Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW E46 M3cs -04
<<   1, 2, 3, 4   >>
17 besök senaste veckan (19699 totalt)
mitche
Norrköping
Här sen Mar 2008
Inlägg: 106



Tack, ringer och beställer first thing imorgon.

Micke

_________________
Mikael Olsson

BMW E46 M3 -05
911 993 -96
911E -72
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41535

Forumägare
Forumägare

Anton.J skrev:



vad har du för hjulvinklar?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Anton.J
Jönköping
Här sen Jan 2018
Inlägg: 36


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:

vad har du för hjulvinklar?


Kör med original hjulvinklar. Det tillsammans med en lite för aggressiv körstil och långa pass resulterade i att vänster framdäck sa upp sig på utsidan. Har nu skiftat sida på topplagringarna för lite mer camber fram. Tror det blev 2,55° Så nu jagar jag nya däck till halloween on track

_________________
Anton Jonebring
Citera
Norris
Umeå
Här sen Jan 2015
Inlägg: 88



Mycket fin bil och färg.
Bra val av stolar med, har du ljusterbara skenor? Följde dom med fästena?

Jag valde fartfabrikens fästen i kombination med recaros sidoplåtar vilket gav en låg stol men ej justerbar. Upplevde samma problem med taklucka och hjälm

Såvitt jag vet finns det 2 st svensksålda interlagos blå manuella bilar i landet och 7 st totalt

_________________
Robin Karlsson
Citera
Anton.J
Jönköping
Här sen Jan 2018
Inlägg: 36


Trådstartare
Norris skrev:
Mycket fin bil och färg.
Bra val av stolar med, har du ljusterbara skenor? Följde dom med fästena?

Jag valde fartfabrikens fästen i kombination med recaros sidoplåtar vilket gav en låg stol men ej justerbar. Upplevde samma problem med taklucka och hjälm

Såvitt jag vet finns det 2 st svensksålda interlagos blå manuella bilar i landet och 7 st totalt


Tack! Färgen växer faktiskt för varje dag som går.
Japp jag har justerbara skenor dom gör ju tyvärr att man hamnar 2,5cm högre, men det är helt klart värt att kunna justera stolen tycker jag. Dom följde med i kittet jag köpte, men det är rearo som tillverkat dom.

Okej då har jag fattat fel alltså, trodde interlagos-blå bara gick att få tillsammans med competition package. Som jag har fattat det gick det bara att få competition package med smg i Sverige?

_________________
Anton Jonebring
Citera
Norris
Umeå
Här sen Jan 2015
Inlägg: 88



Det stämmer att interlagos bara gick få som tillval till cp paket.

Det finns 9 st svensksålda bilar. 3 st interlagos varav 2 manuella och 6 st titansilver med smg.

22 bilar totalt i Sverige.

Detta enligt ett utdrag ur bilregistret jag fått skickat men några månader gammalt så kan eventuellt förändrats lite

_________________
Robin Karlsson
Citera
Anton.J
Jönköping
Här sen Jan 2018
Inlägg: 36


Trådstartare
Norris skrev:
Det stämmer att interlagos bara gick få som tillval till cp paket.

Det finns 9 st svensksålda bilar. 3 st interlagos varav 2 manuella och 6 st titansilver med smg.

22 bilar totalt i Sverige.

Detta enligt ett utdrag ur bilregistret jag fått skickat men några månader gammalt så kan eventuellt förändrats lite

Okej skulle kanske gjort ett utdrag och ringt runt Men det jag funderar på är om dom är manuella eller om dom bara är registrerade som manuella? Finns ju ett stort antal smg som är registrerade som manuella.

_________________
Anton Jonebring
Citera
Norris
Umeå
Här sen Jan 2015
Inlägg: 88



Enligt utrustningslistan så saknar iaf dessa 2 svensksålda smg tillvalet

Om du har Instagram så kan du kolla på användaren Autorismo som la ut en bild den 26 juni när dom sålde vad som måste vara en av dessa bilar

_________________
Robin Karlsson
Citera
Anton.J
Jönköping
Här sen Jan 2018
Inlägg: 36


Trådstartare
Norris skrev:
Enligt utrustningslistan så saknar iaf dessa 2 svensksålda smg tillvalet

Om du har Instagram så kan du kolla på användaren Autorismo som la ut en bild den 26 juni när dom sålde vad som måste vara en av dessa bilar

Härligt att det iaf. finns två med riktig växellåda i landet thumbs up
Nästan lite glad att jag inte köpte en sån och bygger clubsport bil av. En så ovanlig bil ska man nog behålla original.

_________________
Anton Jonebring
Citera
Anton.J
Jönköping
Här sen Jan 2018
Inlägg: 36


Trådstartare
Har funderat mycket på vad jag ska ha för fälgar. Gillar CSL kopiorna som sitter på men att kära 19" på bana känns lite fel. Så dom får nog bli gatfälgar och sen något annat på bana. Alltid gillat Apex ARC-8 men alla kör med dom, av en bra anledning iofs. dom gör sig ju extremt bra E46 M3. Valet föll istället på en annan populär fälg OZ Alleggerita 9,5x18" et35 skodda med pirelli trofeo r 265/35 i alla fyra hörnen.



Frågan är vad man ska köra för däcktryck i 2cm snöslask? Någon med erfarenhet



Hade tänkt att köra halloween on track imorgon men det ser inte ut som att det blir av. Hoppas vädret är bättre imorgon. Bilen får stå o mysa i garaget så länge


_________________
Anton Jonebring
Citera
Marcus S
Jönköping
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3008



Garaget ser riktigt cleant ut!
Fin bil också Och OZ fälgarna gör sig bra thumbs up

_________________
M @r cus S v e nning son


Bmw 328 coupe -95
VW Golf GTE
Skoda Enyaq
VW Caddy -16
Citera
Anton.J
Jönköping
Här sen Jan 2018
Inlägg: 36


Trådstartare
Marcus S skrev:
Garaget ser riktigt cleant ut!
Fin bil också Och OZ fälgarna gör sig bra thumbs up


Tack! Garaget är ju nästan viktigare än bilen. Garageprojektet kanske har spårat ur lite men för att vara ett litet lägenhetsgarage så är det bra ordning. Jag är mer än nöjd faktiskt




_________________
Anton Jonebring
Citera
Marcus S
Jönköping
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3008



Galet fint
Vill man ju se mer av. En tråd i andra projekt vore väl på sin plats!

_________________
M @r cus S v e nning son


Bmw 328 coupe -95
VW Golf GTE
Skoda Enyaq
VW Caddy -16
Citera
rickardk
Östergötland
Här sen Feb 2012
Inlägg: 263



Garaget e lika sjukt fint som bilen! Fälgarna är grymma, bra val!
Vad är de för inredning i garaget?

_________________
R icka rd K rumlin de
R iickardsnabelahotmailpunktcom
Citera
M3 Jocke
Halmstad
Här sen Okt 2016
Inlägg: 242



Riktigt fin bil bra jobbat, likaså garaget stilrent. Mvh Jocke

_________________
Joakim lindström
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7732



rickardk skrev:
Garaget e lika sjukt fint som bilen! Fälgarna är grymma, bra val!
Vad är de för inredning i garaget?


+1

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4017



Grymt snygg i rött👍🏻

Lite nyfiken på var man kan få tag i plastdelarna under bilen till en vettig peng?
Mina är inte i bästa skick heller 😉

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
Anton.J
Jönköping
Här sen Jan 2018
Inlägg: 36


Trådstartare
rickardk skrev:
]Garaget e lika sjukt fint som bilen! Fälgarna är grymma, bra val!
Vad är de för inredning i garaget?


Tack! Faktum är att det är Ikea köksstommar. Jag har väldigt begränsat med plats så vill inte ha någon djup arbetsbänk. Ikea har stommar som är 40cm djupa vilket passar mig perfekt. Lådorna är stadiga och är mjukstängande, kanske inget för det riktigt seriösa mekgaraget men för mig fungerar det utmärkt. Golvet är Bergo Unique System 2 Plastgolv som man bara klickar ihop. Håller både för domkraft och pallbockar och är superenkelt att hålla rent

M3 Jocke skrev:
Riktigt fin bil bra jobbat, likaså garaget stilrent. Mvh Jocke

Stort tack!

_________________
Anton Jonebring
Citera
Anton.J
Jönköping
Här sen Jan 2018
Inlägg: 36


Trådstartare
qvisfr skrev:
Grymt snygg i rött👍🏻

Lite nyfiken på var man kan få tag i plastdelarna under bilen till en vettig peng?
Mina är inte i bästa skick heller 😉


Tack ! Jag köpte alla plastbitar på jobbet. Tyvärr kan jag inte säga att dom va billiga, tror bara det finns original att välja på tyvärr

_________________
Anton Jonebring
Citera
Anton.J
Jönköping
Här sen Jan 2018
Inlägg: 36


Trådstartare
Avslutade säsongen med halloween on track. När jag vaknade redo för en dag på Mantorp singlade snön ner så fint utanför fönstret Tänkte lätt irriterad att det var inget roligt slut på säsongen att inte få testa bilen med dom nya fälgarna och däcken. Några kompisar som hade sina bilar på släp åkte ändå med tanken att det blir nog bättre. När dom kom till mantorp var det torrt och ingen snö. Men då var det för sent för mig att hinna köra något på förmiddagen. Jag bestämde mig för att åka upp och köra lite på eftermiddagen iaf. Första passen kände jag mig som Bambi på hal is. Svårt att få upp temperaturen i däcken och när jag stannade för att kolla däcktrycket så var däcken kalla när jag kom ut på banan igen. Även när däcken var varma så betedde sig bilen helt annorlunda med 265er runt om. Understyrningen som jag upplevde innan var utbytt mot överstyrning. Kände inte riktigt att jag kunde lita på bilen, bakändan kunde få för sig att kliva ut på ett sätt som jag inte upplevt tidigare. Trodde att skillnaden i grepp skulle va betydligt större i jämförelse med pilot super sport däcken som jag hade innan. Vet inte om det berodde på temperaturen, att däcken är några år gamla eller om det helt enkelt är skit bakom spakarna men blev ingen jätteförbättring av tiderna. Mot slutet av dagen blev det lite bättre iaf. och bästa tid blev 1:34,57 vilket jag faktiskt inte är jättenöjd med. Nu är bilen avställd så hög tid att börja med vinterns projekt



_________________
Anton Jonebring
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7732



Anton.J skrev:
rickardk skrev:
]Garaget e lika sjukt fint som bilen! Fälgarna är grymma, bra val!
Vad är de för inredning i garaget?


Tack! Faktum är att det är Ikea köksstommar. Jag har väldigt begränsat med plats så vill inte ha någon djup arbetsbänk. Ikea har stommar som är 40cm djupa vilket passar mig perfekt. Lådorna är stadiga och är mjukstängande, kanske inget för det riktigt seriösa mekgaraget men för mig fungerar det utmärkt. Golvet är Bergo Unique System 2 Plastgolv som man bara klickar ihop. Håller både för domkraft och pallbockar och är superenkelt att hålla rent

M3 Jocke skrev:
Riktigt fin bil bra jobbat, likaså garaget stilrent. Mvh Jocke

Stort tack!


Vad är det för skumgummiinsatser? Skurit ut själv antar jag?

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW E46 M3cs -04
<<   1, 2, 3, 4   >>
17 besök senaste veckan (19699 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande