Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nybörjarsvängåkaforum
Corvette C5 hjulupphängning? Funkar det?
4699 besök totalt
_anders
Norge
Här sen Feb 2014
Inlägg: 45


Trådstartare
Hej.

Holder på at bygga meg en bil at åka fort i. Typ time attack och Gatebil Extreme. Det är en E36 coupe. Vill på med stora slicks och flytta upp fram och bakvagn för at få bättre vinklar när bilen ska vara låg. Och kan man jo lika godt bygga om till dubbla a-armar. Da undrar jag på om fram och bakvagn från Corvette C5 kan vara et bra alternativ? Och fixa till det så det blir justerbart i alla lägen? Om man användar hela har den jo alu balkar och alu armar. Måste jo vara ganske låg vikt

_________________
Anders Skei
-BMW M5 s38 turbo
Citera
Mats Ahlgren
Uppsala
Här sen Sep 2003
Inlägg: 288



_anders skrev:
Hej.

Holder på at bygga meg en bil at åka fort i. Typ time attack och Gatebil Extreme. Det är en E36 coupe. Vill på med stora slicks och flytta upp fram och bakvagn för at få bättre vinklar när bilen ska vara låg. Och kan man jo lika godt bygga om till dubbla a-armar. Da undrar jag på om fram och bakvagn från Corvette C5 kan vara et bra alternativ? Och fixa till det så det blir justerbart i alla lägen? Om man användar hela har den jo alu balkar och alu armar. Måste jo vara ganske låg vikt


Vet inte om det fungerar eller hur som du tänker på men se nedan bilder så ser du hur upphängningen ser ut, jag har bytt ut bladfjädern mot coilovers, det blir äckligt jävla bra väghållning kan jag intyga.
Du har helt rätt i att vaggorna som håller i fram bak vagn är i helt aluminium.


_________________
Mats Ahlgren

C6 Corvette Callaway SC606 -2010 Cybergrey
NS: 16
Citera
Nybörjarsvängåkaforum
Corvette C5 hjulupphängning? Funkar det?
4699 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande