Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 11, 12, 13 4 besök senaste veckan (78145 totalt) |
Re:
Kan bara hålla med, började första dagen hemma med att boka flygbiljetter till nästa tripp ![]() ![]() ![]() _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||
_________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||
Då var det dags för nästa runda till Eifelbergen
![]() ![]() Passar på att ta det lite som semester denna gången också, åker på fredag och stannar till 8/5. Ska även passa på att vara med som beifahrer på Scuderian också, nått jag ser mycket fram emot ![]() Än så länge har det bara varit learn by doing och turistkörning för mig på Ringen, ska bli kul att se hur mycket tips man kan få och omsätta dom till verklighet. Väl mött ![]() _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||
Ha kul kompis, ledsen att jag inte kan följa med denna gång. Jag svingar en weißbier här hemma och önskar god fart!
_________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||
Scuderian är riktigt kul. Jag har också åkt med som beifahrer efter att ha kört över 500 turistvarv. Du som jag är ju bekväm med banan så man kan rikta in sig på detaljerna och att finslipa åkningen. Hoppas du kommer i en "snabb" grupp där dom flesta har åkt en del tidigare. Jag fick efter lite tjat köra med min egen bil på beifahreruppkörningen 😀. Försök få till det och att du kommer långt fram i kön. Det blir tyvärr att man kör ikapp framförvarande och får göra sig en lucka inför dom bedömda avsnitten. Ändå.... stoppas alla en gång mitt på varvet för att jämna ut igen. Det är kul att få sina poäng sen och se hur snyggt man kör 😀.
Trevlig tur! Jag får själv vänta tills den 12/5 😀 _________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||
Re:
Det är jag också men jag lovar att hålla dig uppdaterad... ![]() ![]() Tackar ![]() _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||
Re:
Ja, jag ser verkligen fram emot detta men att få vara med och köra med egen bil låter svårt tror jag men ett försök är det ju värt. Tror gruppen ska ha rätt bra fart, han jag åker med har kört betydligt fortare än jag så det bådar gott ![]() Säker på att man kan få en hel del tips, jag tror faktiskt att kursen kan vara väl så nyttig när man åkt en del då man kan kanske koncentrera sig lite på detaljer. Har man ingen erfarenhet av Ringen så är det mycket att ta in. _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||
Uppdatering och avslut
Dags för uppdatering och faktiskt också avslut på denna tråden. Efter lite översyn och service kördes bilen ner på skärtorsdagen. På långfredagen och halva påskafton flöt varven på i ganska strid ström, dock mycket trafik och inga vidare bra varv. Vid lunchtid på påskafton bestämmer sig så en vevstake att söka friheten och på väg ner i Fuchsröhre på sin väg ut skapa ett 20x15cm stort hål i tråget och ett 8cm stort hål i blocket. Varför det hänt har jag egentligen ingen riktigt bra svar på, ingen övervarvning eller annat "våld" har den varit utsatt för. I nuläget är det antingen oil starvation, hände efter ett av dom mest utmanande ställen för det. Eller vevstaksbult som återanvänds eller dragits för hårt vid motorbyggnationen 2015. Det kan inte vara något "generalfel" när motorn byggdes då den gått 2,5 säsonger sedan dess. Efter 2 motorras på denna bilen så är min energi slut och sedan igår är bilen överlåten till en med mer av den varan, lycka till Simon ![]() ![]() Fortsättning följer med något som troligen förvånar....även mig ![]() ![]() ![]() _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||
Re:
Ja, det var trist som fasen ![]() Kolla under mina bilar........ ![]() _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||
Re:
Ja, ett riktigt dumt ställe att göra det på...... ![]() _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 11, 12, 13 4 besök senaste veckan (78145 totalt) |