Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Pontiac Firebird -74 | << 1, 2, 3 ... 153, 154, 155 ... 224, 225, 226 >> 624 besök senaste veckan (1134858 totalt) |
Allroad-pippi hade ju varit nytänkande. Men nu satsade jag ju på lågt för att det är coolt.
Jag tror den kommer bli ståendes på tre hjul om jag försöker det... Det får bli att få igång lyftsystemet och hoppas på att det lyfter tillräckligt helt enkelt.
Jo, slingshot är ju ett alternativ. Det blir bara lite onödigt spännande när man står uppe på gatan och ska ta sats in på tomten sen.... |
||||
|
||||
De lär sig mer och mer varje gång jag uppdaterar. Skämt o sido så är det här nog lite förbi det folk kallar pro-touring. Det mesta av komforten har ju fått stå tillbaka till förmån för prestanda. Olika prioriteringar helt enkelt |
||||
Härligt. Om det bara är provköra så kan du ju höja dämparna max. Borde väl vara samma sak som höjningskittet då det höjer fjädersätena?
Alternativet är att göra distansblock för dämparinfästningarna. Kul att den är ute ur garaget, gör underverk för motivationen. Den blir ju skitball! _________________ Bromsar bäst som bromsar sist... Renault 5 GTE -88 |
||||
Har Du tänkt på en annan grej?
det blir mycket grussprut när Du ska ut där med en sinterlamellkoppling. Plastskydd för köksfönstret?? Mycket krattade blir det..... _________________ mvh Stockholms snabbaste speedhopägare ________________________________ Robert Hoffman |
||||
Installlerar lyftmojänger på bakaxeln. Alurör istället för plastslang eftersom jag är lite gissar att avgassystemet kommer smälta slangen när det är på plats...
|
||||
Dum fråga kanske, men hur mycket rör sig egentligen övre delen på dämparen? Det ser bara ut som rör på bilden, och ingen slang som kan ta upp rörelsen. _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||
Built, not bought Pontus! De var inte ens billiga att tillverka trots att det bara var materialpris.
Försäljningspris blir femsiffrigt, exkl pump är jag rädd för. Ja, det blir förhoppningsvis ett smidigt sätt, men din optimistjolle har väl inga markfrigångsproblem med tanke på noll överhäng fram och bak?
Axiellt rör den ju sig inte alls. Men där är viss pendelrörelse, dock väldigt liten om man ser till grader. Det är inte åtskruvat än, och jag funderar på att kapa sista böjen på röret och ha lite längre slang med 90 grader böj på den för att få utrymme för ytterligare lite rörelse. |
||||
Jag har gjort en förenklad modell av dom där höjdjusterarna nu som bara har O-ringar istället för riktiga hydraultätningar och avstrykare och består bara av två svarvade detaljer. Vi håller på och provkör dom på Sensorn nu så får se till hösten om de fortfarande håller tätt. De bör vi kunna komma ned i pris så det är värt att tillverka sen.
|
||||
Gör som jag och gjut om infarten till garaget.
Sen fastnade bilen 20 cm längre in i garaget istället |
||||
Pontcedes?
Faktum är att jag är lite nervös för det här med infarten. Nu går det såklart att temporärt höja frigången, men i framtiden vill man ju ha en lösning som inte kräver att bilen har 200mm frigång. Fylla ut infarten kan vara en lösning, men grovt uppskattat finns det risk att man bara skjuter fram problemet till när man ska komma ut/in ur garaget istället då. Får helt enkelt hoppas på försök #2
Där finns vissa autonoma funktioner, men riktigt så långt har jag inte kommit att den kör själv... Sinter? Helt vanlig 11" koppling med fjädrat centrum och centerforce tryckplatta. Har hittills inte haft några problem med slir på den. Men å andra sidan kommer motorn ha mer effekt än tidigare denna gången så framtiden får utvisa. Fjädrat centrum är nog ett krav tills att uppfarten blir stenlagd dock... |
||||
+1 Det här är helt klart nåt som bäst löses med ett par pallbockar. Apropå pallbockar. Vad har du för hydraullösning till dina SUVadaptrar? _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||
Våra race- och banåkarbilar Pontiac Firebird -74 | << 1, 2, 3 ... 153, 154, 155 ... 224, 225, 226 >> 624 besök senaste veckan (1134858 totalt) |