Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Lola T96/50, | << 1, 2, 3 ... 50, 51, 52 ... 149, 150, 151 >> 42 besök senaste veckan (552830 totalt) |
På högergängade änden tänkte jag ju köra dessa m8 /10mm mutter alternativt dem mörkgrå titan k-nutsen jag har.
Men vänster m8 k-nuts är ju dessvärre inget jag har. Någon som råkar sitta på några snyggare vänster m8 mutter?? Eller kanske har en tapp vänster m8 och kan hjälpa mig gänga om ett par muttrar? Skulle kunna skicka ett par "ämnen" som isåfall bara behövs gängas. Är ju bara låsmutter så det är inget avancerat eller speciellt material tänkte mest bara borra ur och gänga om m6 mutter vanliga fläns mutter Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
Tjaa!
Ta och ring http://www.insede.se/ i Kungsör, dem har alla skruvar och muttrar. Riktigt smidigt och dem brukar enkelt kunna skicka till närmaste Lantmännen. Har inte varit speciellt dyra heller. mvh Eric _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Eftersom knotan pratar om titan muttrar gissar jag att han jagar gram?
Att få tag i vänster M8 mutter är nog inget konstigt, svårare då att få tag i vänster M8 i ultralätt, men samtidigt starkt material, eller? _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||
Ja jag har ju dem "vanliga" som satt på gamla vantskruven med 13mm skalle. Skulle vilja ha matchande med 10mm skalle och fläns. Sen titan kanske är överkurs, men det är främst de lite "smäckrare" jag söker.
Men beställde några olika vänster tappar och snitt nu så sätter dit den gamla så länge _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
Så du tror inte Biltemas är i Titan..... _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Fått ihop och testat växelspaken (motorn igång upphissad på lyft.
Fasen så fint de fungerar med backspärren jämnfört med utan. Man bara smäller i växlarna nu. Erik, bygg för backspärr på spaken direkt är min starka rekommendation. Ett litet glapp kvar i ställeraget där bak. Måste nog lämna iväg ett par av detaljerna för fräsning, dvs nya detaljer så det hamnar lite tightare i spel. Utan att kärva.. Någon som vill åta sig ett enklare fräsjobb?? Min egna fräs är inte igång ännu. Och lite för simpelt för att det ska lämnas till CNC firma. Det är i princip bara ett par plattjärnsbitar som ska planfräsas med någon tiondels tolerans med ett glidspår i som jag sedan fettar med grafitpasta som glidskena Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
Lite närmare detaljbild.
Om jag får tid över i vinter efter allt är "körklart" kanske jag tänkte våtalipa och klarlacka allt naket kolfiber. Det kunde nog bli rätt snyggt Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
_________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
Har tänkt om lite å beslutat att göra en enklare laddtrycksstyrning än jag tidigare tänkt.
Har byggt med typ olika steg, olika effekt, olika respons på trycket. I alla bilar jag byggt sedan typ 2008. Och gångerna jag kört på nedatällda läget, Kan jag räkna på en hand Jag inser att enda anledningen att jag skulle vilja sänka är om det är väldigt halt. Men då kör jag ändå inte bilen. Är det bara Väldigt lite halt så brukar jag ändå köra, men bara vara lite försiktigare med pedal å ratt. Annars skulle det vara om jag lånar ut bilen. Men då räcker det ju med ett lägre läge. Inget som behövs 5 olika steg för, Dessutom lånar jag ändå inte ut bilen till någon jag inte har förtroende för Så då har jag plötsligt ganska mycket mindre att bygga klart innan det är dags för mappning _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
Men varför tänkte du köra med flera laddtrycksventiler?
Räcker ju med 1 och sedan göra olika mappar om du vill välja effekt och respons och även köra med gasspjällsstyrt laddtryck. Eller har det med kombinationen kompressor och turbo som gör att du behöver fler? _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Ja det var övergången mellan turbo, kompressor och olika kurvor för dessa som jag enklast Skulle använda 3 för att styra.
Men ja man kunde kört ett elektroniskt spjäll på insug, samt ett elektroniskt spjäll för kompressorns avlastning och traditionellt elekteoniskt på wg. Men det hade blivit betydligt mer kostsamt med styrbox, och framförallt i tid vid mappning och tid Vid banan för att ens komma nära den simplicitet som några timmars räknande på fjäder/membran ger direkt betydligt enklare. Givetvis ger det elektroniska alternativet mycket mer flexibilitet. Men sen i slutändan skulle jag nog aldrig haft användning för det då jag alltid skulle kört på max ändå _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
Man kan ju se min motor som att den jobbar i flera steg.
NA, kompressor, tvåstegs kluster samt enbart turbo, det var övergången mellan dessa jag kan styra vad som reglerar wg dumpventiler samt avlastning på kompressor, Beroende på vart Jag kopplar har jag olika tryck att styra med. Det var där flera ventiler lätt kommer in. Vanlig 2/3 läges styrning istället för pwm. _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
Händer inte alls mycket. Det är inte jättemycket kvar som jag vet "måste" göras inför mappning nummer ett med oöppnad motor. Vill ha ett första grovt test med motorn exakt orginal. För att se hur det lirar. Om jag bygger ny motor känns det bättre att kunna starta och varmköra/köra in med fungerande mapp.
Samt att jag då får svart på vitt med effekt osv så det blir lättare att utvärdera vad och hur jag vill göra vid byggd motor. Röret mellan luftfilter /insug /turbo var ett helt rakt ventilationsrör i plast. Detta har jag nu girsågat och värmt lite för att få bättre passform. Och sedan tejpat ihop. Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
Sedan kapades det på mitten på längden och tejpades ihop igen,
Här inrullat i ett varv glasfiberväv. Ikväll ska det finjusteras lite sen in i ett par varv kolfiber. Så ska jag förhoppningsvis få något som liknar ett rör i kolfiber. Första gången jag gjort något liknande så har inga stora förhoppningar. Har mer kvar av plaströret som jag i värsta fall får tejpa /måla svart istället om det här visar sig gå åt helvete så får jag be någon annan göra ett bättre rör åt mig istället Väldigt nöjd över köksfläkten över arbetsbänken, det ser lite mörkt ut på bilden, vilket det igentligen inte är. Däremot ska jag klä väggen under skåpen oxå i rostfri plåt vartefter då den är ful som fasen Just nu och är helt omöjlig att hålla ren Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
_________________ Behöver du hjälp med din motor eller racebil? http://www.schmidtracing.net Sponsrad av http://www.bjprace.com |
||
Han hade väl splittat originalinsuget i 2 sektioner på något vis så de är i princip rakt igenom där han kopplat inloppet till turbon, sen har han en ingång till till kanalerna i insuget som trycket går in i om jag inte minns fel?
_________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||
Våra race- och banåkarbilar Lola T96/50, | << 1, 2, 3 ... 50, 51, 52 ... 149, 150, 151 >> 42 besök senaste veckan (552830 totalt) |