Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Huvudcylindrar, monterade "på snedden"
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (2179 totalt)
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2242



Jag gillar att trycka vätska igenom, ha en känsla av att luften trycks igenom lättare då.
Hade själv jätteproblem att lufta min koppling, funkade några tramp, sen blev det sämre och sämre. Blev bra med en ny huvudcylinder...

Hur grov är ledningen till kopplingscylindern egentligen, ser smal ut, är det ett bromsrör? mängden vätska du trycker till slavcylindern ska ju också sugas från behållaren.

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11258


Trådstartare
safe skrev:
Hur grov är ledningen till kopplingscylindern egentligen, ser smal ut, är det ett bromsrör? mängden vätska du trycker till slavcylindern ska ju också sugas från behållaren.


Från behållaren i motorrummet är den en liten slangstump med ID ~8mm, sen kommer bränslerör med ID 8mm och sist slang med ID ~10mm. Det som blir en stypning är T-korset, där är ID ~5mm.

Men jag tycker det borde funka, och är definitivt större än den slang jag köpte med den nya cylindern.

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2242



5mm ska inte vara något problem.

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
Skruva banåkabil
Huvudcylindrar, monterade "på snedden"
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (2179 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande