Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Foruminfo/frågor
Antal besök i tråden per dag/vecka
<<   1, 2
7184 besök totalt
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



** dubbel

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962



ButterflyRacing skrev:
RallyQuattro skrev:
Mest lästa trådarna totalt sätt oavsett när dom startade har du ju här:
https://rejsa.nu/topictopplista.asp


Personer som skriver flest inlägg har du här:
https://rejsa.nu/usertopposters.asp


Mest lästa per dag eller vecka lär ju skilja sig rejält åt under året beroende på hur aktiva diskussionerna är för tillfället i tråden.


Det stämmer ju inte... om ni har 10.000 läsningar per dag..... på grund av länkar härrs och tvärs.


Skrev att jag haft 1 gång med ca 10.000 men vet ej vad som hände då, kanske flera nya följare som läste hela min tråd på samma dag?

Länkar gör ju inte att det blir flera tusen däremot några hundra extra den dagen, men då samtidigt några nya läsare som sedan följer tråden konstant och kan meddela att detta lett till att dom då även börjat följa andras trådar här på Rejsa.

Men det som skapar mest läsningar är ju diskussioner, kan nämna att senaste dagarna har jag legat på mellan 1000 -2600 om dagen, flest dom dagarna flera skrivit inlägg under samma dag= många som läser samma tråd flera gånger under samma dag eftersom det kommit in nya kommentarer.
så antal läsningar säger ju inget om hur många olika personer som läser tråden.

Har även sätt att det är fler som läser på vardagar än på helger och nu vid semestertider så är det väldigt få som läser oavsett dag mot antal läsare som det är på tex. vintern.


Men angående Gustaf så har ju han sina utländska följare på andra ställen som Facebook, YouTube, Instagram för där skriver och pratar han på Engelska i alla sina inlägg och uppdaterar dessa oftare så därför han inte har så många läsare varje dag här inne som han skulle haft om han bara hade sin tråd här på Rejsa.

Medans jag bara har min tråd här på Rejsa så dom som vill följa mitt bygge då måste följa den här på Rejsa då den inte finns någon annan stans, så totalt sätt har ju Gustaf många tusen flera läsare än vad jag har även om inte det syns här...


Men denna "besökare" räknare är ju för att var och en ska se att folk faktiskt läser ens tråd även om det inte kommenteras, så sen antalet läsare mot andras trådar är ju egentligen skit samma, det är ju ingen tävling och man får inget för det heller utan det är ju bara som motivation för att man ska fortsätta göra inlägg i sin projekt tråd om sitt bygge.
Så posta på nu om era bil uppdateringar i era trådar så vi får något att läsa i hängmattan thumbs up

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
En sak som är bra att veta är att googles sökrobotar även besöker Rejsa. De genererar även de sidvisningar. När man tittar på Google Analytics statistik så är all sådan trafik borträknad men forumets egna inbyggda räknare tar med detta. Det betyder att väldigt aktivt uppdaterade trådar får några stycken robotbesök i veckan som tas med i besöksräknaren. Och även äldre trådar får faktiskt regelbundet enstaka robotbesök.

_________________
Magnus Thomé
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962



Intressant..

Kollade nu på gamla trådar och äldsta jag har från 2007, tex. säljes annons jag haft, där står nu att den besökts 16 gånger senaste veckan medans en annan annons från 2008 hade haft 2 besök senaste veckan.


Sen på projekt trådar så ser jag att "Lind4hl" gamla tråd om Audi RS2 som såldes 2011 = sista inlägget i den tråden har nu ändå haft 45 besök senaste veckan.


miarpe's gamla TT(R) tråd som sista inlägget är från 2017 har haft 38 besök IDAG !?
Medans hans R8 GT tråd som även den inte uppdaterats sen 2017 har haft 17 besök idag.

Speedlab Corvette tråden som inte skrivits i på nästan 1 månad har ändå haft 101 besök bara idag.

smr har haft 146 idag och sista uppdatering där var 12 dagar sedan.


Man undrar ju då hur många av dessa besök som är Google robotar?

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5560



Det behövs väl inte ha skrivits nått i en specifik tråd för att man har varit och läst där heller...

Jag har tex varit och läst i en hel del M3E30 trådar då jag söker lite uppgifter
på huvudbromscylindern och då har man hamnat i en del trådar som det inte skrivits i på
ca 10 år typ......

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Mycket trafik kommer från sökningar i Rejsas sökfunktioner men ännu mer kommer direkt från sökningar på Google.

Glöm inte att en enda besökare som hittar en intressant tråd kan läsa genom många sidor i den och då generera en bunt sidvisningar. Att Speedlabtråden och andra väldigt matiga trådar får mycket läsningar är absolut inget konstigt. Vissa läsare kikar in och läser den nyaste sidan ofta men många hittar gamla trådar och läser då ofta en bunt sidor i ett svep.


Men som sagt, bottarna är inne och kikar de också.



EDIT:
Analytics trafikmätningar som brukar ligga sisådär runt en miljon sidvisningar i månaden är bara på riktig trafik, den siffran innehåller alltså inga av de robotbesök som sker.

_________________
Magnus Thomé
Citera
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 8358

Hjälpmoderator

Vad söker du/ni?
Jag söker kvalitet inte kvantitet

_________________
Johan Sjölinder
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962



super7 skrev:
Det behövs väl inte ha skrivits nått i en specifik tråd för att man har varit och läst där heller...

Jag har tex varit och läst i en hel del M3E30 trådar då jag söker lite uppgifter
på huvudbromscylindern och då har man hamnat i en del trådar som det inte skrivits i på
ca 10 år typ......


Nej självklart inte.

Men om jag söker bland mina "bevakade" trådar och går till sidan längst tillbaka som i mitt fall är 2007 då hittar jag:
inför trådar
eftersnacks trådar
Skruva banåkabil trådar
Trackdayklubbar trådar
Allmänt banåkaforum trådar
Säljes trådar

Osv. där nästan alla har från 5 till 30 besök senaste dagarna?

Men visst det finns en del som också har 0 besök senaste veckan.

Men alltså jag själv har massa gamla säljes annonser där vissa kan visa 0 medans andra kan ha 15-20 besök bara senaste veckan och då är dom annonserna från 2007
Bägge dessa ligger på totalt antal besök sedan 2007 på runt 1700 stycken.

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Googles vägar är outgrundliga

_________________
Magnus Thomé
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



fuling skrev:
Vad söker du/ni?
Jag söker kvalitet inte kvantitet


Vi försöker bara locka fram retliga människor....

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005
Inlägg: 3182



ButterflyRacing skrev:
fuling skrev:
Vad söker du/ni?
Jag söker kvalitet inte kvantitet


Vi försöker bara locka fram retliga människor....


Jag vill ha underhållande läsning

_________________
M @ g n u s k @ l i n

Golf sportscombi
vw passat gtr 280
RS4 4.2 raggarbil
Citera
Anders Karlsson
Jönköping
Här sen Apr 2003
Inlägg: 3540



Jag letade efter en bild i min projekttråd idag, behövde kolla en grej innan jag drog åt några skruvar.
Sen kom jag på att jag har bilden på min Dropbox, så det blev ett gäng visningar av min tråd helt i onödan!

Håhåjaja...

_________________
Anders Karlsson
Opel Commodore GS/E -77
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13202



Jag tycker trådvisningsräkningen funkar bra! speciellt i trådar som lätt känns som monolog annars! thumbs up

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Babbe
Lund
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1747



Mange K skrev:
ButterflyRacing skrev:
fuling skrev:
Vad söker du/ni?
Jag söker kvalitet inte kvantitet


Vi försöker bara locka fram retliga människor....


Jag vill ha underhållande läsning



_________________
Sebastian Steiner
Vw golf Mk5 cup
Vombsmotorsport
Citera
Foruminfo/frågor
Antal besök i tråden per dag/vecka
<<   1, 2
7184 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande