Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Chevrolet Corvette?? - Speedlab Corvette!!
<<   1, 2, 3 ... 102, 103, 104 ... 106, 107, 108   >>
73 besök senaste veckan (826782 totalt)
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122



Michael Karpers skrev:


Hmmm... Lugn och fin nu allihopa.

MVH/ Michael K


thumbs up

Härligt att höra att det finns gubbar /killar likt dessa,

Jag har nog blivit aningens förbittrad (eller ordentligt kanske snarare) över den arbetssituation jag så ofta hamnar i ute på fältet. Att jag lätt glömmer att det faktiskt finns andra än jag som har ett intresse i lagspel och samarbete.

Ni har nog lyckats väl på ännu en punkt med andra ord.
thumbs up

Självklart är det rätt tänkt. Att svetsföratärka en redan väldigt lätt, eller som du själv uttrycker avskalad konstruktion. Leder ofta till höjd vikt. Men oftast så är man i en sits att det är ett alternativ tills vidare. sedan till ritbordet när man hunnit fundera ett steg längre. Så självklart gör ni rätt.
Det var mer hur du uttryckte dig jag fnissade lite åt.

Jag önskar er som alltid lycka till. Riktigt häftigt bygge rakt igenom. Önskar nog själv att jag hade uthålligheten som krävs för ett sådant här projekt någon gång i framtiden.

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
brainglow
Stockholm
Här sen Aug 2006
Inlägg: 510



Magnus Thomé skrev:
Intressant!! Någon som har en sån printer kan alltså printa prylar mot överkomliga pengar bara printern har någorlunda hög nyttjandegrad och mängden arbetstimmar i handpåläggning för att den ska rulla på inte drar iväg. Spännande.

Sen är ju filamentutbudet en djungel för den som inte håller på med det...


Det är ganska enkelt om vi tittar på just MarkForged, det finns nämligen två filament attvälja mellan och det ena är det som används i 98% av fallen. Nedlåst och begränsande på ett sättet men å andra sidan en jämn, hög kvalitet på det som kommer ut.

_________________
Patrik Rosén
Speedlab Crew - http://www.speedlab.se
3D-printing/Design - http://www.brainglow.se
Instagram - https://www.instagram.com/brainglow.studios/
Citera
Michael Karpers
Täby, Stockholm
Här sen Aug 2006
Inlägg: 798


Trådstartare
knotan skrev:
Michael Karpers skrev:


Hmmm... Lugn och fin nu allihopa.

MVH/ Michael K


thumbs up

Härligt att höra att det finns gubbar /killar likt dessa,

Jag har nog blivit aningens förbittrad (eller ordentligt kanske snarare) över den arbetssituation jag så ofta hamnar i ute på fältet. Att jag lätt glömmer att det faktiskt finns andra än jag som har ett intresse i lagspel och samarbete.

Ni har nog lyckats väl på ännu en punkt med andra ord.
thumbs up

Självklart är det rätt tänkt. Att svetsföratärka en redan väldigt lätt, eller som du själv uttrycker avskalad konstruktion. Leder ofta till höjd vikt. Men oftast så är man i en sits att det är ett alternativ tills vidare. sedan till ritbordet när man hunnit fundera ett steg längre. Så självklart gör ni rätt.
Det var mer hur du uttryckte dig jag fnissade lite åt.

Jag önskar er som alltid lycka till. Riktigt häftigt bygge rakt igenom. Önskar nog själv att jag hade uthålligheten som krävs för ett sådant här projekt någon gång i framtiden.


Det är verkligen jättelugnt!
Vet själv hur trött man kan bli på det man ser runt omkring sig...
När det gäller uthållighet tror jag nästan att det är omöjligt att orka med ett helt bilprojekt ensam.
Jag hade själv aldrig orkat med utan resten av gänget.

Ha det bra!

MVH/ Michael K

_________________
/Michael Karpers

Väghållningsböcker och Videokurser!
www.speedlabacademy.se
http://instagram.com/speedlabracing
https://www.youtube.com/SpeedlabRacing
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3435



Aktuell status på bilen? Blir det någon körning till helgen?

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Michael Karpers skrev:


När det gäller uthållighet tror jag nästan att det är omöjligt att orka med ett helt bilprojekt ensam...........


Hmmm ...... är det därför det går lite trögt framåt 04:00 i verkstan.....




_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6032



#Elmia2019

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
Alex Eriksson
Märsta
Här sen Dec 2016
Inlägg: 198



Ska ni köra med burkslav i år?

_________________
Alex N Eriksson
Citera
Michael Karpers
Täby, Stockholm
Här sen Aug 2006
Inlägg: 798


Trådstartare
Alex Eriksson skrev:
Ska ni köra med burkslav i år?



Den var bra! thumbs up

_________________
/Michael Karpers

Väghållningsböcker och Videokurser!
www.speedlabacademy.se
http://instagram.com/speedlabracing
https://www.youtube.com/SpeedlabRacing
Citera
JS_Racing
Helsingborg
Här sen Okt 2012
Inlägg: 304



J.Schuman skrev:
#Elmia2019


Hittade artikeln gällande vingtillverkning som vi diskuterade lite lätt uppe på mässan.
Ni som har det bra förspännt med 3D-printing kan ju med lätthet lägga in förstärkningar inne i profilen, alt bara 3D-printa hela profilen, wrappa med kol och så har ni en väldigt snygg vinge

För er som inte vet är Willem Toet gammal F1-aerodynamiker som jobbat mycket hos Sauber bla.

https://www.linkedin.com/pulse/icelandic-aerofoil-humbles-formula-1-en . . . .

_________________
Johan Sahlström

Sponsorer av JSR MkI:
http://www.hapab.com http://www.composite-design.se
http://www.cascade.se
Citera
Michael Karpers
Täby, Stockholm
Här sen Aug 2006
Inlägg: 798


Trådstartare
JS_Racing skrev:
J.Schuman skrev:
#Elmia2019


Hittade artikeln gällande vingtillverkning som vi diskuterade lite lätt uppe på mässan.
Ni som har det bra förspännt med 3D-printing kan ju med lätthet lägga in förstärkningar inne i profilen, alt bara 3D-printa hela profilen, wrappa med kol och så har ni en väldigt snygg vinge

För er som inte vet är Willem Toet gammal F1-aerodynamiker som jobbat mycket hos Sauber bla.

https://www.linkedin.com/pulse/icelandic-aerofoil-humbles-formula-1-en . . . .


Otroligt snyggt och smart! thumbs up
Faktum är att det nu även kommit extra lätt fillament, lämpat just för om man vill printa t.ex en kärna.
Nya tider, nya möjligheter.

_________________
/Michael Karpers

Väghållningsböcker och Videokurser!
www.speedlabacademy.se
http://instagram.com/speedlabracing
https://www.youtube.com/SpeedlabRacing
Citera
Majs
Göteborg
Här sen Jun 2007
Inlägg: 21



Händer det något med byggandet här eller?

_________________
Niklas Maisaari
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6032



Det arbetas med bilen, dock massor av småsaker som inte direkt för sig på bild eller text.

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6032





_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
matfo
Stockholm / Älvsjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 1536



J.Schuman skrev:


"Plötsligt" händer det... thumbs up

_________________
Mats Forssén
Mondial T
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11189



J.Schuman skrev:



Varför posta gamla bilder nu?





Kul att den är på banan!!!

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Himlar
Linköping
Här sen Mar 2007
Inlägg: 1495



Den är riktigt imposant på banan, det är så det syns på livestreamen

Vad slutade ni på för tider i helgen?

_________________
MVH/ Fredrik Henriksson

"But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6032



Tider var för dagen inte intressant. Bilen hade inte varit ute och körts med mer än en kort stund på e gokartbana i 60 km/h. Så det var en ordentlig shakedown som gjordes på mantorp, massor med viktig data samlades in under dagen thumbs up

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
Magnus Bengtsson
Karlstad å lite Falkenberg
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1173



J.Schuman skrev:
Tider var för dagen inte intressant. Bilen hade inte varit ute och körts med mer än en kort stund på e gokartbana i 60 km/h. Så det var en ordentlig shakedown som gjordes på mantorp, massor med viktig data samlades in under dagen thumbs up


Behöver man inte elda på och köra på bra tider om man skall få relevanta data?
(Iofs beroende på vilka data man önskar kan jag tänka mig)

_________________
Magnus Bengtsson
www.spvm.se
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6032



När det är en helt ny motor, ombyggd diff och en massa andra ändringar så handlar det om att i det här fallet börja lugnt för att se att inget läcker eller lossnar i början. För att sen öka farten.

Alx låg på ett ganska så bra attackvarv på slutet när ljuddämparen på förarsidan delade på sig. Enligt Alx så låg det varvet tidsmässigt på en tid som för dagen troligen hade räckt till iallafall en andraplats i unlimited. Men som sagt, tiderna var inte det viktigaste den här dagen.

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19439



Det kallas ju "shakedown" av en anledning (skaka loss de lösa grejerna och ev kvarglömda verktyg)

Skoj att det gick att ladda på lite utan större missöden. thumbs up

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



**

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Chevrolet Corvette?? - Speedlab Corvette!!
<<   1, 2, 3 ... 102, 103, 104 ... 106, 107, 108   >>
73 besök senaste veckan (826782 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande