Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÅLD: Renault Clio Sport 172 -01
1 besök senaste veckan (1650 totalt)
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
SÅLD!



Det är dags att min Renault Clio sport 2001 får vandra vidare då vagnparken skall reduceras till mer normala nivåer.

Tanken med bilen var att ha den som en vardagsbusbil med lite ambitioner att kunna köra bana om så önskades. Bilen har gått 20 varv på Ring Knutstorp i min ägo annars rullar den nästan enbart mellan hemmet och jobbet och nu knappt det då det finns fler bilar.

Jag har gjort en hel del med bilen sedan köpet, rent visuellt så är den dock rätt orörd.
Bilen går bra och har en varvvillig 2 litersmotor på 172 häst, den gillar att varvas och är klart svängglad på landsvägar och dylikt.

Bilmodellen som sådan är lite ovanlig på begagnatmarknaden och jag tror folk håller i dessa ett bra tag. För tillfället hittar jag 4 bilar till salu i sverige.

Det jag gjort med bilen sedan jag köpte den är som följer

Monterat nankang NSR-2 (R-däck) på sommarfälgarna (reservhjulet är oxå alufälg)
Monterat stålomspunna bromsslangar fram
Nya skivor och belägg fram (gula EBC som funkar klockrent på bilen, bettar mkt bra)
Nya skivor med hjullager bak och nya belägg. Samtliga ok är nymålade svarta och ser fräscha ut.
Nya handbromsvajrar
Ny lambdasond
Kamrem och vattenpump byttes precis innan jag köpte den
Kamrem och VVT drev byttes i min ägo 2017
Ny termostat
Ny växellådsolja 2017
Ny diffolja 2017
Ny bromsvätska 2018
Nytt mikrofilter
AC service (kyler bra)
Nytt luftfilter
Oljeservice 2017
Nya tändstift 2018
Nya tändkablar 2018
Nya torkarblad runt om 2017
Nya sidoblinkers 2017
Nytt avgassystem efter KAT monterades på bilen kort tid innan jag köpte den.
Jag har monterat original stereo, mattor, reservhjulsbalja med verktyg samt hatthylla då allt saknades när jag köpte bilen
Nya trevliga inre dörrhandtag i matt krom
Ny fräsch växelspaksdamask
Monterat antenn på taket så radion tar emot annat än P3
Fixat centrallåset som bråkade lite
Monterat moccaratt (sliten original finns kvar till bes om dom gnäller)
Bytt torkarlänkage då det gamla var väldigt glappigt
Bytt dämpare till bakluckan 2018
Bytt 2 motorfästen 2018
Bytt hastighetssensor

Utöver detta så är där massa småsaker jag gjort som jag inte har framför mig nu eller ens minns i detalj.

Bilen är ingen utställningsbil men är i gott bruksskick absolut, jag tror det mesta funkar på bilen och utan massa skumma franska konstigheter.

Fronten har lite sprickor men det ser ok ut tycker jag.
Bilen har några bulor här och var men det är små saker
Bilen har repor men samma sak där, smårepor
Bilen är väldigt befriad från rost vilket är väldigt uppskattat. Jag tror knappt man hittar någon rost faktiskt men jag svär mig inte fri på det.
Inredningen är i vettigt skick men inte nyskick, några mindre fläckar på stolarna och lite nött på insteget men inte sopslut eller så.
Bilen är utrustad med ett Coiloverkit från okänd tillverkare så den är lägre och skumpigare än original dock inte olidlig. Originalchasset finns INTE kvar.
Det sitter 3:e parts framlampor på bilen, dom vinner inga skönhetspriser i min bok men levererar mkt bra halv och helljus.
Letar man tyst, bekväm långfärdsvagn skall man leta vidare, letar man varvvillig svängglad udda fransman med charm som lätt ger en ett leende på läpparna så ring mig!
Bilen är billig att försäkra och inte så dyr att skatta, den drar lite mer soppa (runt 0,8) men det handlar väl lite om att man gärna trycker lite extra på högerpedalen.
Bilen bromsar mycket fint och vill verkligen svänga in, bilen har justerbara camberbultar fram och bilen kommer att säljas med hjulinställning gjord och lite mer negativ camber.
Det sitter ett öppet luftfilter på bilen vilket ger den ett mkt trevligt ljud som inte stör utan snarare förför. Original luftburk finns INTE kvar.
Manual till bil och stereo finns
Jag har 1 nyckel som går att öppna och starta med och en som går att öppna med och dra igång tändningen men som saknar transponder och alltså inte går att starta bilen med..

Bilen har nu vinterdäck med dubb monterade och dom andra däcken ligger på vinden.

Senast bilen besiktigades passerade den utan anmärkning utöver ratten som jag åkte och bytte ut sen var dom nöjda. Bilen skall besiktigas senast 20190228 och som jag ser det skall det inte finnas några som helst problem.

Bilen har i dagsläget rullat runt 18000 mil Regnummer SRP432

Priset sätter jag till 25000:- och någon större prutmån finns där inte. Vid snabb smidig affär kan jag erbjuda att leverera bilen med en ny oljeservice utförd.


Jag har säkert missat en del men då går det utmärkt att fråga mig på 0733712661














_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
BFRC.Awatar
Linköping
Här sen Jul 2018
Inlägg: 296




_________________
Citera
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÅLD: Renault Clio Sport 172 -01
1 besök senaste veckan (1650 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande