Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Volvo 740 -89 t5 Ombyggt fordon
<<   1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 12, 13, 14   >>
65 besök senaste veckan (80512 totalt)
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7705



Sällan har jag varit så imponerad av en Volvo 740 😀

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122



Håller med Erik här ovanför. Bara synd att det är en femma å inte en sexa

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
Jeppe_A
Borås
Här sen Feb 2013
Inlägg: 378


Trådstartare
erikjakan skrev:
Sällan har jag varit så imponerad av en Volvo 740 😀


Tackar, roligt att höra
Citera
Jeppe_A
Borås
Här sen Feb 2013
Inlägg: 378


Trådstartare
knotan skrev:
Håller med Erik här ovanför. Bara synd att det är en femma å inte en sexa


Tack!
De roliga är att ja aldrig ens funderade på att lägga i sexa istället, men visst ja hade fått en hel del på köpet med en burk till...
Citera
Jeppe_A
Borås
Här sen Feb 2013
Inlägg: 378


Trådstartare
När man städar i bilen å hittar en kalender så man vet vilken veckodag man föddes


Citera
Jeppe_A
Borås
Här sen Feb 2013
Inlägg: 378


Trådstartare
Blev lite svetsat på avgassystemet ikväll, ska bara dit med lite uttag för lambda också och fästen så är det klart




Sen blev de slang till oljetrycket med lite värmeskydd över.



Han även börja lite på det översta vattenröret, som ännu dock bara ser ut som ett taskigt lapptäcke




Ska se om ja får vattenröret helsvetsat och de undre klart också innan helgen
Citera
erki87
Eskilstuna
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1363



Det va seriöst o rota avgassystemet!


Snyggt jobb som vanligt

_________________
Bygger: Ferrari F40 LM

Pausad: Lotus ExigeM42R

Byggde: VW polo WRC replica -10

Eric Johansson
Eskilstuna
Citera
henrikm
Färila
Här sen Maj 2016
Inlägg: 133



Imponerande!! fortsätt så

_________________
Henrik Markusson

Volvo 850 T-5R
Renault Megane RS
Citera
Jeppe_A
Borås
Här sen Feb 2013
Inlägg: 378


Trådstartare
henrikm skrev:
Imponerande!! fortsätt så


Tack!
Ja nu är de bara att lägga i högsta växel
Citera
seb280z
klippan
Här sen Mar 2009
Inlägg: 159



Riktigt snyggt! och inspirerande! En fråga, varför vänder du inte termostathuset? eller du skall köra med servo?

_________________
Sebastian Ekelund

1977 Datsun 280Z (SCCA widebody)
Citera
Jeppe_A
Borås
Här sen Feb 2013
Inlägg: 378


Trådstartare
seb280z skrev:
Riktigt snyggt! och inspirerande! En fråga, varför vänder du inte termostathuset? eller du skall köra med servo?


Tack!

De går inte bara att vända på för då stämmer inte bulthålen och servopumpen är i vägen. Den är med på bilden, detta är nog de enklaste sättet tror jag

Citera
Jeppe_A
Borås
Här sen Feb 2013
Inlägg: 378


Trådstartare
Även fått mekat dit en snabbare gaspedal i helgen

Fick göra en jigg då ja gillar placeringen på orginal gaspedal.





Citera
Jeppe_A
Borås
Här sen Feb 2013
Inlägg: 378


Trådstartare
Har inte så mycket att visa efter helgens skruvande, då jag mest har hålit på med elen. Och de är juh inte värdens roligaste att se på

Men lyckades även få till ett smidigt fäste till dashen!

Dock inte lika snyggt som vissa andra gör det (erki87)





Sen så har vi fixat racebussen inför bess på onsdag som ja och ett par polare har ihop.
Inte så mycket att skruva annat än att byta batterier, tvätt och måla lite.

Men de kan ändras på onsdag


Citera
Jeppe_A
Borås
Här sen Feb 2013
Inlägg: 378


Trådstartare
Inte blivit något speciellt fixat i garaget nu under sommaren men kanske kan bli lite under semestern snart

Väntar på en bromsservo så ja kan skruva ihop bromsrör och diverse annat till det!

Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122



Oj, bromsservo? Nästan standard att alla ska byta till stående pedalställ vare sig det blir bättre eller sämre än orginal.

Vad har du beställt för något?

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15465



Allt blir så fint så man blir lite irriterad


OT
Angående kallendern.
Väldigt många namn man aldrig hör idag.

Botvid
Anund
Brynolf
Teofil
Agaton
Tekla

Aja.

_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
Jeppe_A
Borås
Här sen Feb 2013
Inlägg: 378


Trådstartare
knotan skrev:
Oj, bromsservo? Nästan standard att alla ska byta till stående pedalställ vare sig det blir bättre eller sämre än orginal.

Vad har du beställt för något?


Ja de känns som att det måste va en optimal lösning på en gatbesiktigad trackday bil? Ja hoppas att ja kan justera upp om de blir lite ojämn bromsfördelning.

Ja har faktiskt beställt en orginal 740 bromsservo fast den tunnare modellen så den får plats för insuget nu när ja åker helt rakställd motor. Och så en ny huvudbromscylinder.

Hoppas att de lirar!
Citera
Jeppe_A
Borås
Här sen Feb 2013
Inlägg: 378


Trådstartare
Nikel skrev:
Allt blir så fint så man blir lite irriterad


OT
Angående kallendern.
Väldigt många namn man aldrig hör idag.

Botvid
Anund
Brynolf
Teofil
Agaton
Tekla

Aja.


Haha tack! Eller va man ska säga

Ja de finns kanske en anledning att dom inte är så vanliga idag
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122



Klart som korvspad det kommer fungera. Jag har kört 740 och 940 på både gata och bana och alltid upplevt att det är rätt bra bromsar med helt ok balans.

Man har ju dessutom möjlighet att välja på en hel rad olika storlekar på cylindrar via Volvo själva om man inte blir nöjd på första försöket.
Från Volvo 240 upp till sista 960/v90 finns nog minst 10 olika att välja mellan med lika och olika storlek fram och bak osv. En justerventil för bakhjulen är dock nog i de allra flesta fall.

Jag har alltid kört helt original bara nya ok och stålomspunna slangar. Friska skivor bra vätska. Och sen ett hack värre belägg fram än bak så brukar det fungera bra

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
Jeppe_A
Borås
Här sen Feb 2013
Inlägg: 378


Trådstartare
knotan skrev:
Klart som korvspad det kommer fungera. Jag har kört 740 och 940 på både gata och bana och alltid upplevt att det är rätt bra bromsar med helt ok balans.

Man har ju dessutom möjlighet att välja på en hel rad olika storlekar på cylindrar via Volvo själva om man inte blir nöjd på första försöket.
Från Volvo 240 upp till sista 960/v90 finns nog minst 10 olika att välja mellan med lika och olika storlek fram och bak osv. En justerventil för bakhjulen är dock nog i de allra flesta fall.

Jag har alltid kört helt original bara nya ok och stålomspunna slangar. Friska skivor bra vätska. Och sen ett hack värre belägg fram än bak så brukar det fungera bra


Precis som du säger så kanske de behövs en ventil till bakbromsarna.

Nu har ja satt på volvos r-bromsok på den runt om så hoppas de blir hyfsad balans, är ju ett vanligt koncept på dessa bilar
Citera
Jeppe_A
Borås
Här sen Feb 2013
Inlägg: 378


Trådstartare
Fan de händer inte mycket nu med bilen

Lite småpill så som oljeretur bara...

Full flow an kopplingar från speeding, riktigt grymma då dom ej har klenare rör vid böjarna som dom flesta andra har thumbs up


Citera
Våra race- och banåkarbilar
Volvo 740 -89 t5 Ombyggt fordon
<<   1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 12, 13, 14   >>
65 besök senaste veckan (80512 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande