Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
MSCC
Svenskt Sportvagnsmmeting 2018
3503 besök totalt
max.dymling
Lund
Här sen Apr 2012
Inlägg: 51


Trådstartare
Vi ses på Ring Knutstorp!


_________________
Max Dymling
MSCC - Tävlingsledare Svenskt Sportvagnsmeeting
Porsche 968
Citera
Näsbypatrik
Näsby_Sjöbo
Här sen Jan 2009
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Hej. Vad gäller angående vangnsboksbesiktning? Enligt annan medtävlare så skulle det behövas? men om jag läser http://www.spvm.se/old/uploads/news/id704/T%C3%A4vlingsinbjudan-2018-v . . . . så nämns det inget om detta? Går det att tävla med en "vanlig beskitning" som på MSCC KM? Likaså vangnsdeklarationen var fyller man i den på MSCC eller SPVMs sida?

/Patrik

_________________
Patrik Eriksson
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19481



"Tävlingsinbjudan för nationell tävling", dvs inget undantag från regler som kan ges för klubbtävling.

SSM ingår i SPVM, inte i MSCC KM, så det är vagndeklaration på SPVM.se som gäller.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Näsbypatrik
Näsby_Sjöbo
Här sen Jan 2009
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Ok där ser man🙄 blev lite förvirrad pga någon högre uppsatt i tävlingsledningen sa på Km2 att det inte behövdes! Antar då att man inte kan göra det på plats om man kommer som efteranmäld?

_________________
Patrik Eriksson
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19481



Näsbypatrik skrev:
Ok där ser man🙄 blev lite förvirrad pga någon högre uppsatt i tävlingsledningen sa på Km2 att det inte behövdes! Antar då att man inte kan göra det på plats om man kommer som efteranmäld?
Fråga Teknisk chef: Patrik Nilsson, telenr i inbjudan.
Du ska ju normalt ha lappen från SBF till vagnboken och det brukar ta två veckor, eller lite snabbare om du betalar expressavgift etc.
Men ring och hör dig för, det är tävlingsledningen som bestämmer.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Näsbypatrik
Näsby_Sjöbo
Här sen Jan 2009
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Känns lite "klyddigare/svårare" än att man orkar med mer stress. Fixat ny dragbil med övernattningsmöjlighet skruvat med den i 10 dagar. Plus att man skall betala för vagnsbok och expresshantering, vilket ändå nog är för kort tid på 2 dagar? Då skulle man betala ca 3000+ för vagnsbok plus anmälningsavgift ssm. Så 7000+ betalar jag inte för en tävling och plastbuckla i vilket fall som helst😉 får väl vänta tills nästa år och att man kör hela serien. Tack för svaren Niklas👋 nu ska jag deppa ner mig och tycka synd om mig själv😀

_________________
Patrik Eriksson
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19481



Näsbypatrik skrev:
Tack för svaren Niklas👋 nu ska jag deppa ner mig och tycka synd om mig själv😀
Du kan ju alltid anmäla dig som funktionär. Att stå på postering är en nyttig erfarenhet för förare.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
MSCC
Svenskt Sportvagnsmmeting 2018
3503 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande