Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Pontiac Firebird -74 --- vintersäsong --- | << 1, 2, 3 ... 155, 156, 157 ... 219, 220, 221 >> 55 besök idag (1114577 totalt) |
Visst är det kul att vara "oseriös" Anders??
Dina ungdomliga glädjeyttringar känns igen och jag antar Du startar den flera gånger / dygn- bara för Du kan! Grattis!! *tummen upp* _________________ mvh Stockholms snabbaste speedhopägare ________________________________ Robert Hoffman |
||
Det där är ju Hellas 440Hz-horn. Klassiskt italienskt tutljud.
Den enda sången jag ska spela för grannarna är motorsång. Det är väl lagom patriotiskt och försöka dra av nationalsången likt denna? @Lennart: Bra poäng. Håller faktiskt på att bygga den sista fnutten i detta nu. @Robert: Tack! |
||
Blingjävulen slog till i mig. 4x3". Ricers beware. Måste bygga om dedionen så att jag kan köra med 10 grader camber också.
I övrigt byggs det avgassystem. Blir tight och fint. Lite trixigt att passa in de sista dämparna, men allt brukar gå så länge man är envis. |
||
För att dessa är ännu tightare.
Ett ovanligt foto på en nyfödd avgassnok utanför sin naturliga miljö, precis innan den kryper upp under bilen och sätter sig till rätta ovanför bakaxeln. Där lever den sen hela sitt liv, skyddat från fukt och solljus. Det finns flera olika arter, men de vanligast förekommande är mellan 2" och 3.5" tjocka. Vissa lever i par, andra hela livet ensamma. Några enstaka 4" har hittats på vissa värddjur, men då har de oftast påträffats utan partner. Avgassnoken livnär sig på kolväten och kan klara sig i flera år på bara några minuters intag av dessa ämnen. På senare tid har det visat sig att stammen av avgassnokar kan vara hotad, i samband med generationsskiftet på dess värddjur - förbränningsmotorn. Därför är det viktigt att vi människor aktivt försöker bevara en naturlig miljö för detta ljusskygga djur. |
||
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
|
||
Snyggt! _________________ h e n n i n g b ä c k n e r t Kobolt Runabout: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=99246 Saab 99 GLT16: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=44400 |
||
|
||
|
||
Det kan vara så att där finns ett smile som går ända upp till öronen.
Motorljud är bra motivation! |
||
Haha, känner igen känslan fast när jag startat mina projekt så har dom inte låtit sådär fräsigt från början...
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
Jag har haft ett par stycken, men det är en klar brist. Jag har även en V12-brist i hemmet här, även det borde åtgärdas. _________________ Anders Hansson |
||
Det är helt klart vardagsglädje att kunna rulla iväg från rödljuset i en V8-bil. Problemet är att det skevar ut uppfattningen om vad rimligt vridmoment för en motor är ... _________________ MVH/ Fredrik Henriksson "But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum |
||
700Nm vid 2500 rpm är ganska normalt vridmoment för en förbränningsmotor. Eller hur menar du?
|
||
Våra race- och banåkarbilar Pontiac Firebird -74 --- vintersäsong --- | << 1, 2, 3 ... 155, 156, 157 ... 219, 220, 221 >> 55 besök idag (1114577 totalt) |