Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Pontiac Firebird -74 --- vintersäsong --- | << 1, 2, 3 ... 161, 162, 163 ... 219, 220, 221 >> 426 besök senaste veckan (1114888 totalt) |
Rättelse: Kromade och högglanspolerade fälgar borde förbjudas
Niklas har helt rätt, Minilite är klockrena, skulle gärna tänka mig en uppsättning för R-däcken, fanns det inte en annons här på Rejsa för ett tag sedan... måste kolla. _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||||
*Går genast ut i garaget och filar fälgbanorna med roterande stålborste för att få Jannes acceptans*
Håller på att hänga karosspaneler så gott det går. Där kommer ju krävas lite att få dem rätt. Senare, Janne, senare. Ragnar inspirerar till att försöka göra något bra här. Sen. Odefinierad karosslinje i form av radie 30mm gör att man får hitta andra knep för att linjera panelerna rätt. Förvånande att ens alla paneler har ungefär samma kurvatur Sätter man en liten klutt på en av pinnarna på radiemallen så kan man hitta väldigt exakta punkter. Och få det rätt OK dessutom Skärmens plåt är ca 8mm längre än dörren. Gapet varierar mellan 11mm och 3 längs med dörren. : Båda panelerna kommer från samma bil. Backspegeln satt 4cm för långt bak på passagerarsidan Den blev ju ganska bred fram visar det sig. Ganska bred... 1,5° camber dessutom. Bak kortade jag dedionen eftersom den även där blev ganska bred. Ska visserligen höja skärmkanterna fram också och har då möjlighet att korrigera, men överväger ändå att bredda dedionen igen någon gång i framtiden när man har den nere. Hjulen hamnade väldigt tight mot innerskärmarna så det är lättare att bredda än att kapa ur dem och bygga om. |
||||||
Det blir jävligt bra det här, men denna bil förtjänar en riktigt arg spis, minst 700hk
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
8mm, 3-11mm variation, 4 cm fel(!?)..
Samtidigt tilltalar ju linjerna något grymt så jag får nog revidera min tanke om att amerikanska bilar byggdes av onyktra yxmördare. De har ju helt klart byggts av artistiska onyktra yxmördare. Skämt åsido, herrejävlar vilken hård bil detta är/blir. Har äröigt talat aldrig gillat Firebirden, men jag börjar nog ändra mig. _________________ Fixar med: Porsche 928 "927'an" Bygger sakta: JVD Shrike 62 /Johan Jaurelius |
||||||
Vaknade på rätt sida idag och kan tänka mig ett undantag för dig Jeppsson, du får ha polerade fälgbanor
Det ser riktigt bra ut, helheten kommer att bli grym. När jag renoverade min förra mustang lade jag helt enkelt på en fin sträng med migsvetsen på kanten av dörren för att få lite material att jobba med när dörrspringorna skulle upp till europeisk kvalitet. _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||||
Så var det tänkt också. Har köpt hem lite 'tjock ståltråd' för att kunna fylla på där det är som värst. Jag har ingen MIG, utan bara TIG, så jag får se hur jag löser det när jag kommer så långt.
En 6,8L motor är inte arg med 100 hästar/liter. Det behövs minst 130 hästar/liter för att den ska börja låta lite irriterad. Nu ska den först och främst besiktigas. Sen ska jag lära mig hantera den riktigt bra. Sen får vi se om det finns någon bensin kvar i världen innan det görs något mer med motorn.
|
||||||
https://www.youtube.com/watch?v=HV7P _________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||||||
Vettekatten om jag lyckas med det på 1mm plåt. Annars är det ju en bra anledning att köpa sig en MIG...
|
||||||
Testa på en skrotbit på arbetsbänken, dra ner till 15 A. Dörren är ju dubbelvikt och det finns mycket material som drar åt sig värmen. Du har allt att vinna. Eller köp en MIG, köpa saker är roligt. Fast du behöver ett större garage snart. _________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||||||
Kemppis lilla Minarcmig 170 är inte större än ett flak öl, och det får man väl alltid plats för, eller? _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||||
Äsch, det händer inte så mycket i den takten jag önskar för närvarande. Vad gör man då? Tröstköper verktyg, såklart. CNC-plasma inköpt. Eller nja, plasman hade jag sedan tidigare då TIGen hade den funktionen integrerad. Snubblade över ett CNC-bord med både bra pris och någorlunda rätta dimensioner... ...för att kunna monteras i botten av arbetsbänken. : Där fanns det ju några kvadratcentimetrar av garaget som utnyttjades till bråte, så de måste genast optimeras! Rätt gediget bygge. Finns lite mindre grejer att finlira med, men inget som är panik. |
||||||
Jag stressar som bara den, men allt jag gör just nu är kontraproduktivt, har inte ens förmått mig att skriva om eländet. Ny levnadsregel: "gör man inget så går det åtminstone inte baklänges" Verktyg är kul! _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||||
Någon som vet var man får tag på strålkastarhållare som har nödvändiga justeringar?
Det är H4 7" insatser, så det är många bilar som har sådana. Hittade Golf1, men tycker de var i dyraste laget (inkl frakt - säljaren vill inte kombinera frakt heller) f:1" target="_blank" class="postlink">https://www.ebay.com/itm/VW-Golf-MK2-H4-Headlight-W-O-Headlamp-Levelling-Brand-New-High-Quality-Part/152237074559?fits=Model%3AGolf&hash=item237209687f:g:wcgAAOSw5wVb-E8K:rk:1f:1 Andra tips? Gärna med länk till inköpsställe... Eller om någon har nåt som ligger och skräpar i garaget? |
||||||
Nu var det på länken Mk2 golf iofs. Mk1 golf har rund infästning och brukar avändas på andra märken. Den på länken har större rektangulär ram och tar plats. Tycker du det var dyrt? Är det per styck? Vad vill du ha? Klarglas? Styling? mm? _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
Volvo PV, Amazon
http://www.vp-autoparts.com/main.asp _________________ Mikael Kristensson Halmstad Byggtråd HeVo mk1 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=77839&postdays=0&postorder=asc&start=0 |
||||||
Jag har ett set klarglas Golf MK1 (rund ram) som blev över. Priset var så lågt att jag antog de var per lykta så köpte två, men de var per set så jag har 2 set..
Tror jag gav 300kr paret.. Har också ett set vanliga beggade Golf lyktor, men dom lär jag behöva för besiktningen.. De överblivna paret kan du få för 300 + frakt dock _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||||
www.europaspares.com eller carbuilderssolution (eller vad dom nu heter) så slipper du joxa med gammalt rostigt mög från skroten.
_________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||||
http://minispares.com/product/Classi
Känns prisvärda, om de nu går att montera på vettigt sätt. Finns med all säkerhet på Ebay också. _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||||
För enbart hållare, utan strålkastare så tyckte jag det var rätt saftigt med en femhundring inkl frakt/st. Dvs två hållare = 1000 spänn ungefär.
Svårt att se på den där bilden. Google var bättre. De där borde kunna funka
påminner om de som jag hittade på sidan som Ove tipsade om också, de var dock öppen design, vilket jag tror spontant kan funka bättre i mitt motorrum. https://www.europaspares.com/auto-el I övrigt fanns där inte mycket för amerikanska bilar på den där sidan som du länkade till. Tack för alla tipsen! |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Pontiac Firebird -74 --- vintersäsong --- | << 1, 2, 3 ... 161, 162, 163 ... 219, 220, 221 >> 426 besök senaste veckan (1114888 totalt) |