Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M2 -16
<<   1, 2, 3 ... 40, 41, 42 ... 111, 112, 113   >>
64 besök senaste veckan (462690 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41497

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Funkar det att se videon? Stod noll views på Youtube


Tycker själv det ser väldigt långsamt, mjukt och enkelt ut

_________________
Magnus Thomé
Citera
3DBlaster
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 1066



Magnus Thomé skrev:
Funkar det att se videon? Stod noll views på Youtube

Vem vill förnedra sig själv genom att titta på denna video?
Själv skulle jag aldrig titta på den

_________________
Janne Ström
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41497

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
3DBlaster skrev:
Magnus Thomé skrev:
Funkar det att se videon? Stod noll views på Youtube

Vem vill förnedra sig själv genom att titta på denna video?
Själv skulle jag aldrig titta på den


Vill du hellre att jag ska posta videon där du och jag sitter och gafflar om allt möjligt märkligt mellan himmel och jord ute på banan (1.14.7) Känns som jag bör lägga på ett och annat beep i så fall så vi inte framstår som fullständigt virriga och knäppa

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41497

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Sorry, minns inte vad du heter du som kör en vit BMW 235i. Du undrade om understyrning i depåkurvan. Jag tänkte lite senare och misstänker starkt spårvalet faktiskt. Precis där man tar ner farten lite och svänger in i depåkurvan kan man lätt få lite lift off oversteer. Och i slutet där man börjar gå på gas riktigt ordentligt kan man ju få lite power oversteer. Meeeen, det är en lång bit mitt i kurvan där det kan vara lite svårt att få in bilen, där det kan bli lite mycket belastning på framhjulen och lite tendens till understyrning. Jag har inte hittat ett klockrent spår där som gör att det försvinner. Så man får lite mjukt jobba så gott man kan. Men om man ligger lite fel sidomässigt och med bra fart så blir det mycket mycket knökigare med understyrning för att få in bilen i spåret man vill ha ut ur kurvan. Just my

_________________
Magnus Thomé
Citera
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1099



Magnus Thomé skrev:
N Wiberg skrev:
Magnus Thomé skrev:
Imorrn: Gelleråsen + M2 + TrofeoR Ska bli kul o se vad det kan ge thumbs up


Förbannat! Då ryker ju min tangering av din tid imorgon då


Galet att vi är på hundradelen lika!! Tills imorrn????

2017 1:14,82 BMW M3 -03 1555 Kg 360 hk 4.3 Kg/hk R-däck
2017 1:14,82 BMW M2 -16 1640 Kg 370 hk 4.4 Kg/hk R-däck


Fan jag måste börja logga nu tills 2019, hade varit sjukt intressant att se vart och hur alla olika bilar tjänar sin tid.
Men antar även att efter följderna av det blir att man nördar ner sig i även de
Hade väl en bästa tid 2017 om 1:14,72 och de hade varit grymt intressant att ha de på graf som sagt

_________________
Carl-Fredrik Wernboe'
Kör Toyota GT86
Tanu Club challange 81#
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41497

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Ja det är verkligen klockrent att ladda ner någon annans loggfil, jämföra och se var det skiljer thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41497

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Nu är dom slut! Fem träffar blev det med Trofeosarna. Uppdaterad rapport om hur det varit med dom finns här https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1533225#1533225 Nu åker beggade CUP2 på bilen. Däcksbudgeten är verkligen en stor bit av kostnaden att köra bana om man envisas med att köra stora tunga bekväma bilar

_________________
Magnus Thomé
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3437



Magnus Thomé skrev:
Nu är dom slut! Fem träffar blev det med Trofeosarna. Uppdaterad rapport om hur det varit med dom finns här https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1533225#1533225 Nu åker beggade CUP2 på bilen. Däcksbudgeten är verkligen en stor bit av kostnaden att köra bana om man envisas med att köra stora tunga bekväma bilar


Hur höll dom kontra cup2?

Jag som funderar på att testa Trofeo tvekar då de just nu är ca 2000kr dyrare settet, har de som det låter sämre livslängd också jämfört med cup2 blir ju prisskillnaden ännu större.
Ett set trofeoR kostar just nu 17K i min dimension...

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Wärhner skrev:
Magnus Thomé skrev:
Nu är dom slut! Fem träffar blev det med Trofeosarna. Uppdaterad rapport om hur det varit med dom finns här https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1533225#1533225 Nu åker beggade CUP2 på bilen. Däcksbudgeten är verkligen en stor bit av kostnaden att köra bana om man envisas med att köra stora tunga bekväma bilar


Hur höll dom kontra cup2?

Jag som funderar på att testa Trofeo tvekar då de just nu är ca 2000kr dyrare settet, har de som det låter sämre livslängd också jämfört med cup2 blir ju prisskillnaden ännu större.
Ett set trofeoR kostar just nu 17K i min dimension...


Är man ute efter det snabbaste däcket förutom hankooken så är trofeon R det men räknar
Man Som Du pris per/ varvtid är cup 2 ett bättre köp. Dom räcker kortare är dyrare och väldigt lite snabbare

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41497

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Om du har en bil där Cup2 inte tar slut i förtid pga elakt skulderslitage så lär TrofeoR ha sämre livslängd.

På min bil har Cup2or tagit slut oerhört fort på skuldran så där blir det ju lite annorlunda. Jag har inte alls klart för mig vad jag behöver göra för att få Cup2orna att hålla som de bör.

Sen en viktig sak, Trofeos huvudmönster består av två djupa spår och ett grundare spår (plus massa väldigt grunt sekundärmönster precis som Cup2). Tyvärr blir TrofeoR olagligt redan när det grundare spåret slits ner till 1,6 mm djupt. Det gör att hur länge de är lagliga att köra på blir än lite kortare. Även om de fortfarande har banträffar i sig. De har kanonfäste hela vägen ner till noll till skillnad mot tex trippelåttor som jag upplever som riktigt kassa mot slutet. Kumho V70A har lite samma dilemma tycker jag, massa banmil kvar när de tyvärr inte längre är gatlagliga. För den som swappar hjul på banan, inga problem. För dig och mig som vill köra dit och hem på grejorna, inte optimalt.

Men de är helt klart min favorit körmässigt både på bana och gata just nu.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3437



Supramannen skrev:
Wärhner skrev:
Magnus Thomé skrev:
Nu är dom slut! Fem träffar blev det med Trofeosarna. Uppdaterad rapport om hur det varit med dom finns här https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1533225#1533225 Nu åker beggade CUP2 på bilen. Däcksbudgeten är verkligen en stor bit av kostnaden att köra bana om man envisas med att köra stora tunga bekväma bilar


Hur höll dom kontra cup2?

Jag som funderar på att testa Trofeo tvekar då de just nu är ca 2000kr dyrare settet, har de som det låter sämre livslängd också jämfört med cup2 blir ju prisskillnaden ännu större.
Ett set trofeoR kostar just nu 17K i min dimension...


Är man ute efter det snabbaste däcket förutom hankooken så är trofeon R det men räknar
Man Som Du pris per/ varvtid är cup 2 ett bättre köp. Dom räcker kortare är dyrare och väldigt lite snabbare


Jo det blir ju lite så eftersom jag bara har ett set däck med mig till banan som skall funka multipurpose till och från samt även om det blir blötföre. Betala mer pengar för ett däck som blir marginalt snabbare i torrföre samt snabbt får så grunt mönster att de blir olagliga och inte dränerer vatten speciellt känns inte som en hit.

Hankooken tillverkas i 18" och 295 breda som störst just nu så man får avvakta tills det kommer 19". De skall ju vara ganska mkt snabbare i torrt sägs det

Magnus Thomé skrev:
Om du har en bil där Cup2 inte tar slut i förtid pga elakt skulderslitage så lär TrofeoR ha sämre livslängd.

På min bil har Cup2or tagit slut oerhört fort på skuldran så där blir det ju lite annorlunda. Jag har inte alls klart för mig vad jag behöver göra för att få Cup2orna att hålla som de bör.

Sen en viktig sak, Trofeos huvudmönster består av två djupa spår och ett grundare spår (plus massa väldigt grunt sekundärmönster precis som Cup2). Tyvärr blir TrofeoR olagligt redan när det grundare spåret slits ner till 1,6 mm djupt. Det gör att hur länge de är lagliga att köra på blir än lite kortare. Även om de fortfarande har banträffar i sig. De har kanonfäste hela vägen ner till noll till skillnad mot tex trippelåttor som jag upplever som riktigt kassa mot slutet. Kumho V70A har lite samma dilemma tycker jag, massa banmil kvar när de tyvärr inte längre är gatlagliga. För den som swappar hjul på banan, inga problem. För dig och mig som vill köra dit och hem på grejorna, inte optimalt.

Men de är helt klart min favorit körmässigt både på bana och gata just nu.


Ok, näe, inga problem med förstörda skuldror ännu tack och lov.
Känner igen problemet med grunt mönster från när jag åkte V70A på första Skylinen, ingen hit.
Hade jag trailat bilen och haft två set däck hade jag nog satsat på ett set Trofeo, nu känns det som jag får harva vidare på cup2. Så gör ju bla Backlund som kör samma klass.

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Wärhner skrev:
Supramannen skrev:
Wärhner skrev:
Magnus Thomé skrev:
Nu är dom slut! Fem träffar blev det med Trofeosarna. Uppdaterad rapport om hur det varit med dom finns här https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1533225#1533225 Nu åker beggade CUP2 på bilen. Däcksbudgeten är verkligen en stor bit av kostnaden att köra bana om man envisas med att köra stora tunga bekväma bilar


Hur höll dom kontra cup2?

Jag som funderar på att testa Trofeo tvekar då de just nu är ca 2000kr dyrare settet, har de som det låter sämre livslängd också jämfört med cup2 blir ju prisskillnaden ännu större.
Ett set trofeoR kostar just nu 17K i min dimension...


Är man ute efter det snabbaste däcket förutom hankooken så är trofeon R det men räknar
Man Som Du pris per/ varvtid är cup 2 ett bättre köp. Dom räcker kortare är dyrare och väldigt lite snabbare


Jo det blir ju lite så eftersom jag bara har ett set däck med mig till banan som skall funka multipurpose till och från samt även om det blir blötföre. Betala mer pengar för ett däck som blir marginalt snabbare i torrföre samt snabbt får så grunt mönster att de blir olagliga och inte dränerer vatten speciellt känns inte som en hit.

Hankooken tillverkas i 18" och 295 breda som störst just nu så man får avvakta tills det kommer 19". De skall ju vara ganska mkt snabbare i torrt sägs det

Magnus Thomé skrev:
Om du har en bil där Cup2 inte tar slut i förtid pga elakt skulderslitage så lär TrofeoR ha sämre livslängd.

På min bil har Cup2or tagit slut oerhört fort på skuldran så där blir det ju lite annorlunda. Jag har inte alls klart för mig vad jag behöver göra för att få Cup2orna att hålla som de bör.

Sen en viktig sak, Trofeos huvudmönster består av två djupa spår och ett grundare spår (plus massa väldigt grunt sekundärmönster precis som Cup2). Tyvärr blir TrofeoR olagligt redan när det grundare spåret slits ner till 1,6 mm djupt. Det gör att hur länge de är lagliga att köra på blir än lite kortare. Även om de fortfarande har banträffar i sig. De har kanonfäste hela vägen ner till noll till skillnad mot tex trippelåttor som jag upplever som riktigt kassa mot slutet. Kumho V70A har lite samma dilemma tycker jag, massa banmil kvar när de tyvärr inte längre är gatlagliga. För den som swappar hjul på banan, inga problem. För dig och mig som vill köra dit och hem på grejorna, inte optimalt.

Men de är helt klart min favorit körmässigt både på bana och gata just nu.


Ok, näe, inga problem med förstörda skuldror ännu tack och lov.
Känner igen problemet med grunt mönster från när jag åkte V70A på första Skylinen, ingen hit.
Hade jag trailat bilen och haft två set däck hade jag nog satsat på ett set Trofeo, nu känns det som jag får harva vidare på cup2. Så gör ju bla Backlund som kör samma klass.


Ja gillar Trofeo R och har kört dom sen dom kom, men Cup2 är inte så mycket långsammare och med alla minus förutom farten så känns Cup 2 som rätt däck för dig

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1246



Har samma dilemma själv med att man kör bilen till/från träffarna så man vill ju gärna ha lite mönster för att hålla länsman nöjd samt om det börjar regna. Cup2 verkar hålla länge om man åker ordentligt med Camber eller lite högre tryck för att inte döda skuldrorna. Dock är det synd att man inte kan åka lite lägre tryck då jag upplever rätt stor skillnad i grepp mellan 2.2 bar och 2 bar.

Det verkar ju dock som att Trofeo R efter Magnus utvärdering är ganska ordentligt mycket snabbare? Eller hade du inte kört Cup2 innan Magnus?

Eller är det att man får några fler varv på sig att putsa på tiden med Trofeo jämfört med Cup2? Upplever att cup2 blir halkiga efter för långa stinter.

_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41497

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jag var ny i bilen när jag körde upp några uppsättningar Cup2. Så det är inte jämförbara siffror. Men nu åker en uppsättning begagnade Cup2 på bilen


Med 26-27 grader i luften så blev Trofeosarna lite hala dom med efter fem sex fullfartsvarv.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41497

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Måste få på de beggade Cup2orna på fälgarna.

Eftersom corden var framme på pirellisarna så var det klockrent att jag hade som reserv köpt en uppsättning beggade BMW 18" med MPSS här i säljesforumet på Rejsa. Väldigt bra lätta fälgar de däringa och i mitt tycke riktigt snygga som bonus thumbs up


_________________
Magnus Thomé
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6491



Kul att se film på det snabbaste varvet, är på väg till gelleråsen nu och det ger lite perspektiv av se körningen från en så annan bil än min egen. Snyggt kört Magnus thumbs up

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1495

Namndispens
Namndispens

Fina hjul, vilken modell är det?

/Johan B

_________________
Johan B
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41497

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
blixten skrev:
Fina hjul, vilken modell är det?

/Johan B


M513

https://f80.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1020511

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41497

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Såg att där trösklarna svänger ut lite längst bak att det blivit lite prickigt blästrat. Skulle ha folierat där... Även där bakskärmen svänger ut och det sitter folie från fabrik fanns lite prickar (folien borde varit något större). Jag har passerat 5000 mil precis så det är ju inte så konstigt. Funderar på om det inte vore bra att fixa det och sen lägga på en större skyddsfolie på skärmen och tröskeln också. Rädd att det kostar massa med lack... Men tips på riktigt duktig lackfirma i Stockholmstrakten mottas gärna thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41497

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Det här tycker jag är väldigt märkligt. Däckstryck.

Tveklöst så sätter jag mina bästa tider med felaktigt höga däckstryck. Så har de varit oberoende R888, CUP2, TrofeoR. Både i bana o slalom.

Om jag går ut på ett banpass på 2,3 eller så när bilen stått still i en trekvart så sitter det snabbaste varvet efter över tio minuter på däckstryck runt 2,7 eller ännu högre! Om jag testar att gå ner i tryck så jag efter tio minuter hamnar på typ 2,4 så går allt istället saktare. Samma visa jämnt. Det märkliga i det hela är att det är inte kassa tider, det går hyfsat fort. Med fel däckstryck. Mycket märkligt.

I och för sig så är däckstrycket inte det primära, det är temperaturen i gummit i backen. Men jag har svårt att få ihop det resonemangsmässigt ändå. Jag borde teoretiskt överhetta däcksytan med så höga tryck.

Som sagt, märkligt.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41497

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
N Wiberg skrev:
... synd att man inte kan åka lite lägre tryck då jag upplever rätt stor skillnad i grepp mellan 2.2 bar och 2 bar. .


Och jag kör typ 2,6 eller nåt med samma däck. Alltså, det är ju helförvirrande

_________________
Magnus Thomé
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M2 -16
<<   1, 2, 3 ... 40, 41, 42 ... 111, 112, 113   >>
64 besök senaste veckan (462690 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande