Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 944 TURBO -86->Parkerad i väntan. | << 1, 2, 3 ... , 10, 11, 12 >> 13 besök senaste veckan (64389 totalt) |
Sista ryck inan bes.
Skall testa dessa belägg, kört på PFC97 tidigare. Det fick bli Fuchs:arna med Kuhmo ..mönstret på R-puckarna var inte helt ok. Äntligen är den ute. Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Klubbräser: Porsche 951-86 Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v |
||||
Allt roligt har ett slut....igår fick den ett ryck och tappa orken helt!
Den går normalt på tomgång och kan varvas upp, dock en viss tvekan(ryster till) vid hastigt pådrag. När jag körde den så beter den sig normalt (kraften stämmer med spjällvinkel/pådrag) fram till att turbon laddar, då är det som att kraften "halkar" av..den ökar varvet men utan någon vidare kraft. Och det är inte varvtallskopplat utan hänger ihop med trycket, dock ökar laddtrycket om man tittar på tryckmätaren, iaf uppåt 0,8. Har kännt på alla slangar, kopplingar mm men hittar ingen tänkbar läcka. Teori: Bränslet, den får inte tillräckligt med bränsle i en eller flere spridare och tappar Tänkte lossa fuel-railen och köra den i 4 flaskor. WG. Öppnar för tidigt, trasig fjäder.. då kan man väl känna att WG-avgasröret blir onormalt varmt tidigt. Vad säger ni andra, vad händer om det är läcker i vakumslangarna, ger BTR:en fel mängd då? Fakta: Ganska nybytt BTR, helt nya bränsle-slangar, pump 044, filter mm. Tidigare bytt rotor, fördelare, kablar. (klippt från 944-forumet) _________________ Klubbräser: Porsche 951-86 Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v |
||||
Ny fjäder-setup.. 800 fram och 1100 bak.
Tidigare 575 resp 750. Uppladdad med Rejsas Android-app. Bilen går bra nu efter att jag fixade lite med den antika luftmängdsmätaren, finns förbättringspotensial om man säger så.. Förbereder så smått för Sviestad på fredag. _________________ Klubbräser: Porsche 951-86 Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v |
||||
_________________ Klubbräser: Porsche 951-86 Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v |
||||
Äntligen.. Nu är vi på gång igen.
Motorn är på väg tillbaka till bilen efter lång väntan, med nya packningar, koppling osv. _________________ Klubbräser: Porsche 951-86 Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v |
||||
Så du har kvar den fortfarande, kul! 951a på fuchs är coolt, ser man rätt sällan nu för tiden
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
Yes, känns som en keeper, kul att du har kvar din fina oxå. (Hade faktiskt 2st 951or ett tag, ärvde min fars 91a, men den kunde jag inte behålla) Fuchs:ar är helrätt, även på dessa bilar, det är 7" och 8". Får man drömma skulle det sitta fint med ett par 9" breda 16" att kompletara satsen med. _________________ Klubbräser: Porsche 951-86 Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v |
||||
Självklart är den kvar, 931an ska ingenstans. Har likso du haft ut motorn för kopplingsbyte, passade på att göra miljoner annat när motorn ändå var ute, nya slangar, packningar, tråg, turbo mm Samt passade på att smyga in en FMIC och större kylare. Skulle ta nån månad men tog över ett år. Svårt när det ska byggas hus och familj, har ju varit några skrala motorår Blir lite turbocupkänsla med fuchs på en 951, iaf för gata, klart blir det ju snabbt alldeles för lite gummi när det börjar gå fort. Har sneglat länge på fuchs, men dom är ju så obekvämt dyra i inköp tyvärr, i synnerhet om man vill ramla över nån mer ovanlig kombo Gjordes något annat skoj för prestandan när motorn var ute eller är det mer fokus på att få den att gå som den ska nu? _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
Snyggt stuk på den 931an. Kommer fortsätta med orginalstuket på min, men bredden på fälgarna blir en tråkig begränsning. Eller så får man gräva djupt och skaffa nya 17"-fuchsar. Inga roliga modds, motorn läckte lite, turbo glapp, och kopplingen började säga ifrån.. Sen kylare, drivaxlar, motorfästen, bromsslangar...bara för att vara säker. Fokus nu är att få ihop den och sen köra. _________________ Klubbräser: Porsche 951-86 Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v |
||||
Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Klubbräser: Porsche 951-86 Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v |
||||
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
Yes, det låter bra, tror på en klar förbättring. Gummit som satt vad inte i sin bästa form kan man säga. Det var dags för ett omtag på denna, och nu finns tiden och energin. Lyfte i motorn i helgen som var, och fick dit motorfästen och hjälpramen igår. Skönt att det är avklarat, det är ett jädra baxande. _________________ Klubbräser: Porsche 951-86 Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v |
||||
Den är på plats, men vill inte starta..
Den får soppa, spolen får ström, DME ok, men ingen gnista. Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Klubbräser: Porsche 951-86 Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v |
||||
Tips från coachen, kolla skruven på svänghjulet som Hal givarna läser . Från-en-som-höll-på-att-tappa-förståndet-helt-i-oändlig-felsökning-efter-liknande-operation _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
Hmmm...tack för tipset! Jag har ju haft iväg svänghjulet för svarvning, och balansering med nya kopplingen.. Måste nog in och kolla så att skruven sitter rätt.. _________________ Klubbräser: Porsche 951-86 Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v |
||||
I mitt fall var den i men fel avstånd. Kan förvarna att det är oändligt mycket lättare att justera innan motorn är på plats ... _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
Jag har insett det. Har försökt justera avståndet, men jag är i innersta läget när den har rätt avstånd, men jag kontrollmätte bara i det hålet närmast motorn (längst fram) Kan den vara för nära?? Inser att jag borde mäta i den bakre, som väl registrerar startkransen. _________________ Klubbräser: Porsche 951-86 Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v |
||||
Vet inte om jag är med. Justerar du skruven på svänghjulet eller Halgivarna? Har för mig man kan göra både och (det var många år sedan sedan jag var där). Skruven lases av ena givaren och min erfarenhet är att det krävdes bara någon mm för att det skulle bli fel. Den andra givaren mäter på kransen om jag mins rätt så den får bli var den hamnar . I mitt fall var det som sagt skruven man var tvungen att justea rätt. _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
Jag har bara justerat "hall-givaren", eller hållaren som båda sitter i.
Den lilla skruven på svänghjulet har jag inte rört, och tror inte firman som svarvat hjulet gjort det heller. Det konstiga är att jag har justerat in rätt avstånd mot startkransen som man ska, och då är hållaren i sitt innersta läge, dom kommer inte närmare! Skruven ser jag, men den är svår att mäta. Den skall sticka ut 5mm+/-0.1 Kan det blir problem med mätningen om givaren hamnar för nära den lilla skruven, förutom att den kan kollidera? Har fått hem nya givare som jag testat med, tyvärr ingen skillnad. _________________ Klubbräser: Porsche 951-86 Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v |
||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 944 TURBO -86->Parkerad i väntan. | << 1, 2, 3 ... , 10, 11, 12 >> 13 besök senaste veckan (64389 totalt) |