Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Banracingbilar
SÄLJES: Mazda RX-7 FD3S Amemiya 610hk
1977 besök totalt
RasmusHochreuter
Greve, Denmark
Här sen Dec 2015
Inlägg: 5


Trådstartare
Jeg sælger med blodende hjerte min ojesten, som jeg har ejet siden 2012, da jeg skal gore plads i garagen til næste eventyr.
Jeg har bygget bilen til mig selv, og der er ikke sparret på noget, hvilket spec listen også gerne skulle afspejle.
Jeg byggede oprindeligt bilen til at skulle deltage i den danske lobsserie Youngtimer, men som byggeriet tog overhånd, var den for voldsom til at måtte deltage.
Jeg vil mene at bilen ville passe fint ind i en af special saloon klasserne, eller evt. til driftning. Det er naturligvis ikke umuligt at få den på gaden igen, papirer medfolger, men min vurdering er at det vil være et meget stort arbejde.

Årgang: 1995
Kilometer: 66.000 km.
UDEN AFGIFT (Registreringsattest haves)

Motor:
20B 3-rotors turbomotor C-serie.
Motoren er kobt som en færdigbygget motor for nogle år siden hos en af de anerkendte wankel-butikker i USA.
Motoren er forstærket med Dowell pins og har blandt andet 3 mm. apex seals monteret, hvilket giver en rigtig stærk motor, der kan holde til en masse.
Motoren er oprindelig kort ind af Pip fra WGT Auto Developments og lavede 610hk på et meget safe map ved lavt ladetryk.
Jeg har efterfolgende skruet yderligere ned for den og den laver nu omkring 460 hk. for at være på den helt sikre side
Garrett GT42 T4-turbo (olie og vandkolet) monteret på en custom singleturbo udstodningsmanifold med dertilhorende 60mm. TIAL wastegate og screamer pipe.
DEI tianiums heatjacket
HKS paddehatte luftfilter
6 MSD tændspoler
Aeromotive benzintryksregulator
PWR vandintercooler med dertilhorende koler og blæser
Davies Craig EWP150 (Den helt store) elektrisk vandpumpe
Stor alukoler med dertilhorende blæser
Mishimotor olie-thermostat.
Alle olieslanger med AN-fittings og er lavet med pres-fittings professionelt af slangefirma.
2 stks. 25-rækkers oliekolere monteret i serie.
Motec M84 motorstyring
Grannas Racing manuel tandstang

Drivline:
6-trins T-56 Magnum gearkasse (Den helt store) monteret på org. Cosmo 20B automatgears bellhouse via en adapterplade.
Hydraulisk udrykkerleje.
Gearkassen har fået skiftet gearinger, således at den minder mest muligt om gearingerne fra Mazda's gearkasse fra fabrikken. Dette er lavet af Pip fra WGT Auto Developments i England.
Speciallavet kardan-aksel (balanceret naturligvis)
8.8" Ford Explorer bagtoj med migatronic spær. (Meget nemt bagtoj at finde gearinger til og næsten umuligt at slå ihjel.
Forstærkede trækaksler fra driveshaft shop (4130 Chromoly - ekstremt stærke)
6-trins org. Tremec gearknop i sort (sprit ny - ikke monteret) medfolger.
17" Volk Racing fælge med sprit nye Toyo R888R dæk (Monteret Juni 2018)

Karossi:
Komplet Widebody Amemiya GT skortesæt inkl. forkofanger, forskærme, bagskærme, skideskorter, sidespejle, dorhåndtag, Spoiler (ikke monteret, men medfolger) og diffuser i kulfiber (se sidste billede).
Selve bladet på spoileren er lakeret i bilens farve og benene og endplates er lakeret sort, som man f.eks. også ser på en GT3RS.
Bagskærmene er indspartlet, og lavet rigtig flot af en pladesmed.
Carbon-diveplates i forkofanger.
Carbon-plader bag forhjul til at lede vinden.
Seibon carbon-dore med leksanruder og sprit nye OEM rudelister hele veje rundt, samt nye "trekanter".
Seibon carbon-bagklap med aerocatch hoodpins og lexanrude.
Originale Amemiya "carbon look" dorhåndtag.
Aerocatch hoop pins i motorhjelm og bagklap
Facelift blinklys foran
Trackspec Motorsports GT2 louver i motorhjelm
Påfyldning til brændstof er flyttet op i B/C-stolpen i forersiden, hvilket i min optik er hvor det burde have været fra fabrikken af.
Custom made bash bar foran på bilen der er boltet på og som passer ind i udformningen på forkofangeren.
Hele bilen, både ude, inde og i motorrum er malet i blå et-lags lak og den har derefter fået klarlak. Det er naturligvis lavet professionelt af en autolakor. Farvekode: B220.

Buret i bilen er i forste omgang lavet af All-In Racecars og er senere hen blevet udvidet af SD-Performance.
Buret er multipunktsbur, der går fra tårnene bagi og ud til tårnene og vangerne foran. Buret er monteret med dobbelt kryds med tacoskaller bag ved chaufforen samt nascar-style bur ved begge dore samt hulplader ved både A-B og C-stolper og det hele er naturligvis lavet efter alle kunstens regler.

Samtlige undervognskomponenter (med undtagelse af forbroen) har været skilt ad, blæst og pulverlakeret - Du kan i bund og grund spise af det
Sprit nye hjullejre hele vejen rundt
Komplet Powerflex black-series bosninger - alt hvad de havde.
6 sprit nye og forstærkede J-Auto pillowball bosninger.
Bagbroen er modificeret med et Ronin-speedworks kit, som gor det muligt at montere Ford 8.8" bagtoj.
Sprit nye bremseror hele vejen rundt og dertilhorende stålarmerede bremseslanger
BC-Racing gevindundervogn
Bremserne foran er et Endless 6-stemplet bigbrake kit med 356mm. skiver. Dette vil muligvis bliver udskiftet med et SPRIT NYT Alcon Extreme 6-stemplet kit istedet.
Bremserne bagpå er et Brembo 6 stemplet bigbrake kit.
4" udstodning hele vejen fra turbo - det skulle efter sigende være i Titanium - den er meget let.
Tilton pedal-boks med justerbar bremsekraft fra instrumentbordet (Knap til justering også fra Tilton)
Hydraulisk håndbremse fra OBP med lås, så den kan bruges som parkeringsbremse.
Bilen er vejet til 1080 kg. med en rigtig flot vægtfordeling for der blev monteret carbon dore og bagklap og lexanruder og for buret blev udvidet. Jeg ved ikke præcis hvad bilen vejer nu, men mit skon er at bilen vejer lidt over 1000 kg. hvilket giver et ekstremt vægt/effekt forhold sat op imod de 610 hk.

Interior:
OMP WRC skålsæde
OMP deep dish rat med alcantara og snap-off
Takata 6-punkts sele
DASH2 digitalt instrumentbord, der er sat op til at vise olietryk, olietemperatur, ladetryk og omdrejninger.
Instrumentbordet har shiftlight og det er konfigureret med alarm til lavt olietryk og hoj vandtemp.
AEM AFR-ur.
Tilton bremsekraftfordelingsknap
Motec-stik til at sætte computer til
6 knapper til at tænde/slukke for benzinpumper, ecu, lys osv.
Hovedafbryder, tændingsknap og hovedafbryder.
Tilton bremsevæskebeholder til bremsevæske og koblingsvæske.
Sikringsboks, relæer osv. er monteret så det er nemt at komme til, og så der er plads til at montere passagersæde.
Jigawatt LB600 batteri (True Cousins storste model batteri, der samtidigt vejer under 1 kg.)
Flocked Supra glasfiber instrumentbord
custom made gearskifte med forlænger-arm, da T-56 gearkassen er noget kortere end den originale gearkasse.

Benzin-setup:
30 liters benzintank af mærket JAZ med eksterne påfyldning (Via B/c-stolpe).
NUKE skvulpetank
Facet lavtrykspumpe fra tank til skvulpetank
Bosch 040 benzinpumpe
NUKE benzinfilter
Alle slanger er lavet med AN-fittings og er enten stålarmeret eller nylonbetrukket.

Pris: 290.000 DKK (Danish Kroner)

Bilen kan ses i 2670 Greve.

Det sidste billede er for at illustrere hvordan bilen ser ud med spoiler.

Klicka för större bilder!

_________________
Rasmus Hochreuter
Citera
SÄLJES Banracingbilar
SÄLJES: Mazda RX-7 FD3S Amemiya 610hk
1977 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande