Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Andra projekttrådar
"Sense and sensibility" - konsten att bruksa en Corvette
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
4 besök senaste veckan (36772 totalt)
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15489



Ser ingen bild på motorn jue

_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
bop
Valla
Här sen Maj 2018
Inlägg: 333



J.Schuman skrev:

Ang just optisparken så sitter den utanpå bröstkåpan men innanför vattenpumpen, vilket gör att hela kylsystemet måste tömmas för att byta den.


Så var det, mea culpa..

_________________
Fredrik van Lienden
Citera
Himlar
Linköping
Här sen Mar 2007
Inlägg: 1497


Trådstartare
Europasemestern har fortsatt med Cambridge (högst Corvetteovänligt), en diskussion med en äldre herre på färjan där jag pratade svensk-engelsk--spansk-fransk-tyska och han tyska (högst Corvettevänligt), den del av Bryssel som påminner om Söderhamns mobbade storebror och lite tysk landsväg.


I en färjekö. Folk tittar så konstigt när de ser cykeln i bagaget. Sedan tittar de på sin egen Multivan med cykelställ.




Jag tog en lunch vid ett Spa också. Trevlig utsikt. Men de hade tydligen inga lerbad att erbjuda. Jag som trodde alla span hade det?

På plats på hotellet i Tyskland fixade jag så blinkersen fungerar igen. Eller fungerar ett tag i alla fall. Hur jag löste det? Jag skruvade loss bakljusen, tittade på allt, kände på några kontakter och av ren rädsla för att jag skulle börja skruva i något började blinkersen blinka igen. Så jag antar att vi kallar det systematisk felsökning?


Eltejp, det är så man urskiljer ett precisionsarbete. Eftersom tejpen kommer från Rent4ring är bilen numer också "förädlad vid Nordslingan". Klart det kommer stå med i en framtida säljesannons.


Tysk landsväg. Rätt backig, måste jag säga.

_________________
MVH/ Fredrik Henriksson

"But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5086



Himlar skrev:


Tysk landsväg. Rätt backig, måste jag säga.


Jag hittade Corvetten vid den tyska landsvägen!



Onekligen lite backigare än Linderödsåsen.

_________________
Pontus Fyhr
Citera
3UBA296
Göteborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 26



Hej! Kul med en C4-tråd, hade själv en trippelsvart, manuell -93 för ett gäng år sedan.
Det ser ut som din bil kan förbättras på mattfronten, har en fin svart tygmatta liggandes som av någon anledning följde med extra till min bil, minns inte om det är höger eller vänster men kanske ändå intressant för dig. Din för portot om du är sugen.

Ett annat tips är att byta bi-metall-relät mot ett modernt till blinkersen, då slipper du effektmotstånden i baklyktorna. Sitter ovanför pedalerna och ser ut som en liten aluminiumburk. Vill minnas att det passade med ett standardrelä men minnet är inte 100% här heller då det är längesen nu. Gjorde denna operation på min när den fick "Euro-blinkers" bak inför reggning.

Himlar skrev:




_________________
John Svensson
Citera
PerKr
Mariestad
Här sen Feb 2007
Inlägg: 470



Glöm nu inte att öva upp putskunskaperna. Det verkar vara bland baskunskaperna i corvettekretsar (farsan är medlem i corvetteklubben). Och om du inte är försiktig drabbas du snart av en annan åkomma som verkar vara vanlig bland corvette-ägare; krombokstavs-sjukan där alla små krompryttlar som finns att köpa monteras och förvandlar bilen till en julgran på hjul

Skämt åsido, schysst åk thumbs up C4:orna har ju dessutom en av de ballaste lösningarna för pop-up-lysena någonsin thumbs up

_________________
Per Kristoffersson

Kristoffersson Engineering
Citera
Himlar
Linköping
Här sen Mar 2007
Inlägg: 1497


Trådstartare
En sån där teaser:


_________________
MVH/ Fredrik Henriksson

"But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum
Citera
Himlar
Linköping
Här sen Mar 2007
Inlägg: 1497


Trådstartare
Jo, jag äger ju en sån här också. Det börjar bli dags för en uppdatering.

Jag lämnade er någonstans i Eifelbergen, där jag testade min egen och Victors självbevarelsedrift. Min först, sedan Victors. Jag ... vann? Det finns inte film på spektaklet, men tydligen kan en Corvette börja orma sig innan botten av Fuchsröhre. Då hade jag inte börjat bromsa ännu ... Jag vill, med risk för att göra det hela till en lumparhistoria, säga att det gick 160 km/h sista gången jag tittade på mätaren innan botten, och en snabbreferens på YT tyder på att det inte är helt orimligt. Själv kände jag mig som deltagare i en inspelning av "alternativa slut" på den gamla Yellowbirdkörningen som mest är att betrakta som världens snabbaste barslagsmål inuti en Porsche 911. När jag väl nått en mer rimlig hastighet, utan att ha ens snuddat vid ett räcke eller ha andats på en stund, tog det fram till Brünnchen eller så innan jag vågade gasa lite igen. När Victor fick följa med som kartläsare nästa varv, tyckte han att 125 var lite väl snabbt nere i sänkan. Till hans försvar var min sista kommentar innan bommen "det är några krön jag åker över, där jag inte minns om det är vänster eller höger efteråt" ...

Nürburg var galet, häftigt och vackert. Jag lär åka dit igen!


Bildbevis.

Förutom att köra själv, fanns det ju mycket att titta på. Två, helt olika, favoriter visas nedan:



Gul bil! Gul bil!

Jag kunde också klistra dit ett sånt där åtråvärt klistermärke:


Woho!

Vi hann också äta mat. Och ingen behöver vara orolig för att inte bli mätt i Adenau.

"Lätt lunch".

Resan gick vidare till Cochem för en avslutande natt. Cochem, några mil från Nürburg, var en plats jag aldrig hört talas om men som är väldigt lätt att gilla. Gott sällskap gjorde det inte sämre. Många goda, och ännu fler mindre goda, idéer kläcktes någonstans på en balkong bredvid floden.

Gräset är inte alltid grönare på andra sidan, skulle man kunna säga. Men inte skulle jag dra ett sånt skämt? Vi går vidare ...

Resan hem var väldigt odramatisk, trots låg kylarvätskenivå och högkvalitetsstau i sommarvärmen. Ett snabbt stopp för övernattning i Lund och sedan var jag hemma i Linköping igen. Google Maps säger en resa på cirka 435 mil över 19 dagar, egentligen utan några problem alls. Jag är imponerad!

Sedan dess har inte mycket hänt. Ibland får bilen gå full med matkassar, ibland försöker jag baxa in en låda med delar till Activan i bagaget/passagerarstolen. Ibland blir bilen lite lägre.

Det ska inte se ut sådär ...

Det mest dramatiska var nog när rörklämman till avgassystemet lossnade och jag fick linka ut ur en rondell för att inte röret skulle fastna i marken och dra med sig delar av bilen. Ett garagebesök med återmontering och efterdragning av muttrarna på rörklämmorna löste problemet.

Sedan fick jag till slut möjlighet att testa bilen utan antisladdsystemet ikopplat. KSVK ordnade konbanekörning i Kalmar, och det var dags att se vad Vetten går för! Eller nja ... Jag lärde mig att antisladdsystemet slår i gaspedalen som en "inverterad ABS" (pedalen försvinner under foten och kommer tillbaka), men att bilen är väldigt snäll med antisladd inkopplat. Sedan kopplade jag ur systemet och testade igen. Vi kan titta på filmen!


Min reaktion gör sig bäst på ljudspåret. Simons reaktion syns kanske i bild.

Det gick markant snabbare i konbanan utan antisladd än med, och bilen var inte (förutom ovanstående) särskilt elak att ha att göra med. Man fick ha samma approach som till att cykla eller köra motorcykel på sten: sikta långt fram och låt hjulen vandra, försök inte rädda den hela tiden. Och jag börjar lära mig bilens hörn!


Apropå hörn.

För den som vill se mer körning, kan man här se mina två vettiga varv:




Men ja, använd inte mig som spårvalsguide:

Stulen från: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=113574

Det såg dock snabbt ut!

Patriks bild, snodd från ovanstående tråd.


I en annan av Patriks bilder syns en potentiell framtida uppgradering:

Dirrrty ...

Titta på slutrören: mina Corsaslutburkar verkar ha dubbla rör, men bara ett aktivt. Det ser ganska häftigt ut med fyra slutrör, men inte lika häftigt när två uppenbarligen bara är där för att plåstra om ägarens mindersvärdeskomplex.


Först är det dock dags för vinterdäck. Original sitter 275/40-17" på min bil, på 17*9.5" fälgar med ET56. Jag har köpt en uppsättning BMW E90-fälgar, style 158, som har spec 17*8", ET34, som jag tänkt montera vinterdäck på.



Willtheyfit-simulering. "Simulering".

Några däckfrågor:
1:Original GM är bultmönster 5*120.65, BMW är 5*120. Jag har svårt att se att denna skillnad i bultdiameter ska utgöra något reellt problem så länge jag inte belastar stenhårt eller kör 20k mil. Tänker jag rätt här?
2: Vilka vettiga vinterdäck finns i 225/50-17? Jag har kollat att Nokian Hakka 7 och 8 finns i den dimensionen, är de värda pengarna eller ska jag satsa på något annat?

_________________
MVH/ Fredrik Henriksson

"But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum
Citera
John Nilson
nyköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 348



Vi körde ca 850mil i somras med bmwfälg på den cirkeln (Jaguar s3.8 från 66 )
Inga problem med det, (och då har vi inga centreringar heller)

_________________
John Nilson
Citera
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1496

Namndispens
Namndispens

Continentals dubbdäck vann vi bilägares test nu i höst, kanske är de billigare och något bättre än Nokia.

/Johan B

_________________
Johan B
Citera
Himlar
Linköping
Här sen Mar 2007
Inlägg: 1497


Trådstartare
Efter en del övervägande och kombinationer av "sense" och "sensibility" (eller som man också kan beskriva det; "snålhet" och "vishet", eller "självbedrägeri" och "överlevnadsinstinkt") blev det till slut Nokian Hakka 8 run flats, som råkade finnas till ett väldigt attraktivt pris. Nästa uppgift blir att få däck monterade på fälg, och att byta hjul framöver.



Är däcken stora, eller hallen liten? Ingen som vet, ingen som vet ...

_________________
MVH/ Fredrik Henriksson

"But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8034



Himlar skrev:
Efter en del övervägande och kombinationer av "sense" och "sensibility" (eller som man också kan beskriva det; "snålhet" och "vishet", eller "självbedrägeri" och "överlevnadsinstinkt") blev det till slut Nokian Hakka 8 run flats, som råkade finnas till ett väldigt attraktivt pris. Nästa uppgift blir att få däck monterade på fälg, och att byta hjul framöver.



Är däcken stora, eller hallen liten? Ingen som vet, ingen som vet ...


Hellre fyra Hacka i hallen än fyra hack i ballen....

Citera
Himlar
Linköping
Här sen Mar 2007
Inlägg: 1497


Trådstartare
Saker som får plats i en Corvette:


Tre breddare, två sidokjolar och en front till en Alfa 75.


Och så fick jag en dekal som ska på Activan. Men den är Corvette-relaterad!


Det lär ju reta någon ...

_________________
MVH/ Fredrik Henriksson

"But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum
Citera
Stingray468

Här sen Dec 2004
Inlägg: 225



Trevlig och intressant tråd, Fredrik. Upptäckte den först idag. Ska bli skoj att läsa hur den går på vintern.
Har själv en Corvette sen 18 år tillbaka. Dock bara som sommarbil

_________________
Lasse Eklund
- Corvette Stingray BigBlock 468 Coupe '72. CAOS
- BMW Z4M Coupe '07. BMWCS
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41523

Forumägare
Forumägare

Klisterlappen till Citronilen var underbar thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Simon Bjerkborn
Lund
Här sen Sep 2015
Inlägg: 101



Nog har du väl faktiskt testat bilens funktion som snöplog vid det här laget? Vi vill ha en uppdatering!

_________________
Simon Bjerkborn

Pendlarbil: 1990 NA Miata
Citera
Himlar
Linköping
Här sen Mar 2007
Inlägg: 1497


Trådstartare
Simon Bjerkborn skrev:
Nog har du väl faktiskt testat bilens funktion som snöplog vid det här laget? Vi vill ha en uppdatering!


Över förväntan! Om vi bortser från att den bara hade maxvärme på kupéfläkten (jag återkommer till det lite senare, jag kan ha en lösning på väg att levereras). Och att den inte hade någon rutspolning när jag körde hem den innan jul, genom Stockholm, i slasket på Essingeleden (vet ni hur långt det är mellan varje mack på E4 genom Stockholm? Jag vet). Och att det antagligen finns nattlampor med bättre lyskraft än sealed beam-lamporna som sitter i bilen just nu. Men annars!


Yours truly, hemma över jul. Den här bilden har använts i olika Facebookgrupper när folk börjar fråga vad folk gör med sina C4or över vintern. Svaret "monterar dubbdäck?" ger två olika reaktioner, och sedan måste moderatorerna gå in och lugna ned det hela. Jag är lite som ungen på skolgården som drar igång alla bråk, och sedan går därifrån.

Antispinn-systemet får så klart jobba lite vintertid, men mängden vridmoment som finns genom hela varvregistret gör att man kan köra väldigt lugnt. Viktbalansen är också helt okej, så den har ingen överdriven tendens att jazza med bakänden eller understyra sig in i trottoarkanter om man inte är alltför aktiv med högerpedalen.

Citat:
Man fick ha samma approach som till att cykla eller köra motorcykel på sten: sikta långt fram och låt hjulen vandra, försök inte rädda den hela tiden.


Detta gäller också vintertid, när det börjar bli lite snö. Och man får vara väldigt noggrann med att skotta sin parkeringsplats helt ren: jag hade en trevlig konversation med en herre i den översta medelåldern någon gång i januari, och försäkrade om att "jodå, den är ganska snäll att köra vintertid. Som en vanlig bakhjulsdriven bil!" Sedan satte jag mig i bilen och insåg att jag inte kom ut från min parkeringsplats, eftersom det låg två-tre centimeter snö kvar bakom bakhjulen. Ridå.

I övrigt hände inte så mycket under vintern. På väg hem till föräldrarna i Hälsingland lyckades jag hålla bredsladd en hel motorvägspåfart någonstans norr om Uppsala. Diffbromsen fungerar i alla fall!

Jag körde den en del, bilen gjorde vad den skulle men min kylarläcka fortsatte. Vissa försök att identifiera läckan gjordes, men jag kunde för mitt liv inte hitta var det försvann. Under hösten hade bilen också börjat tända "service engine soon-lampan" då och då. Ibland hostade den till. Under vintern började den hosta mer och mer våldsamt, lite som en boost cut off i en en turbobil kan göra. Vi lär återkomma till detta.

Och lite sådär omedvetet har folk redan publicerat teasers på vad som skulle kunna bli årets story.

J.Schuman skrev:

Ang just optisparken så sitter den utanpå bröstkåpan men innanför vattenpumpen, vilket gör att hela kylsystemet måste tömmas för att byta den.


Tersan skrev:

Fulmekade EU-anpassningar är förresten inte helt ovanligt, och när en viss Visby-handlare finns bland tidigare ägare är det inget som förvånar mig...


Lars har också hjälpt till med delar under våren och sommaren, och fortsätter att göra så. Vem kunde ana att man inte kan köpa en Optispark till en GM LT1 på Biltema? Den finns inte ens i beställningssortimentet!

Jag ska skriva ihop en längre utvikning om just Optispark, dess funktion och några av dess grundläggande egenskaper. Finns plats kan det bli så att jag recenserar några utvalda GM-konstruktörers levnadsverk, och skriver okvädningsord i etern. Jag har kommit på jättemånga nya sedan senast! Tills dess, två bilder:


Bild från tjugoåttonde april. Då hade den rutspolning, men jag har inget bevis på det.


Bild från idag. Och numer har den rutspolning, det har jag besiktningsprotokoll på.

_________________
MVH/ Fredrik Henriksson

"But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum
Citera
Himlar
Linköping
Här sen Mar 2007
Inlägg: 1497


Trådstartare

Snö: det bästa sättet att konservera din lack.

Någonstans i början av det nya året började bilen hacka mer och mer. Jag läste på nätet, och hittade många teorier. Jag hittade bland annat en mycket engagerad herre som hade en teori om enhörningar, träslaget teak, den franska säkerhetstjänsten och . okej, den var kanske inte helt Corvette-relaterad, men det var en förbannat bra teori! På Corvetteforumen handlade de flesta teorierna om tändning, men några föreslog bränsleproblem för samma symptom. Tekniken Som Inte Får Nämnas Vid Namn (Optispark) spökade i bakhuvudet, men det verkade mestadels generera en tvär och plötslig död, utan återupplivning. Det hade ju inte jag problem med (ännu)?

Ett första försök med bränslesystemsrengöring och bränslefilter var i och för sig bra för bilen, men verkade inte göra någon skillnad. Att köra ett par tankar på högre varvtal (vintertid gick jag vanligtvis inte över 2000 rpm) i något slags fåfängt försök att "sota ur" motorn verkade inte heller påverka mer än korta stunder. Så det blev att gå över till tändsystemet på riktigt.

Jag beställde hem tändstift, -kablar och -spole. Vissa menade att tändspolarna på LT1 ibland överhettar och får dålig kontakt, och att det kan ge intermittent missad tändning. Dessutom finns det en tändkontrollmodul som också kan överhetta och antingen få interna fel om den inte har ordentlig kontakt med den heat sink som sitter i anslutning. Nu skulle man kunna tänka sig att det är dumt att montera värmekänsliga detaljer på ena toppen, inkrupen under luftdragning och kylslangar så det är minimalt luftflöde där, men jag antar att åtminstone en GM-ingenjör skulle säga emot mig där. Det verkar så med tanke på att det är just så de här delarna är monterade.

Jag rev ned och bytte spolen, tändstift och tändkablar på höger cylinderbank (från föraren sett). Vänster sidas tändkablar går genom bland annat generatorfästet och är allmänt ansedda som omöjliga att byta utan att man demonterar multirem och remhjul. Vissa påstår att det ska gå att göra underifrån, runt framvagnsbalken och mellan subframe och styrväxel, men jag är tyvärr utrustad med åtminstone en led för lite i armen för att det ska fungera. Det hade alltså blivit att ta av multirem och remhjul. För att få vettig åtkomst att göra detta är det tacksamt att demontera kylaren, och för att det inte ska bli en övning i ryggvärk är det bra att lyfta av huven. Nej tack, sånt vill jag inte hålla på med. Förhoppningsvis skulle det märkas om det var tändkablarna som var problemet, och om det hjälpte kunde jag alltid byta vänster cylinderbanks tändkablar senare. Ja, jag fyllde på kylarvätska också. Det kändes som att den läckte mer och mer?

Bilen användes till och från, bland annat för att transportera hjul till Activan till och från däckverkstad. Det går att få plats med fyra sjuttontumshjul med 235-däck på, om man är beredd att bara använda en och en halv (innerbackspegeln blir delvis skymd) backspegel.


Och så säger folk att de behöver en kombi för att "kunna lasta saker"? Humbug!

När jag bytte stiften märkte jag att det satt fel stift i motorn; platt bricka istället för konisk dito (eller om det nu är tvärtom, det är för länge sedan). Jag är inte på något vis originalnörd, men jag brukar försöka hitta ekvivalenta komponenter att montera när jag skruvar på min bil. Jag plockar inte de som är närmast kassan i den lokala butiken och tänker "det löser sig nog, jag har ju en svets och en kofot i garaget". Eller vad de nu tänkte .

Så, allting ihop igen. Tändkontrollmodul och tändspole fick dessutom tvättad heat sink och en ordentlig dos kylpasta till PC innan allting skruvades på plats. Starta bilen och köra hem igen, och det hjälpte! Ungefär en timmes körtid hjälpte det. Sedan började misständningarna igen.

Under hela den här tiden ska det också sägas att misständningarna blev mer och mer våldsamma. Och långvariga. Det som började med hostningar var någonstans i mars så att bilen dog och kom igång igen medan jag fortfarande rullade. Jag lämnade in bilen på verkstad för felsökning i månadsskiftet mars-april, och de hittade ingenting. En felkod fanns, men enligt verkstaden var den troligen ett symptom av det som var det faktiska felet. Jag blev uppmuntrad att fortsätta leta, och fick ett väldigt bra pris på felsökningen, så jag kan inte direkt klandra verkstaden här. Men bilen blev billigare, och billigare, och billigare. Och högen med kylarvätskedunkar växte i garaget, men jag hittade fortfarande ingen läcka.

Ungefär kring verkstadsbesöket nådde misständningarna sin kulmen. Bilen spontandog, och kom inte igång igen. Jag stannade in i rondeller, vid rödljus och bilen dog helt plötsligt på 70-väg. När 67% av övriga chilichattare var upp för att assistera mig kapa Xantiaskärmar fick de också hjälpa mig att knuffa bilen genom en korsning. Jag hade ju börjat få rutin på det hela, så jag placerade mig så i korsningen att jag skulle vara till minst besvär, och inväntade assistans. Enligt Simon och Victor såg det nästan planerat ut! Det var det inte ... Efter en spontan take away-lunch från Max hade bilen lugnat sig och det gick att starta den igen. Jag hade börjat hitta ett samband mellan bilens spontana blodsoffer och motortemperatur; så fort motorn kom upp i arbetstemperatur började mina problem. Nu började mina symptom verkligen påminna om Optispark-problem.

_________________
MVH/ Fredrik Henriksson

"But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum
Citera
Simon Bjerkborn
Lund
Här sen Sep 2015
Inlägg: 101



Det är märkligt... Jag minns en episod när Citroënen hade satts upp på pallbockar, och Fredrik var en smula nervös inför hemfärden i Corvetten. Nervös på ungefär samma sätt som någon som precis ska gifta sig med Ann Heberlein. Sådär, stå och stampa lite på plats och ha en blick som säger "ska vi verkligen göra detta?"

Ovan nämnda hemfärd slutade med att jag och Victor fick knuffa en inte så diskret svart redneck-Ferrari genom en trafikljusbevakad korsning på någon sorts ringled genom Linköping, under vad jag antar var rusningstid. Jag är så otroligt nöjd att det inte har dykt upp video eller foton från händelsen.

_________________
Simon Bjerkborn

Pendlarbil: 1990 NA Miata
Citera
Klingan75
Frillesåstrakten
Här sen Mar 2009
Inlägg: 1131



MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!!!!!!!!!!!!!!!!! thumbs up

_________________
A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g

AC Cobra 427 S/C Replica
Mazda MX-5 NBFL

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529
Citera
Himlar
Linköping
Här sen Mar 2007
Inlägg: 1497


Trådstartare
Simon Bjerkborn skrev:
Det är märkligt... Jag minns en episod när Citroënen hade satts upp på pallbockar, och Fredrik var en smula nervös inför hemfärden i Corvetten. Nervös på ungefär samma sätt som någon som precis ska gifta sig med Ann Heberlein. Sådär, stå och stampa lite på plats och ha en blick som säger "ska vi verkligen göra detta?"

Ovan nämnda hemfärd slutade med att jag och Victor fick knuffa en inte så diskret svart redneck-Ferrari genom en trafikljusbevakad korsning på någon sorts ringled genom Linköping, under vad jag antar var rusningstid. Jag är så otroligt nöjd att det inte har dykt upp video eller foton från händelsen.


Jag är också väldigt nöjd över att det inte dykt upp någon form av dokumentation av denna lilla episod. Jag har hållit mig från vägarna i månader för att stämningen ska lugna ned sig lite ...

Det finns något i att köra en bil som när och var som helst kan dö som ... dödar dig inombords? Nervositet är inte en riktigt bra beskrivning av känslan, jag kopplar den mer till ångest eller stress. Ett lätt illamående som manifesterar sig varje gång du närmar dig parkeringen.

Du börjar cykla även när du storhandlar. Du tänker att "nej, jag behöver inte åka till garaget idag". Dina vänner frågar hur det är (eller okej; skrattar åt dina livsval). Du börjar spendera mer tid på Blocket än med att felsöka din bil. Du. Vill. Inte. Äga. Din. Bil.

Fler inlägg följer.

_________________
MVH/ Fredrik Henriksson

"But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum
Citera
Andra projekttrådar
"Sense and sensibility" - konsten att bruksa en Corvette
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
4 besök senaste veckan (36772 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande