Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Lotus Elise -98 - lär återkomma med annan förare | << 1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 36, 37, 38 >> 18 besök idag (218643 totalt) |
Tack Pontus . Nu känns det inte så farligt att du är snabbare än mig däremot är det direkt pinsamt att se hur illa jag kör . I vilket fall är jag ytterst tacksam att få se eländet , finns hur mycket tid som hellst att hämta för min del och då tänkte jag främst på spårval. Jag är lite undrande om hur pass väl spårvalsplotten är synkad..
Hur som hellst, bra rapport och kul att ses där ute igen _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
Jodå det håller i något helt makalöst . En sak som jag upplevde var det fenomenala accet inne i Dammkurvan, i gfrafen syns det tydligt hur hårt den accar . Men å andra sidan fegar jag i ingången så jag hade kunnat ta med bra mycket med fart med mig.. Om inget oförutsätt och allvarligt händer så ska det köras final på Knutan _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
Kul att se filmen.
Mindre kul att se min usla start, men efter ett par minuter dyker jag upp i bild igen. Vi tar lite olika spår här och där, men våra bilar är ju också lite olika. Jag provar ibland att inte köra klassiska spårval utan kortaste vägen. Det var klart bra grepp i banan; det enda som förbryllade mig var att min bil understyrde mer än vanligt. Det enda jag ändrat är att jag minskat lågfartskompressionsdämpningen (långt ord...) lite bak. Ska se om jag orkar fixa med mina loggfiler... _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||
Tycker din film summerar KM5 som helhet . Det var många som snurrade/åkte av/tappade kontrollen. Själv körde jag av i idioten . F.ö. spännande film
Btw. Tack för mek hjälpen _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
Sista tävlingen på året är avklarad. Det var mer än race1 som inte gick som planerat, tidtagningen fungerade dåligt på förmiddagen och det var fuktigt och kallt. Inte bra för mina välslitna kumhos.
Ut på fria träningspasset så snurrade jag direkt i första kurvan, lite av ett omen för det som komma skall som ni säkert redan sett ovan. Mads vinkade glatt åt mig när han åkte förbi, visst hånlog han lite under balaklavan med. Nåja kval 1 kördes, jag vet inte exakt hur det gick eftersom inget tidkort kunde skrivas ut och inga tider fanns på amigoo. Min logger sa 1.11.24, vilket väl var skäligt men kanske som bäst 3-5e kvalpos, det såg dock ut att torka upp mer till kval 2. När det väl var dags för det var banan det torraste den skulle visa sig bli på hela dagen, undantaget sista kvalheat före lunch vilket var RS&Modsport. Bra förutsättningar för Edvin då alltså Hursom, jag körde på rätt reko men fann inte riktigt perfekt plats på banan och inte något 100%igt flyt, ett par "bra varv" klämde jag in och klockan stannade i alla fall på rätt sida 1.10. Jämfört med bästa varv på SSM kvalet så fegade jag lite i bromszonen till T1, naturligt eftersom där fanns lite fukt kvar. Vann mäktigt på tidig gas, bra apex-hastighet och "skolboksspåret" långt ut till vänster, sen turn-in. Det friska vädret gör väl sitt för att hjälpa motorn andas med. Fegar sedan mäktigt över krönet, tappar tillbaks det vunna försprånget. Bromsar bra in i "vänstern-upp-till-idioten", där jag hade mycket att hämta in på Magne senare i race2. Lite sen gas ut ur den möjligen. Rätt bra i kvällsposten, lite offerspår ur vänstern innan den vinner bra spår, mycket konfidens i bromszon in där. Men sen på gasen ur, bromsar lite för mycket i lito, där tappar jag en del. Ut på rakan inte riktigt så bra som jag har gjort en gång i tiden pre-mount-Fyhr. Det tappar man mycket tid på. Race 1 gick som ovan ganska kass, men jag tog mig lite tid, formatet är ganska lustigt då själva racet är ett kval med stillastående start utan poäng. Så jag såg helt sonika till att köra ett hyfast reko varv, vilket väl kunde gått bättre men det räckte i alla fall till 6e bästa varvtid och således 6e startruta i race2. Lineupen var lustig, 3 Lotusar till höger, 3 miator till vänster på ruta 1-6. Magne framför mig, Bjarne framför honom. Mads först av miatorna, följd av Sebastian, följd av Chris. Racet gick såhär: Kul avslutning på året även om det inte gick som jag hade hoppats, fortfarande bara 3e-plats pokaler i hyllan och om jag räknat rätt slutar jag på delad 4e plats med Kullman. Vilket i sig är rätt väldigt roligt, för han är härlig att köra med/mot. Tyvärr gick hans spjällaxel sönder innan någon bra kvaltid hann sättas. Men nästa år, då ska det minsann vinnas pokaler som rymmer åtminstone en reko volym lämplig dryck att fira framgångarna med! Tillsvidare får jag nöja mig med att jag i alla fall fortfarande är snabbare än Edvin, och, så lite så! Edit: bytte ut videon till en utan spoilers. _________________ Pontus Fyhr |
||
Du har kommit långt under 2018, Pontus!
Jag räknar kallt med att det blir ännu bättre placeringar 2019. Själv har jag under åren samlat på mig en del pokaler av varierande storlek och (affektions)värde; numera är det roligaste att jaga varvtider - och medtävlare. Sen är det en bonus om det blir bra placeringar. Jag kommer att hålla fast vid min gamla 1.6:a under 2019 och hoppas jag kan hänga med någorlunda. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||
Kan inte ha uttryckt det bättre själv Sen har du förtjänat skryträttigheterna att vara snabbare än mig _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
|
||
Det blev 7" fram, 9" bak. Beställa från herr Gistell/wheelbase! DTC är nog snyggare, men de tillverkas inte i rätt ET till S1. Ja precis Jeppsson, 13" höga fram, 19" bak _________________ Pontus Fyhr |
||
|
||
Det blev lite eget utseende men jag gillar det
Viktigaste frågan: Vad blev vikten? _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
|
||
+1.25 kg per hörn, det finns en hel del material i nav-anläggningsytan som skulle kunna göras något åt vid något tillfälle om man skulle vilja. Säkert 200 g i allafall, nångångiframtiden. Sen är det efter diskussion med Hans kanske inte helt dumt att de är lite stabbigare än Rota-fälgarna, som tydligen går att kröka om man går riktigt hårt på curbs. Henrikssons respons var träffsäker: Sååå jag får väl ge upp drömmen av TA-style splitter, diffusor och överhängd vinge och istället köpa ljusramp och gummiflärpar _________________ Pontus Fyhr |
||
Våra race- och banåkarbilar Lotus Elise -98 - lär återkomma med annan förare | << 1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 36, 37, 38 >> 18 besök idag (218643 totalt) |