Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Om hård- och mjukvara för loggning & video
AIM SOLO 2 (DL) - bra men stendöd!
1 besök senaste veckan (4849 totalt)
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379


Trådstartare
Jag hann använda min SOLO 2 DL en (1) gång innan den dog.
Det var efter överföring av filer till PC via WIFI som den inte ville mer - trots att den var ansluten till extern strömkälla.
Nu ser jag att det finns en ny firmware som bl a sägs fixa ett problem med att SOLO 2 inte startar...
Men hur man ska kunna uppdatera firmware över WIFI när prylen är död framgår inte...
Jag antar att det finns något trix med uppdatering över kabel, men det hittar jag ingen info om.
Någon som har någon bra ide' medan jag väntar på svar från AIM?

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379


Trådstartare
Nu har det löst sig. Man väntar tills det interna batteriet är tomt (tar ett par dagar) och kopplar sen in strömförsörjningen. Då ska enheten starta och då uppdaterar man firmware.

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
SutinenM
Kristinehamn
Här sen Jul 2017
Inlägg: 41



Har du lust att ge lite feedback om denna vad du tycker utöver att den inte ville starta för dig efter en överföring? Är nämligen inne på att skaffa en likadan till nästa säsong.

_________________
Martin Sutinen

Mitsubishi GTO MR, Mitsubishi GTO TT

Anderstorp - 2.20,5 - Outlander turbo
Gelleråsen - 1.24 - GTO MR
Kinnekulle - 1.05,3 - GTO MR
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379


Trådstartare
SutinenM skrev:
Har du lust att ge lite feedback om denna vad du tycker utöver att den inte ville starta för dig efter en överföring? Är nämligen inne på att skaffa en likadan till nästa säsong.

Det ska noteras att jag inte haft någon datalogger alls innan denna, så där har jag inget att jämföra med.
Som laptimer är den riktigt bra och det är skönt att slippa släpa på (och glömma) en beacon.
Många väljer ju telefon + separat 10 Hz GPS-puck, men jag vill ha en dedikerad enhet.
Det jag behöver göra till nästa säsong är att bli bättre på att använda analysmjukvaran; den är inte helt elementär...
Wifi för överföring av filer funkar riktigt bra.
Enheten känns väldigt robust.

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Matso

Här sen Dec 2002
Inlägg: 173



Den där ser ju ut som bil-varianten av en Mychron 5 som jag har på karten....

RaceStudion känns lite 80-talet men får jobbet gjort när man väl är igång. Det som bråkat mest var att kunna ladda ner loggad data från en AIM som trådlöst ansluts till mitt nätverk till en kabelansluten PC. Detta har man krånglat till helt i onödan.

_________________
Mvh
Mathias Södergren
Citera
Om hård- och mjukvara för loggning & video
AIM SOLO 2 (DL) - bra men stendöd!
1 besök senaste veckan (4849 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande