_________________
Fredrik van Lienden
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12855


Trådstartare
Mats Karlsson skrev:
Men du gräver väl bara ner en hydraulisk vippbräda i grusslänten och kör upp på den och sen vippar du upp bilen till vågrätt position med hjälp av en fjärrkontroll..... vad är problemet?


Det där var faktiskt en av de första sakerna som jag funderade på när vi köpte huset!

Har faktiskt skissat lite på det, men hade ju helst undvikit det pga komplexiteten med väder och vind.
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13170

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Coolt! thumbs up

Samma typ av utfartsproblem som jag har...
Löser det genom att köra snett över "högsta punkten" då funkar det precis om bilen är olastad och jag har stora hjul monterade. Fast torsendiffen är inte optimal med ett hjul fritt i luften. Man måste ha lite fart...
Eller lägga plankor...

_________________

Rice and shine
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 10623



Kan du inte bara fylla ut med mer singel på uppfarten? Och få en längre, snällare bula att köra över?

_________________

Ny kulbil i garaget.
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 3959



Bara en massa tråkiga, kvasistatiska, förslag... Ta och asfaltera en plätt nere på gården och preppa den så du kan göra en ordentlig launch, då kommer du inte ha några problem med islag när du flyger förbi grindstolparna!

_________________
Ragnar Burenius
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Pontiac Firebird -74 --- vintersäsong ---
<<   1, 2, 3 ... 152, 153, 154 ... 219, 220, 221   >>
12 besök idag (1114440 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande