Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2018-10-20/21 Race4fun Mantorp 24h / 8h Cupfinal
1956 besök totalt
Nimbe
Alvesta
Här sen Apr 2018
Inlägg: 46


Trådstartare
Race4fun mutade vädergudarna inför denna magiska finalhelg, och solen var närvarande större delen av helgen. Och eftersom det var myggfritt var långkallingarna ett måste. Men vad gör väl det när man har 24 timmar racing framför sig? :-)

För att kort summera helgen så hade vi 61 startande bilar på Mantorp på Lördagen. Race4fun 8h cupfinal samt 24h, inklusive ett gäng från EonTyre Cup som körde sin final tillsammans med oss på Mantorp. Första avåkningen och förtidsskrotning av racebil hände ett par minuter efter start. Allt gick bra med föraren och det tog inte lång tid för teamet att hitta en ny bil på blocket för att kunna fortsätta de resterande 23 timmarna. Ett team råkade ut för ett motorras efter någon timme, men inte bröt de ihop för det. En efterlysning av ny motor gjordes på det berömda internetz, och efter de fått napp samt fraktat motorn till banan byttes den snabbt och grabbarna kunde fortsätta hela vägen över mållinjen.

Natten blev förvånansvärt lugn, och körningen var ljuvlig att se, samt höra på. Mellan alla förarbyten kunde hjältarna slappna av uppe i VIP Loungen med en kopp kaffe med tillhörande tilltugg samtidigt som de kunde avnjuta lysmaskarna som rullade på banan varv efter varv mitt i natten.

Race4fun gick även ut med en rätt intressant nyhet efter målgång på 24h. Race4fun kommer nämligen gå under SBF's flagg nästa år, och det kommer köras två klasser. Race4fun har själva satt ihop reglementet och detta har godkänts av SBF. Reglementet kommer publiceras på www.race4fun.se nu i veckan.

Jag laddar upp ett urval av bilderna som Hampus Carlsson (Aperture_werkz på instagram/Facebook) tog under helgen. För mer foto och film från helgen så får ni besöka vår Facebooksida och, eller, vår youtubekanal.

För att summera detta inlägg på rejsa.nu så kan jag konstatera att framtiden för Race4fun ser extremt ljus ut!

_________________
Uffe Nimbe
Mediaboss
Race4fun AB
www.race4fun.se
Citera
Nimbe
Alvesta
Här sen Apr 2018
Inlägg: 46


Trådstartare
Klicka för större bilder!

_________________
Uffe Nimbe
Mediaboss
Race4fun AB
www.race4fun.se
Citera
BFRC.Awatar
Linköping
Här sen Jul 2018
Inlägg: 296



10/10 tillställning som vanligt! Superbra jobbat

( UPP MED REGLEMENTET NURÅ !!!111oneoneone)

_________________
Citera
Nimbe
Alvesta
Här sen Apr 2018
Inlägg: 46


Trådstartare
BFRC.Awatar skrev:
10/10 tillställning som vanligt! Superbra jobbat

( UPP MED REGLEMENTET NURÅ !!!111oneoneone)


Hahaha det tackar vi för.
Ja vi ligger inte direkt på latsidan inför eventen, så det vore väl faen om det inte blev bra då. ;-)
Reglementet kommer vilken dag som helst. :P
Taggad?

_________________
Uffe Nimbe
Mediaboss
Race4fun AB
www.race4fun.se
Citera
BFRC.Awatar
Linköping
Här sen Jul 2018
Inlägg: 296



Nimbe skrev:
BFRC.Awatar skrev:
10/10 tillställning som vanligt! Superbra jobbat

( UPP MED REGLEMENTET NURÅ !!!111oneoneone)


Hahaha det tackar vi för.
Ja vi ligger inte direkt på latsidan inför eventen, så det vore väl faen om det inte blev bra då. ;-)
Reglementet kommer vilken dag som helst. :P
Taggad?


Taggade?
Tror du?


_________________
Citera
Nimbe
Alvesta
Här sen Apr 2018
Inlägg: 46


Trådstartare
hahaha jisses.
Ja ska man göra något så ska man göra det ordentligt.

Håll koll på www.race4fun.se, det kan vara så att reglementen kommer dyka upp någon gång idag/kväll. ;-)

_________________
Uffe Nimbe
Mediaboss
Race4fun AB
www.race4fun.se
Citera
S6_johan
Hässleholm
Här sen Mar 2010
Inlägg: 493



Tack för en toppenhelg
Liiiite surt att skjuta motorn innan 8h timmar,då rök även vår chans på vinst i kuppen..men men,den kom ju igång igen!
Va helt lost när jag kom ut på mitt första pass, kl va 23 o jag va trött som fan o ljuset på bilen räckte inte långa vägar för att kännas bekvämt. Skoj va det, men sakta gick det. Men jag fick mig en bra revasch på morgonen då jag fick äran att köra henne över mållinjen och då kände jag att jag hade fått upp gött tempo i bilen.
Åka 24h är något som jag gärna gör om igen, vilken jävla grej det var thumbs up
Nästa år ser det ut att bli en paus för Team Audiclubsport med lite vila o fokus på egna bilar.

_________________
Johan Rydh
Audi V8-direktörsvagn på villovägar med massa dekaler.
AudiClubSport
Citera
Eftersnack
2018-10-20/21 Race4fun Mantorp 24h / 8h Cupfinal
1956 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande