Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil Huvudcylindrar, monterade "på snedden" | << 1, 2 2 besök senaste veckan (2179 totalt) |
Jag gillar att trycka vätska igenom, ha en känsla av att luften trycks igenom lättare då.
Hade själv jätteproblem att lufta min koppling, funkade några tramp, sen blev det sämre och sämre. Blev bra med en ny huvudcylinder... Hur grov är ledningen till kopplingscylindern egentligen, ser smal ut, är det ett bromsrör? mängden vätska du trycker till slavcylindern ska ju också sugas från behållaren. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||
Från behållaren i motorrummet är den en liten slangstump med ID ~8mm, sen kommer bränslerör med ID 8mm och sist slang med ID ~10mm. Det som blir en stypning är T-korset, där är ID ~5mm. Men jag tycker det borde funka, och är definitivt större än den slang jag köpte med den nya cylindern. _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||
Skruva banåkabil Huvudcylindrar, monterade "på snedden" | << 1, 2 2 besök senaste veckan (2179 totalt) |