Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1051 besök totalt |
sbf-licens på icke sbf-sanktionerad aktivitet?
Har anmält mig till Challenge på Lunda den 4:e och surfade runt lite www.challenge.nu... Såg att man om man har licens måste få deltagandet sanktionerat av SBF för att delta. Nån som vet nåt mer om detta? Kan man alltså bli av med licensen om man hör med sbf? _________________ Tord Ringenha11 |
||||
Jo, det kan man. Om man stäler upp i tävlingar som inte är sanktionerade under SBF eller FIA. Men det är nog mest för att se till att det inte uppstår någon konkurrerande verksamhet. Fråga lär väl inte ge nåt, då faran är att de inte gärna kan säga ja. Bäst är nog att chansa och inte säga nåt, då jag tvivlar på att SBF kommer att anstränga sig för att dra in licenserna. Men säker kan man förstås inte vara - de kan ju ha läst det här... ![]() _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
Du kan bli av med licensen om du kör vanlig hyr-gokart också. Eller på ej SBF-santionerade träffar. Sen om nån verkligen förlorat licensen pga det vet jag inte... _________________ S a m u e l S Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl |
||||
Det är verkligen helt vidrigt att de har sådana regler! > ![]() Någon borde anmäla FIA till europadomstolen, snacka om konkerrenshämmande aktiviteter! Visserligen är det inte vinstdrivande verksamhet man andå. Helt absurt! Är det verkligen tillåtet att ha sådana regler? ![]() _________________ Lotus Exige S1 // Pontus Borg |
||||
Den enda som jag vet som blivit av med licensen för något liknande är jag
![]() Lång historia..... egentligen.... men kortversionen... Täby MK arrangerade långlopp för skrotbilar på ombyggd crossbana (nästan folkrace-standard) enligt reglemente som bl.a jag arrangerat långlopp flera år innan (början till SLC) Täby MK hade ingen tävlingsledare med licens så dom frågade mig om jag kunde ställa upp eftersom jag ändå hyrde ut tidtagningsanläggningen till dom... Och visst det kunde jag..... Dom skickade in ansökan till Sthlms BF och fick avslag... pga bilregler som det vart lite skiljda åsikter om (folkrace-utskottet som protesterade har jag för mig) och Täby MK satte hårt mot hårt och körde ändå.... Och skötte om tävlingen själva eftersom dom inte behövde mig iom med att det inte var SBF arrangemang. Men eftersom jag hade skrivit under ansökan som tävlingsledare och dessutom var den enda "funktionären" där som hade licens....( dvs jag skötte om tidtagningen som jag hyrde ut, då det är ett av dom saker som jag lever av) så var jag den enda funktionären som dom kunde bestraffa eftersom dom andra ändå inte hade någon licens.... Och eftersom min underskrift fanns på papperet så bedömdes det som att jag ändå var tävlingsledare.... däremot alla förare som hade licens och deltog, friade dom I det läget kändes det lite personligt. ![]() och ca 3 veckor in på avstängnings-tiden så satt jag på Mantorp Park och skötte om tidtagningen som vanligt på en stor tävling med hela SBF närvarande och inte någon vågade säga eller knysta om att jag egentligen var avstängd som funktionär då...... ![]() Så att någon förare ska bli avstängd, näe... inte om det inte är något verkligen speciellt eller är någon förare som är "Känd" |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1051 besök totalt |