Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW E46 M3 GTS -02
<<   1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14   >>
15 besök senaste veckan (97527 totalt)
Mattias Redebratt
Vårgårda
Här sen Aug 2004
Inlägg: 470


Trådstartare
Här händer inte mycket mer än att det har monterats nya belägg fram och bak. PFC 01 fram och 08 bak. Dom gamla bak var helt slut bak och fram var det inte mkt kvar heller. Pagid 2500 som följde med AP kittet höll 3 träffar...... Hoppas att PFC håller längre .


Tack Mattias och Markus på PEAN för bra service thumbs up !

Tänkte även passa på att höra mig för om det är någon som skall åka ner till Ringen under hösten som man kan ta följe med? Är mkt sugen på att åka ner men inte själv då jag inte varit nere, är alltså oskuld ...

_________________
Mattias Redebratt
Instagram: m.redebratt
E46 M3
BTG 7.45 192st varv
Kinnekulle:58,43.
Falkenberg: 51,31.
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1889



Mattias Redebratt skrev:

Tänkte även passa på att höra mig för om det är någon som skall åka ner till Ringen under hösten som man kan ta följe med? Är mkt sugen på att åka ner men inte själv då jag inte varit nere, är alltså oskuld ...


Vi är några stycken som åker ner runt 20-28/8 (Jag och kompis 22-27/8).
Du har alltså din dyraste resa framför dig......den första

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -04 Race edi
Boxster S -01 GT edi
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Mattias Redebratt
Vårgårda
Här sen Aug 2004
Inlägg: 470


Trådstartare
bakmotor skrev:
Mattias Redebratt skrev:

Tänkte även passa på att höra mig för om det är någon som skall åka ner till Ringen under hösten som man kan ta följe med? Är mkt sugen på att åka ner men inte själv då jag inte varit nere, är alltså oskuld ...


Vi är några stycken som åker ner runt 20-28/8 (Jag och kompis 22-27/8).
Du har alltså din dyraste resa framför dig......den första



Tack för inbjudan Tomas, men det blir för snart för min del är dessutom redan bokad 25/8 ...
Ja, om man skulle vilja lägga pengar på hög så skulle man nog valt en annan hobby !

_________________
Mattias Redebratt
Instagram: m.redebratt
E46 M3
BTG 7.45 192st varv
Kinnekulle:58,43.
Falkenberg: 51,31.
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1889



Mattias Redebratt skrev:
bakmotor skrev:
Mattias Redebratt skrev:

Tänkte även passa på att höra mig för om det är någon som skall åka ner till Ringen under hösten som man kan ta följe med? Är mkt sugen på att åka ner men inte själv då jag inte varit nere, är alltså oskuld ...


Vi är några stycken som åker ner runt 20-28/8 (Jag och kompis 22-27/8).
Du har alltså din dyraste resa framför dig......den första



Tack för inbjudan Tomas, men det blir för snart för min del är dessutom redan bokad 25/8 ...
Ja, om man skulle vilja lägga pengar på hög så skulle man nog valt en annan hobby !


Ok
Man investerar i upplevelser istället thumbs up

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -04 Race edi
Boxster S -01 GT edi
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



NU vet jag vilken bil du har Mattias!

Herr Runebrant är en klok man och det han vill säga är att detta är toppen på ett isberg, svenska banor blir sig aldrig lika igen efter en resa ner till paradiset.

Din resa är starten på ett starkt beroende som är svårt att bli av med. Se bara hur det gick för mig och Runebrant

Vi se om några veckor!


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2135



Mattias Redebratt skrev:
Tänkte även passa på att höra mig för om det är någon som skall åka ner till Ringen under hösten som man kan ta följe med? Är mkt sugen på att åka ner men inte själv då jag inte varit nere, är alltså oskuld ...

Vi verkar bli en skock från västkusten i sept! (Hoppas bara det funkar m ledighet för mig)

_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
Mattias Redebratt
Vårgårda
Här sen Aug 2004
Inlägg: 470


Trådstartare
Johan Sjöström skrev:
NU vet jag vilken bil du har Mattias!

Herr Runebrant är en klok man och det han vill säga är att detta är toppen på ett isberg, svenska banor blir sig aldrig lika igen efter en resa ner till paradiset.

Din resa är starten på ett starkt beroende som är svårt att bli av med. Se bara hur det gick för mig och Runebrant

Vi se om några veckor!



, Det gör vi Johan! Bokat 14-16/9. Väntar bara på svar ifrån Helga nu, skulle vara skönt om boendet löste sig så smidigt!

_________________
Mattias Redebratt
Instagram: m.redebratt
E46 M3
BTG 7.45 192st varv
Kinnekulle:58,43.
Falkenberg: 51,31.
Citera
Mattias Redebratt
Vårgårda
Här sen Aug 2004
Inlägg: 470


Trådstartare
Eldh skrev:
Mattias Redebratt skrev:
Tänkte även passa på att höra mig för om det är någon som skall åka ner till Ringen under hösten som man kan ta följe med? Är mkt sugen på att åka ner men inte själv då jag inte varit nere, är alltså oskuld ...

Vi verkar bli en skock från västkusten i sept! (Hoppas bara det funkar m ledighet för mig)


När skall du ner Per?

_________________
Mattias Redebratt
Instagram: m.redebratt
E46 M3
BTG 7.45 192st varv
Kinnekulle:58,43.
Falkenberg: 51,31.
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715



Mattias Redebratt skrev:
Johan Sjöström skrev:
NU vet jag vilken bil du har Mattias!

Herr Runebrant är en klok man och det han vill säga är att detta är toppen på ett isberg, svenska banor blir sig aldrig lika igen efter en resa ner till paradiset.

Din resa är starten på ett starkt beroende som är svårt att bli av med. Se bara hur det gick för mig och Runebrant

Vi se om några veckor!



, Det gör vi Johan! Bokat 14-16/9. Väntar bara på svar ifrån Helga nu, skulle vara skönt om boendet löste sig så smidigt!


Stort lycka till på din resa! Om ca 2 år har du troligtvis parkerat bilen i eget garage "där nere"

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2135



Mattias Redebratt skrev:
Eldh skrev:
Mattias Redebratt skrev:
Tänkte även passa på att höra mig för om det är någon som skall åka ner till Ringen under hösten som man kan ta följe med? Är mkt sugen på att åka ner men inte själv då jag inte varit nere, är alltså oskuld ...

Vi verkar bli en skock från västkusten i sept! (Hoppas bara det funkar m ledighet för mig)


När skall du ner Per?

Lutar åt 27/9-1/10. Verkade på Fejsbuck att Johan åker ned även då? Eller så blandar jag ihop folk!

_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
Mattias Redebratt
Vårgårda
Här sen Aug 2004
Inlägg: 470


Trådstartare
Saker och ting inför avresan den 13/9 till Ringen börjar falla på plats. Boende fixat. Ett sett nya Pirelli trofero R 265/35-18 har letat sig på fälgarna. En corner weight med hjulinställning klarades av igår. Monterat AC rem för att öka åk komforten. Det enda smolket i bägaren än sä länge var att jag upptäckte att tryckslangen imellan servopump och styrväxel legat imot oljetråget, skavt ordentligt och börjat fukta servo olja ..... Tur att man ändå kollar upp bilen innan man drar iväg på pilgrimsfärd, kunde blivigt stående både här och där utan servo och oljeläckage, inte kul! Hoppas bara att man får tag i hydraul slangen snabbt så att det inte blir problem....


_________________
Mattias Redebratt
Instagram: m.redebratt
E46 M3
BTG 7.45 192st varv
Kinnekulle:58,43.
Falkenberg: 51,31.
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Nu vill vi allt ha en reserapport!


Det går vilda rykten om schnelleautosgefahren

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Mattias Redebratt
Vårgårda
Här sen Aug 2004
Inlägg: 470


Trådstartare
Johan Sjöström skrev:
Nu vill vi allt ha en reserapport!


Det går vilda rykten om schnelleautosgefahren


Schnellesautosgefahren , det gäller bilen , inte föraren.
De kommer Johan, jag måste bara smälta det en stund !!

Bjussar på en bild ialla fall

_________________
Mattias Redebratt
Instagram: m.redebratt
E46 M3
BTG 7.45 192st varv
Kinnekulle:58,43.
Falkenberg: 51,31.
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Ryktet går att det även gällde föraren och att det finns snabba förstagångsloggar men å andra sidan är ju rykten bara rykten till motsatsen bevisas :-)
Mattias Redebratt skrev:
Johan Sjöström skrev:
Nu vill vi allt ha en reserapport!


Det går vilda rykten om schnelleautosgefahren


Schnellesautosgefahren , det gäller bilen , inte föraren.
De kommer Johan, jag måste bara smälta det en stund !!

Bjussar på en bild ialla fall

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Mattias Redebratt
Vårgårda
Här sen Aug 2004
Inlägg: 470


Trådstartare
Får väll börja så smått då...
En ny servo slang inkl nya banjobult inhandlades och monterades innan avfärd mot Tyskland.


Vi lämnade Sverige på torsdag 13/9 em, tog båten över Rödeby till Puttgarden och fortsatte till Bremen där vi tog natt. Fortsatte tidigt fredag morgon emot Nurburg. Resan gick ok, visst var det mkt trafik o många vägbyggen på A1 men det stod aldrig still.
Vi tog sikte på väg 257 som går igenom Adenau, bara för att komma ifrån rätt håll...... tyckte vi. Det var ett bra beslut, för vilken fantastisk natur som man kom körandes igenom. Dessa djupa dalar omgivna av dom gröna bergen, kan det gå en racer bana här?.. Vilken känsla det var att äntlige få se banan komma på sin bro tvärt över vägen vid Breidscheid . Jag måste dött, kändes som att gå igenom pärleporten till sankte Pär.



Svängde av upp mot GP banan, svängde runt bilen och tog det obligatoriska kortet under Nurburgring loggan.


Därefter så åkte vi in i byn Nurburg för att leta reda på vårat boende . Jag hade varigt i kontakt med Helga som var fullbokad men hon skulle då ha bokat in oss hos sin granne Martha, men när allt var färdigt så visade det sig att Helga bokat in oss på Lindenhof . Jag fattade inte mkt men dom gamla damerna hade fixat det riktigt bra! Efter inkvartering åkte vi på lite sightseeing i omgivningarna. Kollade påsläppet vid Devils Diner, Tankstelle Döttninger Höhe, Bmw testcenter osv. Blandade bilder.




Bilen lastades ur och förberedes för kvällens första bekantskap med Nordschleife, som för fredag kvällen var öppen imellan 17,15-19,30. Åkte till påsläppet och köpte 10varv på en gång , inte här för att titta på och sparka däck....
När klockan var 17,30 öppnade på släppet och lämmeltåget gav sig iväg, lika så vi. Själklart var det gott om bil men inte proppfullt, hade nog förväntat mig mer bil. Körde ett varv som kan sammanfattas med: Backspegel, bromsvibbrationer bak, skratt och en euforisk känsla. Efter första varvet så stannade jag och kollade upp bromsarna såg inget onormalt bak, visst lite varma, men det hade dom varigt tidigare. Enda skillnaden var att det nu satt nya belägg, skulle väll inte orsaka bekymmer trots allt.
På det igen och körde tre varv till på raken, allt eftersom jag körde försvann vibrationerna mer och mer, konstigt nog , det gjorde ju inget direkt snarare tvärt om. Jag och rese kamraten Nicklas kom på varandra under varven att helt plötsligt sitta å flina/små fnittra som små tjejer gör .. Ni som varit där förstår säkert vad jag menar. TF förflöt utan missöden och kvällen slutade på 6varv och en tid på 8,55 för kvällen. Jag var mkt nöjd med tanke på att jag bara kollat youtube klipp och aldrig ens kört banan på spel eller liknande.


Kvällen avslutades med mat, öl, öl, öl och Kuemmerling på Lindenhof. Johan Sjöström slöt upp på kvällen och såg till så att ingen var nykter när vi stämplade ut för kvällen

På Lördag så var det ingen som ville gå upp, det kändes mest så här i skallen.
Dagen ägnades åt att nyktra till och kolla på någon form utan långlopp som kördes på Nordslingan, Vi var runt på ett par olika platser och tittade Bla vid Planzgarten och Brunnchen. Man slås verkligen av vilken organisation det finns runt banan, bärgare, flagvakter, vakter och sjukvårdspersonal överallt runt banan och åskådare i drivor..... Skulle det varigt i SV så skulle det varigt 21 åskådare på varje plats typ....
Kvällen bjöd på TF imellan 17,30-19,00 och riktigt mkt folk jämfört med fredagskvällen. Kö ifrån alla håll till infarten, fullt på parkering och lite till. Jag körde 4varv på raken då det var kö för att komma av banan och troligtvis ingen ide att leta parkering. Kvällen avlöpte utan några bättre tider, dessutom var det väldigt mkt bil på banan.
Kvällen avslutades med en snabb pizza och säng kl 22, huvudvärken skulle botas.
Söndagen bjussade på TF imellan 08,00-19,00, tänkte dock inte köra hela dagen utan vända hemåt efter lunch. Vi var på plats vid 08,30 tiden, jag köpte 6st varv till och vi gav oss ut på banan. Första varvet tog jag det riktigt lugnt för att känna på asfalten som var kall och ev fuktig efter natten. Andra varvet bjöd på gulflagg och när vi kört av banan så var den stängd pga bärgning. När den sen öppnade igen var vi på hugget och körde 2 varv, kort vila och de sista 2. Dessa 4varv bjöd på väldigt lite trafik och riktigt fina varv. Inte så mkt folk i backspegeln och inte heller så många sniglar framför. Näst sista varvet slutade på 8,41min vilket känns riktigt bra med tanke på jungfru resa och oskuld .
Träffade en man som pekade på min nr skylt och så sa han att 711: det förpliktigar!!! Inte med mig som förare i alla fall, tänkte jag.





Vi checkade ut, iordningställde bilen, packade och åkte till Adenau, käkade, handlade keps, ticha och dekal som man måste ha . Tänkte även kollat lite bil på banan, men det kom aldrig någon under de 15min som vi stod på plats, den verkade avstängd. Såg senare på Insta att de dök upp bilder på en brinnande bil på banan.... En dryg hemresa blev det.. Fick inte ens handlat något i Border shopen då den var stängd när vi passerade
Nu så lurar man mest på vad händer nu ??... Flytta till Tyskland, ställa bilen där, sälja bilen o sluta köra bana, råna en bank.... Tankarna är många och likaså intrycken. Just nu så känns det bara väldigt tomt och konstigt.......

_________________
Mattias Redebratt
Instagram: m.redebratt
E46 M3
BTG 7.45 192st varv
Kinnekulle:58,43.
Falkenberg: 51,31.
Citera
Mattias Redebratt
Vårgårda
Här sen Aug 2004
Inlägg: 470


Trådstartare
Några Racetracer bilder.







_________________
Mattias Redebratt
Instagram: m.redebratt
E46 M3
BTG 7.45 192st varv
Kinnekulle:58,43.
Falkenberg: 51,31.
Citera
AL
Göteborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 1961



Coolt!

Det är väl bara att bryta ihop och komma igen!

//AL

_________________
A1exander Wi1borg

M2F87 Competition +
iX3 M-Sport
i3 Sport
Sodi DD2
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1889



Mattias Redebratt skrev:

Nu så lurar man mest på vad händer nu ??... Flytta till Tyskland, ställa bilen där, sälja bilen o sluta köra bana, råna en bank.... Tankarna är många och likaså intrycken. Just nu så känns det bara väldigt tomt och konstigt.......


Told you.....
Skulle vilja backa bandet och få göra om första resan, känner igen mig en hel del i din beskrivning.
Du kan ju höra av dig sen när du fått klart med garage därnere
Grattis till en bra tid för första rundan, verkar lovande thumbs up

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -04 Race edi
Boxster S -01 GT edi
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Garageplats kan jag hjälpa dig med

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Dave79
Södermanland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 541



Underbar läsning
Man blir verkligen sugen...

_________________
David Alsén
Alfa Romeo 159 Ti : )
Citera
Kennie
Höör
Här sen Jun 2003
Inlägg: 580



Jag var också på plats. Såg dig flera gånger men aldrig stillastående....😊👍 tyvärr.

_________________
Kennie Flenstedt
BMW 320daM -18
M3 e92 -08
Mini -15
M3 Competition -05 såld. 😢
BMW X3M 3,0i -04 såld
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW E46 M3 GTS -02
<<   1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14   >>
15 besök senaste veckan (97527 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande