Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Volvo 740 -89 t5 Ombyggt fordon
<<   1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 12, 13, 14   >>
25 besök senaste veckan (80705 totalt)
henrikm
Färila
Här sen Maj 2016
Inlägg: 133



Stiligt!! vilken BW är det du har?

_________________
Henrik Markusson

Volvo 850 T-5R
Renault Megane RS
Citera
Jeppe_A
Borås
Här sen Feb 2013
Inlägg: 378


Trådstartare
henrikm skrev:
Stiligt!! vilken BW är det du har?


Tack!

Det är en 7670
Citera
cirs
Göteborg
Här sen Jan 2009
Inlägg: 841



Jeppe_A skrev:
seb280z skrev:
Riktigt snyggt! och inspirerande! En fråga, varför vänder du inte termostathuset? eller du skall köra med servo?


Tack!

De går inte bara att vända på för då stämmer inte bulthålen och servopumpen är i vägen. Den är med på bilden, detta är nog de enklaste sättet tror jag



Det är så snyggt och rent att det ser ut som det är renderat på datorn
Snyggt bygge!

_________________
Chriss Rice
Mazda MX-5 Roadsport C #61
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74270
Opel speedster
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=113779
Citera
Jeppe_A
Borås
Här sen Feb 2013
Inlägg: 378


Trådstartare
cirs skrev:
Jeppe_A skrev:
seb280z skrev:
Riktigt snyggt! och inspirerande! En fråga, varför vänder du inte termostathuset? eller du skall köra med servo?


Tack!

De går inte bara att vända på för då stämmer inte bulthålen och servopumpen är i vägen. Den är med på bilden, detta är nog de enklaste sättet tror jag



Det är så snyggt och rent att det ser ut som det är renderat på datorn
Snyggt bygge!


Tack!

Ja nu är det rent när allt är nytt eller bytt
Citera
Jeppe_A
Borås
Här sen Feb 2013
Inlägg: 378


Trådstartare
Fått ett fäste till upphängningen av turbon av speedcut motorsport.

Passade perfekt även efter en mycket bristfällig ritning på en pappskiva från min sida thumbs up
Nu ska ja bara fixa ett lite längre stag ner till turbon och ett fäste till.

Så nu är motorn ur för lite dragning av bromsrör och diverse annat, hoppas den kan va kvar efter det!




Citera
borjesson.f
Säffle
Här sen Dec 2012
Inlägg: 113



Städat och stilrent, precis som man skulle vilja ha det själv

_________________
Filip Börjesson

Min Facebooksida där bygget uppdateras
Citera
Jeppe_A
Borås
Här sen Feb 2013
Inlägg: 378


Trådstartare
Knallhattsson skrev:
Städat och stilrent, precis som man skulle vilja ha det själv


Tack, roligt att höra!

Det ser ut som att du har det snyggt och städat på din bmw också thumbs up
Citera
Jeppe_A
Borås
Här sen Feb 2013
Inlägg: 378


Trådstartare
Lite diverse slangfix och fästen har blivit gjort!

Citera
Jeppe_A
Borås
Här sen Feb 2013
Inlägg: 378


Trådstartare
Nu har motor och låda förhoppningsvis tagits ur för sista gången innan den är startad iallafall

Så nu börjar det roliga, montering

Rätt mycket delar är redan färdigt för att montera och vissa saker måste vi bygga!
Har haft tur att få hjälp av Johan Lantz nu mot slutet som även hjälpte mej grymt mycket med att bygga min 242a thumbs up

Citera
Marcus S
Jönköping
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3008



Fantastiskt fint bygge thumbs up
Måste följas.. fast det är en volvo

_________________
M @r cus S v e nning son


Bmw 328 coupe -95
VW Golf GTE
Skoda Enyaq
VW Caddy -16
Citera
Jeppe_A
Borås
Här sen Feb 2013
Inlägg: 378


Trådstartare
Marcus S skrev:
Fantastiskt fint bygge thumbs up
Måste följas.. fast det är en volvo


Tack, roligt att höra!

Haha gammal ovana ja har att bygga på Volvo
Citera
Jeppe_A
Borås
Här sen Feb 2013
Inlägg: 378


Trådstartare
Länge sedan ja uppdaterade här och det har tyvärr varit fullt upp på annat håll så har inte hunnit skruva så mycket med 740in.

Lite som har hänt är iallafall att ja har börjat bygga en skruvbur till den. Eftersom att ja ändå tog ur innertaket då ja tänkte klä om det i nytt tyg så varför inte passa på att bugga en bur liksom

Det kommer att bli en skruv bur då ja vill behålla all inrredning i bilen och tyckte att de verkade va lättas så då!

Ska helsvetsa buren under veckan samt svetsa fast boxarna i karossen. Kommer komplettera med ett stag till bälten också när ja har fått till något bra stolsfäste!





Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1675



Ser som vanligt bra ut Jeppe! thumbs up thumbs up

_________________
Christian Jansson

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
Jeppe_A
Borås
Här sen Feb 2013
Inlägg: 378


Trådstartare
Christian Jansson skrev:
Ser som vanligt bra ut Jeppe! thumbs up thumbs up


Tack detsamma!
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4089



Tack för garagebesöket

Vilket snyggt bygge, högsta klass thumbs up


Tack för smidig affär med stolen.

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Wheideken
Västerås
Här sen Nov 2018
Inlägg: 57



Jeppe_A skrev:
Lite diverse slangfix och fästen har blivit gjort!



Tjena!

Fantastiskt finnish på ditt bygge, sjukt imponerad!

Kommer du våga köra med den sen?

Var får man tag på dessa bromsslangar? Ser riktigt bra ut. Finns inget negativt med slang istället för rör? Typ att det flexar och man förlorar kraft?

mvh

_________________
Wilhelm von Heideken

BMW E30 316i -89
Volvo 740 GLE -89 (turbo)
Volvo 760 GLE -89
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124



Det lär vara "bromsslang".
Det är en plast (nulon/teflon aktig vit inneslang, rostfri stålomspunning, sen brukar det vara svart eller vit krympslang utanpå som nötningsskydd.

Slang flexar nog alltid mer än rör. Men rätt typ av slang för ändamålet så är det nog extremt lite.

Dels på mc har man alltid? Denna typ av slang. Och minimala cylindrar. Så funkade Det inte skulle det nog inte användas.

På formelbilar är det i princip alltid draget hela vägen med enbart den typen av slang då det är ofta ingjutet runt monocoque en slingrig kanal där man får trä genom slangen, (vore svårt med rör)
Samt i vissa fall även likadant genom bärarmar och ut till upright.


Andra typer av slang Blir nog som du säger. Tror dessa rätt typ av slang inte flexar förens vid flera hundra bars tryck.

Finns även med typ rostfria eller titan skruvanslutningar så man kan skruva ihop egna enkelt utan pressverktyg.
Dock är dessa i rostfritt jäkligt dyra, och i titan. Löjligt dyra, är nog bara i typ formel 1, flyget, och rymdprogram dessa i titan används (ja alltid finns det väll andra som använder dem med även om det troligen är överkurs)

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
Jeppe_A
Borås
Här sen Feb 2013
Inlägg: 378


Trådstartare
Janne J skrev:
Tack för garagebesöket

Vilket snyggt bygge, högsta klass thumbs up


Tack för smidig affär med stolen.


Det va bara roligt med lite besök

Tackar och bockar, ja räknar med att man får se din grymma Mustang sen när den är klar!
Citera
Jeppe_A
Borås
Här sen Feb 2013
Inlägg: 378


Trådstartare
Wheideken skrev:
Jeppe_A skrev:
Lite diverse slangfix och fästen har blivit gjort!



Tjena!

Fantastiskt finnish på ditt bygge, sjukt imponerad!

Kommer du våga köra med den sen?

Var får man tag på dessa bromsslangar? Ser riktigt bra ut. Finns inget negativt med slang istället för rör? Typ att det flexar och man förlorar kraft?

mvh


Tack!

Roligt att höra

Haha köra blir inga problem är ju bara en gammal 740


Precis som Knotan skriver så tror ja inte att dom kommer att flexa så att det blir något problem, och det positiva är att det är smidigt att dra dom och slipper en del skarvar som man annars har med rör/slang.

Dessa slangarna är från speeding med deras rostfria nipplar, grym kvalite! thumbs up
https://www.speeding.nu/p/bromssystem-2561/bromsslang-bromskopplingar/ . . . .
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7723



Snyggt som satan, hur pressar du nipplarna?

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Jeppe_A
Borås
Här sen Feb 2013
Inlägg: 378


Trådstartare
erikjakan skrev:
Snyggt som satan, hur pressar du nipplarna?


Tack!

Ja har köpt alla delar lösa dvs nipplar hylsor och slang, så har ja "byggt" alla slangarna på bilen och sedan åkt och pressat dom på Speeding i deras hydraul press.

Super smidigt då man kan testa med olika delar på plats på bilen och måtta all slang på plats.

Sedan drog ja på en bit krymplang över alla skarvar mellan hylsa och slang thumbs up
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Volvo 740 -89 t5 Ombyggt fordon
<<   1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 12, 13, 14   >>
25 besök senaste veckan (80705 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande