Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Mazzarini RT V6 / 2018 | << 1, 2, 3 ... 99, 100, 101 ... 136, 137, 138 >> 74 besök idag (1059131 totalt) |
Nu har jag snöat in på elektriskt. :-) Jag googlar bildelsbasen för fullt för att se vad som kan passa bäst. Det finns lite utrymme i "service-tunneln", det som normalt kallas kardantunnel, för någon form av elektrisk motor. Ska bara se vad det finns att välja på. mvh //R _________________ Ricky Schneberger |
||||||
En vanlig linjärmotor kanske, med rätt slaglängd. De motorer jag hittat på bildelsbasen är ofta väldigt special vad gäller vajerfästet, men med en sån här så kan jag bara kroka i vajrarna...
https://www.ebay.co.uk/itm/123269060 _________________ Ricky Schneberger |
||||||
Opel Astra J hade elektronisk handbroms som tillval, då använde man sig av en lös motor som drog i vajrarna:
https://www.ebay.co.uk/itm/2011-Vaux Kanske något liknande går att använda? _________________ Fredrik Boivie Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||||
Yepp, såg den där och sprang så fort jag såg kontaktdonet. 511 kablar... Men samtidigt kanske lastkänningen är bättre i en sån där jämfört med en linjärmotor. 1500Nm som drar i vajrarna utan att någon säger stopp kanske inte är optimalt. _________________ Ricky Schneberger |
||||||
Det blev en sån här till sist. Ställbara gränslägen som är integrerade. Det mesta av det som finns på skrotarna är det en massa CANBUS till. Alldeles för osäkert om de fungerar på ett bra sätt eller inte utan CANBUS-logiken.
//R _________________ Ricky Schneberger |
||||||
Hej,
Jag letar efter någon som antingen kan 3Dprinta i metall eller gjuta eller på annat sätt hjälpa mig med ett emblem till bilen. Det jag har hittat är ett företag som kan fräsa ut emblemet, men de klarar inte att få runda kanter utan endast fasade kanter. Det går kanske att slipa för hand efteråt, men det blir inte optimalt. Jag bifogar exempelbild på ungefärligt utförande av emblemet. mvh //Ricky _________________ Ricky Schneberger |
||||||
Om du vatten/laser skär alu och sedan polerar så kommer det bli liknande eftersom poleringen slipar ned och gör radier
|
||||||
Om du vatten/laser skär alu och sedan polerar så kommer det bli liknande eftersom poleringen slipar ned och gör radier
|
||||||
Instämmer. Vattenskär i typ 5mm ALU. Fasa kanten själv med typ en roterande liten fin fil. Sedan borsta i borstmaskin typ. Sedan borsta finare och sist polera. Man lär ju vara försiktig så man inte krokar fast medans man borstar å polerar bara.
Jag hade nog passat på att skära en eller ett par extra att prova /öva på. Kanske ta en beställning på annat smått av polare i samma skärning /material för att få ned kostnaden. Det är ställtiden som kostar mest i sammanhanget. Material och skärtid är nästan inget. _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||||
Tack för tipset. JAg har ju sett att du har ett emblem i nosen. Har du skurit den? Har du någon närbild? mvh //R _________________ Ricky Schneberger |
||||||
Jag får väl stanna till på det där stället strax väster on Nrkpg och se vad de säger... :-) mvh //Ricky _________________ Ricky Schneberger |
||||||
Ja men jag har inga bra bilder här men så här ser loggan ut bak. 2mm tycker jag är lagom tjockt och rostfritt = underhållsfritt. Man skulle kunna polera lite mer på kanterna runt om för att få lite mer radier. |
||||||
Tjuuusigt Ulla! Jag måste nog komma förbi och titta på den där, om det går bra. Det är väl iofs inte det enda jag är nyfiken på. :-) mvh //Ricky _________________ Ricky Schneberger |
||||||
Ja, rostfritt är betydligt mer underhållsfritt. Aluminium måste behandlas med något för att inte ärga, tror iofs inte det är ett problem på en sådan här entusiastbil.
Men rostfritt käkar betydligt mer på borsten än tvärt om med ALU. Säkrast är väll att be han skära någon i rostfritt med Sammtidigt så får du ta den som känns bäst sen Tror att tunnare kanske 3-4mm ALU är risk det blir knöligt när Man borstar. Rostfritt håller formen bättre. Ja progatec, jag jobbade där förut så har gjort en hel del liknande prylar när jag jobbade där. Ett helt gäng rostfria polerade Älg-emblem på en anläggning vi sålde till Tyskland _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||||
_________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||||
Om du sätter en stadig fjäder mellan ställdonet och handbromswiren borde justeringen bli mindre kännslig och inte ändra sig lika fort när beläggen slits. _________________ Markus Ålind |
||||||
Absolut, du är så välkommen! |
||||||
Bra tips! mvh //R _________________ Ricky Schneberger |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Mazzarini RT V6 / 2018 | << 1, 2, 3 ... 99, 100, 101 ... 136, 137, 138 >> 74 besök idag (1059131 totalt) |