Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Pontiac Firebird -74 --- vintersäsong --- | << 1, 2, 3 ... 152, 153, 154 ... 219, 220, 221 >> 12 besök idag (1114440 totalt) |
Kan det vara så att styrservot inte funkar pga spänningsfall när generatorn inte laddar längre? bara en tanke... Kan vara värt att fixa generatorn först innan du river styrservo?
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
Tack för alla glada tillrop! Det värmer!
Jäääääääävlar vad jag är motiverad till att komma ut och köra lite nu.
Det där är jag också lite inne på. Det funkar fint de första graderna, sen ska sulorna börja vridas och då tar det tvärstopp. Funderar på att köpa en likandan generator som jag har idag, istället för att uppgradera. Det blir i så fall första bolt-on prylen i projektet! |
||||
Börja med att koppla på startkablar från bruksisen och låt den stå på tomgång medans du rattar i Pontiacen.... laddhybrid liksom? _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
Prova med mer ström men den servon är inte så stark. Man får inte ha för korta styrarmar för då går det tungt. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
Stoooooooooooooooooooooort grattis! Du får ingen rutig flagga riktigt än _________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||||
Har spenderat intensiva veckor på jobb, men snart är det semester och då kommer det finnas tid att pyssla med denna på kvällarna.
|
||||
Den var tyvärr inte riktigt lika fet när den träffade på vinkeln upp till asfalten.
Får se till och koppla in lyft-kitet... Hade ändå kontrollmätt och uppskattat markfrigången inför premiärturen, men det blev ett snöpligt slut. Framhjulen har ju i alla fall rört asfalten. Men jag får hålla mig på infarten tills vidare. Min bättre hälft tyckte jag kunde stanna med den på tomten för gott, då det hade lugnat henne. Jag känner att den kan vara lite overkill för att ha som trampbil på tomten. |
||||
Men du gräver väl bara ner en hydraulisk vippbräda i grusslänten och kör upp på den och sen vippar du upp bilen till vågrätt position med hjälp av en fjärrkontroll..... vad är problemet?
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
Ska jag vara ärlig, kändes det väldigt odramatiskt. Backa ut, lägga om ratten, i med ettan, möta med gasen och upp för backen. Ingen direkt nervositet - alla system verkar funka som de ska.
Fått ihop en liten att-göra lista på några mindre fix inför nästa försök, så nu blir det pallbockar ett tag tills att bland annat lyftsystemet funkar som det är tänkt. |
||||
Det där var faktiskt en av de första sakerna som jag funderade på när vi köpte huset! Har faktiskt skissat lite på det, men hade ju helst undvikit det pga komplexiteten med väder och vind. |
||||
Coolt!
Samma typ av utfartsproblem som jag har... Löser det genom att köra snett över "högsta punkten" då funkar det precis om bilen är olastad och jag har stora hjul monterade. Fast torsendiffen är inte optimal med ett hjul fritt i luften. Man måste ha lite fart... Eller lägga plankor... |
||||
Bara en massa tråkiga, kvasistatiska, förslag... Ta och asfaltera en plätt nere på gården och preppa den så du kan göra en ordentlig launch, då kommer du inte ha några problem med islag när du flyger förbi grindstolparna!
_________________ Ragnar Burenius |
||||
Våra race- och banåkarbilar Pontiac Firebird -74 --- vintersäsong --- | << 1, 2, 3 ... 152, 153, 154 ... 219, 220, 221 >> 12 besök idag (1114440 totalt) |