Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944-83. Såld och inte saknad.
<<   1, 2, 3 ... 23, 24, 25
38 besök senaste veckan (195481 totalt)
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator
Trådstartare
Sådär 11 månader senare finns följande att rapportera:

Bilen är till salu igen. Visserligen har Niclas en egen lada att härja i, men den var så full i vintras att vardagsbilarna hamnade utanför https://www.blocket.se/kalmar/Porsche_944_79888111.htm?ca=18&w=1 En ny soppapump och nytt filter skall ha fått ordning på motorn och det är bara att gratulera Niclas och kommande ägare om så var fallet. Med min tur hade jag inte kört en meter bana utan att ha tittat på avgasvärden under effektbromsning först. Men det är ju jag det, och min tur med bilar är som bekant inte som andras...

En kompis skickade en reddit-länk i natt https://www.reddit.com/r/AwesomeCarMods/comments/8ybbxf/worlds_coolest . . . . och jag antar att jag får känna mig lite smickrad i alla fall. Kunde jag bara ta mig ut till garaget och åtminstone börja med 924:an kanske jag kunde få lite kärlek för den också. Men det får bli någon annan dag...

Och Mercan bara rullar på. Jag körde till och från Knutan i helgen via en massa omvägar och sen kust till kust i jakt på solen i tisdags natt, så 150 mil på en vecka, och det största problemet var att justera ac:n till en lagom nivå. Visserligen var höstens service en dyr jävel, men den och lackering av insidan på skärmkanterna är det enda jag behövt göra på 1200 mil.
Rätt nyttjad låter motorn rätt skönt, och under tisdages äventyr tappade jag inte många meter på en Z4 3,0 när vi axade ut på landsvägar, så den rör skapligt på sig. I kurvorna lutar den visserligen en del, men några underligheter har den inte för sig, och under några testrepor på syab konstaterades det att esp-systemet faktiskt släpper till en del utan att få hjärnsläpp.

Och ändå finns bytesfunderingen där... Det blev ganska omgående en kompisrelation emellan oss, och jag vet vart det kommer att sluta. Med ett vardagligt, småslitet skick, och det har inte bilen förtjänat. Jag behöver mer spänning i min relation med min entusiastbil, så vi får se vart det tar vägen...

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944-83. Såld och inte saknad.
<<   1, 2, 3 ... 23, 24, 25
38 besök senaste veckan (195481 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande