Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
Köpa däck modell underhållande
1524 besök totalt
SevenEight
Sävar
Här sen Feb 2012
Inlägg: 1283


Trådstartare
Håller på och kollar däck till "den roligare" bilen. Kommer användas mest-mest-mest till och från jobbet men... Jag vill ha roliga däck. Har försökt googla och rejsa men det blir lite mysko resultat. Antagandet, och det är nog felaktigt, är att däckens klassning är jämförbar.

När ban-ambitionerna var på topp tänkte jag på ns2r eller 595:or - sen tänkte jag att ah det blir nog fel, kanske b-stone re002 då? Men - alla har ju typ samma rating. F på soppa, C på våtgrepp (utom nankang som har B) och alla ligger på 71dB. Kollade då mina super-bruksis däck och de ligger på C-B-68 - och de är då inte alls otrevliga när det är blött. Tysta är de absolut, och C på bränsle är inget som spelar roll. Så...

Roligt gatdäck som inte skäms i kurvor? Eller - ska jag bara strunta i det och köpa billigast möjliga - man kanske inte upplever nån skillnad på gata ändå oavsett däck? Tror iofs att jag skiter i ljudnivå. Va fan, det är ju en gammal bil. Så - nankang då eller? Eller nåt annat?

Bilen är en E46 325. Lite fixad väghållning.

_________________
Henrik Eriksson

Att saker rostar är verkligen ett tråkigt faktum i livet!
Citera
therealpinto
Skellefteå
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5742



Jag börjar tycka att jag är tjatig :-) men jag gillar verkligen Yokohama Advan AD08R. Funkar bra på bana (för att vara ett UHP-däck som inte är ett R-däck riktigt), funkar bra på gata, funkar helt okej när det är torrt. EDIT! Funkar helt okej när det är VÅTT skulle det stå :-)

Nej, det är inget budgetdäck alls men det är i mina ögon ett kompetent däck. Men är bilen en ren bruksbil så kanske det är overkill.

Gustaf

_________________
---/In search of Maxwell's demon---/
Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till...
SFRo-besiktningsman i Skellefteå
Citera
meantek
Flen
Här sen Mar 2013
Inlägg: 2797



Sportigare gatdäck är nog vägen att gå, spontant. Typ Michelin Pilot Super Sport eller PS4. NS2-R och 595 RS-R funkar också på gata, men kan bli jobbiga när det regnar.

_________________

Ibland kör jag bana. Fast rätt sällan ändå.
Citera
Kennie
Höör
Här sen Jun 2003
Inlägg: 580



Jag kan verkligen rekommendera Kumho ps91. Löjligt likt Michelin Supersport på alla sätt. Ganska styv stomme likt Kumho v70a r-däck. Jag körde det på min e46 m3 på både mina 19" och 265/35-18 runt om på en uppsättning 18". Nu har jag samma 18" på min m3 e92 och har precis lagt en hel eftermiddag med medåkning på bana med dem. Ingen tendens till konstigheter. Jag åker fortfarande med r-däck på bana också men ps91 har fått rulla en hel del bana senaste året pga av de funkar kanon. Priset är födelaktigt också.
https://www.dackonline.se/cgi-bin/rshop.pl?dsco=121&cart_id=Pg2wJz . . . .

_________________
Kennie Flenstedt
BMW 320daM -18
M3 e92 -08
Mini -15
M3 Competition -05 såld. 😢
BMW X3M 3,0i -04 såld
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare

Jösses vad de var billiga thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
meantek
Flen
Här sen Mar 2013
Inlägg: 2797



1091:- för PS91 i 235/40-18... Billiga var de, till den grad att jag blir misstänksam, vore roligt att se ett bra jämförande test där de är inkluderade.

_________________

Ibland kör jag bana. Fast rätt sällan ändå.
Citera
SevenEight
Sävar
Här sen Feb 2012
Inlägg: 1283


Trådstartare
Hmm - fanns bara PS71 i mina dimensioner... Verkar inte alls vara samma typ av däck.

_________________
Henrik Eriksson

Att saker rostar är verkligen ett tråkigt faktum i livet!
Citera
Däck för banåka
Köpa däck modell underhållande
1524 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande