Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil Reparera en racingdomkraft? | 1, 2 >> 33 besök senaste veckan (19381 totalt) |
De aluminiumdomkrafter som Jula/Verktygsboden/Biltema etc säljer under namnet "Racingdomkraft" har en tendens att ge upp efter ett tag. Vi har ett par stycken i garaget som läcker olja nu.... > Fyller man på olja och luftar dom så funkar de kanon ett tag till.
Är det någon som vet hur man reparerar dessa? Vilka packningar som bör bytas etc? Känns tråkigt att behöva kasta dom om de går att rädda enkelt? _________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||
Vi har en i från Vertygsboden och den bärjade läcka olja, jag ringde dom och jag fick nåtten på o ringarna som jak köpte på Tools passade perfekt.
_________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H Cortina GT 1966 Gr 2 Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil |
||
Jag har lagat min en gång, det är den blå mindre varianten. Skruvade isär den och kollade lite, det var inte så fint gjort med tätningar och sånt. Riktigt grovsmide med grader och allmänt dåligt kvalitetsintryck.
En o-ring hade blivit mos, så jag tog med den till Würth i Jönköping och fick en ny o-ring gratis. Tyvärr läcker den lite fortfarande, men nu verkar det vara vid pumpkolven istället. Får väl göra samma resa igen antar jag. Det konstiga är att polaren har den stora röda modellen, den släpper inte en droppe olja och funkar hur bra som helst. Måste väl vara ett fredagsexemplar... _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||
Jag har plockat ner den en gång men såg inga o-ringar vad jag minns. Ska kolla en gång till.
Kan testa slå en signal till Jula också men det skulle förvåna mig om de har sådan detaljkunskap om sina produkter. _________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||
jag lämnade in min på garanton men dem tog emot den å lämnade pengar i handen,. den har utgått ur julas sortiment nu.
undrar varför, tror swedol som med haft samma slutat sälja?? vet ingen som köpt samma som haft den hel mer än några månader tyvär, bra domkraft i övrigt, bara den vart av liiiite bättre kvalitet. offtopic kanske, men vart fasn hittar man nått liknande fast med bättree kvalitet, eller det kanske är omöjligt om man inte vill betala en hel förmögenthet??? _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
Jag hade min Biltema inlämnad en gång då den inte höll trycket. Problemet då var att domkraften hade blivit vänd så det kommit luft någonstans. Då domkraften stått rättvänd något dygn försvann problemet.
Jag passade då på att fråga killen på biltema om det var många problem med den typen av domkraft. Han svar var nej. Det enda folk gjorde fel var att de drog åt ventilen för hårt och då skadade sätet. Efter det börjar dom smygläcka. _________________ Street Triple RS -18 |
||
Det sitter ingen o-ring det är det som är problemet. Peta dit en o-ring vid alubrickan längst ner så läcker den inte sen. Vet inte hur länge det hjälper men vår har i alla fall inte läckt på ett halvår sen jag petade dit en o-ring. Fasty det var jobbigt att lufta den efteråt |
||
spricka i ena pumpkolven, här räcker det tyvärr inte med några o-ringar domkraften är av märket red tools, köpt på gemotorsport. hoppas dem kan hjälpa mig med reservdelar. har vänt mig till autoexperten och beställt en kamaza domkraft, är den bättre? _________________ Ola BMW |
||
Min biltema la av en gång oxå men det stog i klartext i manualen hur man gick tillväga för att lufta den om den tappat trycket. Sagt och gjort. Efter det har den fungerat klockrent. _________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Trådlyft!
Nu har min domkraft lagt av. Bytte o-ringarna igår kväll och den är tät nu igen. Men jag har fortfarande luft i kolvarna. Hur luftar man dessa? Symptomet är att första halvan av slaget händer inget. Sen blir det tungt och då lyfter den |
||
|
||
Jag köpte för länge sen en ordentlig domkraft. Så allt är stabilt när man lyfter. Men att släpa de 35kg upp och ner över diverse trappsteg och i grus...
Så jag köpte för ett tag sen en buslätt domkraft. Som inte går in under bilen utan att jag kör upp på någon tjock plankbit. Och har en eländig platta att trycka mot bilen som inte lyftpunkterna på bilen i plast gillar. Så jag köpte häromdagen en mittemellandomkraft. Som bara väger 14 kg. Som går in under bilen. Som har den där manualen jag just postade _________________ Magnus Thomé |
||
Pappa har bara köpte en domkraft i sitt liv. Och det är en NIKE. Den är äldre än mig så +30 år. Vi har bytt olja på den en gång Nu heter dom Rehobot https://www.rehobot.se/sv/om-rehobot |
||
Hur låg är låg för dig? Jag klarar mig med 85mm... _________________ Magnus Thomé |
||
Min nästa domkraft blir en extra låg från Bacho https://www.bahco.com/sv-se/p/extra-
Dock inget man tar med sig till banan, då den är rejält tung. Ibland har Swedol den till riktigt bra pris. Magnus, hade du inte en elektrisk saxdomkraft ett tag? Hur funkade den? _________________ Daniel Engström Nu: Porsche 944S & 106 Rallye Ex: Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68 Ex: Clio Sport -01 Ex: Ginetta G34 -98 ÖSK #243 PCS #8724 |
||
Skruva banåkabil Reparera en racingdomkraft? | 1, 2 >> 33 besök senaste veckan (19381 totalt) |