Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW Z4GTR DCT-> S55 Racemotor!! | << 1, 2, 3 ... 80, 81, 82 ... 107, 108, 109 >> 41 besök idag (656371 totalt) |
Ja, den är boxad på utsidan. Det borde räcka... _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||
Nej. Det är ingen tillfällighet att originalet ser ut som den gör. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||
Mmmm, finns nog en anledning att styrväxlar i allmänhet är ganska kraftigt byggda. (och att folk använder servo ) Mellan tummen och pekfingret, hur ser lastfördelningen i allmänhet ut mellan bärarmar och styrväxel? Beror såklart på geometrin med styrarmens längd, caster, och avstånd hjullager till nedre kul-leden. Men som "rough estimate"? Under inbromsning lär krafterna vara ungefär lika, momentet från bromskraften i däcken gånger hävarmen däckcentrum->kul-led blir drag resp. tryck på styrväxel och bärarm. _________________ Ny kulbil i garaget. |
||||||
Inbromsning påverkar båda sidorna så det momentet i sig lär inte kräva mycket av fästöronen.
Störst belastning på fästöronen blir det nog när man ska vrida ratten stillastående i depån med varma däck. Vi hade de nya fästöronen bara punktade när vi ställde ut på Elmia och de bröts loss när vi skulle lasta bilen på släpet och svängde på ratten stillastående. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Nya kylaren från Mishimoto kom idag. Raidopower levererar bra som vanligt.
Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||
Grenrörsbygge.
Självklart passade inte det grenrör som ingick i affären. Så jag fick bygga om det. När man sitter och svetsar och kyler om vart annat så slår det sig inte så mycket. Fast när man glömmer bort sig, så sticker det rätt fort :D Inga problem... Jag svetsade en jigg till pressen och satte det i spänn och värmde lite försiktigt med min lilla Biltema gaslåga. Nu är det rakt och fint. Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||
Japp det är det. Jag gillar det också. Lätt att få tätt. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||
Aa riktigt smart. Ska nog kolla på om det går att ordna på min med faktiskt
Använder aldrig packning utan vill helst slippa det då det mest är en sak som kan börja läcka. Brukar limma med värmetålig silikon men det hjälper ju bara om det är 99% plant från början. Dessa vore ju perfekt, tror jag har runda portar på både fläns och topp. "Bara" fräsa och svarva ringar, lätt koniska både utvändigt och invändigt borde vara optimalt. Dels för att ta diameterförändringen från kanal till Grenrör och även ha en tätning som lätt styr in rätt i toppen utan att det behöver vara snortight passning mellan ringen och fräsning i toppen _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||
Nu är grenröret klart. Allt får plats och är provmonterat nu för att kunna fortsätta med avgasrör och sista motorfästet. Jag fick ju bygga nytt för det blev knas med turbon annars.
Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||
Arbetet med kabelpiskan har börjat. Det är mycket planering innan man kan börja kränga på slang och kontaktstycken.
<FONT COLOR=RED><BR><BR>Den h?r filen verkar inte inneh?lla en bild:<BR><BR>Filename: IMG_20181204_222344.jpg<BR><BR>Pic width: <BR>Pic height: <BR><BR></FONT> Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||
På min bil är ser orginallösningen ut som du beskriver. Svarvade ringar som går in i en mot en klack i grenröret och in i toppen. Passningen är hyffsat tajt, men dom går att peta ur. Det gör det ju tacksamt för tätningen att göra sitt jobb. _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
Snyggt som vanligt
Men för mig som inte förstår: Varför tvinna kablarna, det går åt mer kabel,väger mer och svår bockat Ända fördelen är utsendet? _________________ Stefan Lindh Hade Kadett GTE -75:a med 2,5 TIC Bygger Manta B med 3.0 TIC https://www.facebook.com/groups/143972045710733/?fref=ts |
||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW Z4GTR DCT-> S55 Racemotor!! | << 1, 2, 3 ... 80, 81, 82 ... 107, 108, 109 >> 41 besök idag (656371 totalt) |