Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Racetech Camberjustering via topplagring vs spindel | << 1, 2 2 besök senaste veckan (7321 totalt) |
Stora skillnaden är att ställer man på spindeln så minskar platsen för däck inåt. Om man har breda däck måste man då köra spacer och påverkar då även spårvidd och skrubb.
Sen är det mycket lättare att justera camber på topplagringen jämfört med på spindeln när man gör en hjulinställning. Då det räcker med att bara hissa till däcket lättar och sen göra justeringen. Justerar man på spindeln måste man ta av fälgen eller ha en lyft. Enklare att göra markeringar för olika cambervinklar också på topplagringen. Sen finns det säkert nån effekt med cambervinkel i sväng men den är nog liten. _________________ Bromsar bäst som bromsar sist... Renault 5 GTE -88 |
||
Allt detta är självklart för mig. Jag funderar mer på hur de olika sätten påverkar resterande geometri samt väghållning och grepp. _________________ Jens Göransson Suzuki Swift Sport 2007 Lotus Exige S 2007 |
||
Labba med tex
http://vsusp.com _________________ Johan Sjölinder |
||
Racetech Camberjustering via topplagring vs spindel | << 1, 2 2 besök senaste veckan (7321 totalt) |