Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW E46 M3 GTS -02 | << 1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13, 14 >> 17 besök idag (97731 totalt) |
Grym läsning! Man blir ju lite "lätt" inspirerad
Vad kostar det att köpa varv på turistkörningen? |
||||
Eller ändå mer rabatt om du handlar för 500Eurosar.....å de gör man ju _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||
Kul läsning och härliga bilder. Man känner verkligen igen känslan från första gången man var nere.
Å andra sidan så tycker jag man får den känslan varje gång man kommer ner. Det avtar aldrig.. _________________ Peter Fröjd -------------- BMW M3 e90 |
||||
Hallå Kennie! Jag såg också din bil parkerad men ingen förare . _________________ Mattias Redebratt Instagram: m.redebratt E46 M3 BTG 7.45 192st varv Kinnekulle:58,43. Falkenberg: 51,31. |
||||
Nicklas, det är inget att tveka på. Jag åker till våren igen, längre än så kan jag inte hålla mig. Du tittar på Youtube klipp/spelar spel för att lära dig banan och förbereda dig på bästa sätt innan du åker dit ner. De första varven var nästan overkliga, kändes som att jag varigt där förut kände igen kurvor, träd och räcken men man kan aldrig föreställa sig höjdskillnaderna, backarna och doseringarna som är. Det var magi som de flesta verkar att känna efter sitt första besök ! Sen så var det inte bara körningen som gjorde upplevelsen, omgivningarna, atmosfären, naturen och historien. Som till exempel var bara tvungen till att kolla upp Lauda links ordentligt... Satt en stund i Nurburgs park och kollade bilar, man blir lätt avtrubbad GT2RS, Maclarens, Ferraris, Lambosar är dussin bilar tillsammans med Golf Mk1, BMW E30 M3 med fullbur som alla kommer åkandes åt samma håll med samma mål i sikte. Som ett Disney Land fast för vuxna! Varven är inte en så stor kostnaden, det är soppan som blir den stora pengen tycker jag. Det blir ju några tankar på dit och hem resan, sen att det kostar att åka bana men det gör det ju på vilken bana du än kör. Hmmm, års kort kanske, 1900e?.... Alternativt ställa bilen där nere som många andra. (Ja vet vad du tänker Peo.K. Vad va de jag sa!) Frågor på det alternativet : Köra annan bil ner, Flyga, åka med någon annan som skall ner eller andra alternativ? Kollade på flyg ner till Bonn, men hittade inget ifrån Gbg.. Tips och alternativ mottages gärna! _________________ Mattias Redebratt Instagram: m.redebratt E46 M3 BTG 7.45 192st varv Kinnekulle:58,43. Falkenberg: 51,31. |
||||
Om man nappar på trackdays eller liknande så ingår varv eller? Det är ju iså fall en parameter man får ta med i kalkylen, bara TF eller trackdays.. Om man ställer bilen där nere och är där vid 3 tillfällen per säsong så drar ju lätt varven iväg, märker man ju. 30e/varv blev i mitt fall 16varv gånger 30e lika med 480e. Låt oss säga att man kör 20 varv på en helg, det är då 600e vid tre rese tillfällen 1800e. Inte långt kvar till ett årskort där inte. Man får alltså planera sitt resande och körande noga individuellt efter sina egna förutsättningar för att få ut så mkt som möjligt av sina surt förvärvade slantar. _________________ Mattias Redebratt Instagram: m.redebratt E46 M3 BTG 7.45 192st varv Kinnekulle:58,43. Falkenberg: 51,31. |
||||
Är det inte enklast att bara lägga en order på ett årskort för 2019 så slipper du fundera. Garageplats finns ju att tillgå.
Att flyga till Bonn/Köln/Frankfurt o hyra en bil där är billigt med lite framförhållning. _________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
......Inte till 2019. Men sen kanske. Har du års kort o hur många varv räknar du med att du kört när 2018är till slut? _________________ Mattias Redebratt Instagram: m.redebratt E46 M3 BTG 7.45 192st varv Kinnekulle:58,43. Falkenberg: 51,31. |
||||
Som den Besserwisser jag är så beror det ganska mycket på hur man räknar, skulle nog säga att det är lite högre . Handlar man för 500EUR åt gången, vilket man gör om man är där lite, får man 100EUR rabatt. Det gör att du betalar 25EUR fre-sön och 21EUR mån-tors. Årskortet ligger väl runt 1800EUR nu va? Då blir breakeven 78 varv om han räknar 50/50 på fre-sön/mån-tors. Jag har faktiskt inte än köpt årskort något av åren jag haft bilen där och inte i efterhand så hade det gått ihop. Har med åren blivit lite mer restriktiv men att inte bara mata varv när det är allt för dåliga förutsättningar. Man ska ju komma ihåg att varv kostnaden är långt ifrån den dyraste. Ja, varv ingår obegränsat vid trackday. Sa jag vilket landskap jag kommer ifrån...... Edit: Nu förstör vi ju upplevelsen med att prata ekonomi! Vi kan väl bara konstatera att ett mörkt hål är just det, att ta reda på det egentliga djupet kan vara ödestiget. _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||
Rolig resa, den måste man få gjord!
Haha skratta så jag grät till denna mening några inlägg bort "Jag och rese kamraten Nicklas kom på varandra under varven att helt plötsligt sitta å flina/små fnittra som små tjejer gör" _________________ Björn Dahlgren |
||||
Trackday blir lite som att lägga många ägg i en korg men också det bästa alternativet om man vill köra fort.
Oändligt mycket säkrare och självklart roligt att åka flera varv i rad med fullfart raka.. Sist betala jag 7000kr för att köra med Schnelle Schwaben, bra dag med mycket öppet och jag körde 26 varv... Då blir det inte så dyrt per varv om man räknar baklänges! Har man bilen stående där nere och tänkt åka ner många gånger är såklart årskort att föredra.. Men ska man åka ner två gånger per år t.ex. så tycker jag man ska försöka klämma in en trackday för att få ut så mycket som mäjligt:) _________________ Gabriel Wendel M2F87 - 2018 M3E36 - 7.42BTG M3E46 - 7.34BTG Vinnare Nordic Time Attack CC 2015 |
||||
Kul att läsa Mattias! Känner igen mig i mkt och det man förvånas av med åren är att man inte verkar tröttna..
Håller verkligen med om att själva varven är en ganska liten del av upplevelsen, det är vägarna runt området, naturen, restaurangerna osv |
||||
Kul att du hade kul Lika bra att du förbereder dig på att bilen snart är stationerad vid ringen:-) Att ta sig ner dit gör man till vettiga pengar om man är ute i tid! Jag brukar flyga GBG-Düsseldorf och sedan hyrbil, är man några som delar på hyrbil är det billigt. Någon eller några resor per år kör vi bil hela vägen men det är inte svinkul, Personligen tycker jag Kielfärjan är helt ok och vettig peng förutom på semestern, åkte den senast förra veckan och vi kom fram till Ringen 16:00, På Fredagar tar det dock betydligt längre tid då trafiken är hemsk.. _________________ Per-Otto Kent BMW M4 G82 "Clubsport" Megane Trophy 300 Raeder Motorsport |
||||
Kul att ni gillar min lilla reseberättelse, behövde verkligen smälta intryck och skriva ner det innan jag blev mig själv igen... Stor sak för mig, liten för mänskligheten !
_________________ Mattias Redebratt Instagram: m.redebratt E46 M3 BTG 7.45 192st varv Kinnekulle:58,43. Falkenberg: 51,31. |
||||
Tror jag sa det till dig innan resan, detta ÄR stort och du KOMMER att komma dit igen. Så kom igen nu och parkera bilen så lattjar vi lite nästa år! Jag sätter hundra spänn på att du är snabbare än mig innan 2020
_________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Här händer det inte så mycket just nu. Bilen är tvättad, avställd och inställd efter resan och det obligatoriska födelse beviset är på plats
Lurar mkt på vad som skall göras inför nästa år och det enda som jag har bestämt mig för är att titta till min bakvagns förstärkning ordentligt och bygga ihop stötdämpartornen bak med infästningen för bakvagnen Har sett lite olika lösningar på detta som lockar. Två flugor i en smäll, förstärka bakvagnen slutgiltigt samt förstärka stötdämpartornen inför ev framtida byte av stötdämpar arrangemang. Typ så här! Hoppas att det är ok, Samuel att jag lånar dina bilder? sen skall även de två främre infästningarna svetsas ihop med tornen, snett bakåt Söker även efter någon som kan hjälpa mig med att svarva de fyra stöd hylsorna som jag behöver till att ställa rör ramen på samt även de fyra längre bultarna som subbframen sitter bultade med underifrån och som skall bultas ihop med stödhylsorna. Någon som kan förmedla kontakt och tips så är jag jätte tacksam! Bjussar på en Karussell bild _________________ Mattias Redebratt Instagram: m.redebratt E46 M3 BTG 7.45 192st varv Kinnekulle:58,43. Falkenberg: 51,31. |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW E46 M3 GTS -02 | << 1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13, 14 >> 17 besök idag (97731 totalt) |