Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Ombyggnad av F2 kurvan på Mantorp
2759 besök totalt
Newberg
Sala
Här sen Nov 2007
Inlägg: 851


Trådstartare
Hittade ingen tråd för detta, och ytterst lite info rent allmänt om det, men verkar som F2 kurvan har byggts om på Mantorp inför förra helgens Gatebil. Det har asfalterats "innanför" första apex-kurbsen så man får en mer flytande och jämn kurva.

Är det nån som har mer info om detta, är det en permanent lösning eller bara en temporär sträckning för event som Gatebil?

Jag har alltid haft den personliga åsikten att just F2 kurvan är en av som sämsta kurvorna i hela Sverige, den är onaturlig, feldoserad, och förstör hela flytet i banan, dessutom svårt att hitta en utväxling som passar bra tillsammans med resterande kurvor på Mantorp. Jag skulle med andra ord inte bli ledsen om F2 kurvan får en ny permanent dragning.

_________________
Torbjörn Nyberg
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Haha, för mig är F2 favoritkurvan på Mantorp
Men oavsett personligt tyckande är frågan i högsta grad intressant att få mer info om Det påverkar alla som kör där lixom

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Är bara en deifting ändring. Påverkar inte körningen

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
SevenEight
Sävar
Här sen Feb 2012
Inlägg: 1281



Aha, hoppas den inte blir uträtad och tråkig nu bara. Den erbjöd ju skojsiga möjligheter till udda positionering inför depå-kurvan...

_________________
Henrik Eriksson

Att saker rostar är verkligen ett tråkigt faktum i livet!
Citera
Marcus_MantorpPark
Mantorp
Här sen Okt 2018
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Hej alla!
Vi byggde om denna kurvan lite just för att vi numera ofta kör drifting-tävlingar uppe vid just detta parti.
Den tidigare sträckningen skapade ett litet lustigt flöde för förarna, så det är därför vi asfalterade en lite "mjukare" övergång för dem.
Själva bansträckningen för racing kommer fortfarande vara samma som tidigare

Hoppas ni har spanat in den nya läktaren vi byggde där tills i år också, det är ett ganska spännande parti att titta på ibland.

Mvh//

_________________
Marcus Stenmark
Mantorp Park
Projektledare
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3057



Kul att få svar från mantorp själva. Varför används den inte för vanlig bankörning, borde kunna ge en klart mer harmonisk kurva?

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Allmänt banåkaforum
Ombyggnad av F2 kurvan på Mantorp
2759 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande