Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Ajdén Sensor GTR -2018
<<   1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 25, 26, 27   >>
18 besök idag (369143 totalt)
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122



thumbs up

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
Gustav_H78
Lerum
Här sen Feb 2009
Inlägg: 1666



Snyggt!

_________________
Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil
Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld*
BMW E30 328 långlopps bil *Såld*
VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress
Citera
per_cooper
Bergeforsen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
Har fortsatt med inredningen, blivit en växelspaksdammask, börjat klä dörrpanelerna fick dock slut på material så väntar på leverans. Gjort biten som ska ligga framför instrumentpanelen alldeles under rutan, ventilationsargarna ska lackas svarta för att förhoppningsvis minimera blänket i rutan. Har också fixat ihop en stropp att dra igen dörrarna med, är en lyftstropp som är inklädd i vinyl.















Citera
claes t
Söråker
Här sen Maj 2006
Inlägg: 829



Snyggt, nästan onödigt snyggt....
Jag gillar de svarta/röda sömmarna!
/Claes

_________________
Claes Tykosson
Porsche 944 trackdayracer
Porsche RSK replica
Subaru Impreza STI Type-R
VW Transporter 1966
BMW 318i cabriolet
mm.
Citera
stilldouble
Malmö
Här sen Okt 2012
Inlägg: 875



Nu ligger vi helt rätt!
Harmoni mellan insida och utsida på bilen...

Gillart!

_________________
Magnus Falk
Citera
2QIK4U
Stockholm
Här sen Feb 2006
Inlägg: 517



Det känns som jag och double har snarlik åsikt/smak/frispråkigt/uppriktighet
Det som imponerar mest på mig är att Ni inte bangar för att ge Er på sådant Ni inte klarar/ har gjort tidigare. Begränsningar finns inte annat i ens sinne.
En nackdel med färgad bräda är att den speglas i vindrutan.
Jag har genom åren haft allt från grå,grön,röd och lila på ett flertal bilar och kör numer bara svarta brädor fr att minimera det.
Well done!

_________________
mvh
Stockholms snabbaste speedhopägare
________________________________

Robert Hoffman
Citera
per_cooper
Bergeforsen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
2QIK4U skrev:
Det känns som jag och double har snarlik åsikt/smak/frispråkigt/uppriktighet
Det som imponerar mest på mig är att Ni inte bangar för att ge Er på sådant Ni inte klarar/ har gjort tidigare. Begränsningar finns inte annat i ens sinne.
En nackdel med färgad bräda är att den speglas i vindrutan.
Jag har genom åren haft allt från grå,grön,röd och lila på ett flertal bilar och kör numer bara svarta brädor fr att minimera det.
Well done!


Var lättare att sy inredningsgrejer än vad jag trodde det skulle vara, så länge man har en tillräckligt kraftig symaskin så går det rätt bra, blir det nån mer inredning framöver ska jag dock köpa en maskin med vandrande pressarfot så man kan sy ännu snyggare synliga sömmar.

Vi lackade instrumentpanelen i matt klarlack för att försöka minimera blänket, det visade dock sig att det inte var det röda som syntes mest utan kolfibern. Dock så syns det ju bara när det är soligt ute och det löser man lätt med att ta på sig ett par polariserande solglasögon så försvinner speglingarna.
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4063



Riktigt snyggt thumbs up

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
per_cooper
Bergeforsen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
Syr vidare, kikat lite youtube hur man gör rutor i lite 3d så bestämde mig för att ha de på dörrarna, blev nöjd med resultatet. Nu ska glasfiberstommen slipas till lite i kanterna sen så ska klädseln limmas fast.






Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3435



Det där blev riktigt nice med rutmönstret på dörrsidorna

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
stilldouble
Malmö
Här sen Okt 2012
Inlägg: 875



När du limmar fast konstlädret med kontaktlim, värm konstlädret med hårfön lite grann åt gången, strama upp det rejält, innan du trycker fast det. Busenkelt på konvexa ytor. Ställer större krav på limmet på konkava ytor, annars kommer du ha vinylsläpp när solen lyst på det ett tag.

Jag rekommenderar hårfön för att värma och mjuka upp vinyl innan uppstramning före varmluftspicka. Denna blir alldeles för varmt och då är det lätt att strukturen i vinylen försvinner vid uppstramningen. Det blir helt slätt då.

Grunden är alltså att börja i mitten med vinylen och jobba sig utåt, samtidigt som man sträcker den uppvärmda vinylen (någon kvadratcentimeter åt gången).

_________________
Magnus Falk
Citera
stuff
Gävle
Här sen Jun 2006
Inlägg: 71



Med dina skills skulle du ju lätt kunna ta lite av den där svarta mockatyget knåpa ihop en matta att slänga upp på instrumentbrädan vid soliga rejsdagar.
Bildgoogla Suede dashboard cover

_________________
Christoffer Persson
Citera
per_cooper
Bergeforsen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
Första dörrsidan klar, tog 3 kvällar bara att limma dit klädseln på plats eftersom jag var tvungen att limma små bitar i taget för att ha koll på att det satt bra.
Har också gjort klädsel till de ställen på buren som inte behöver ha stoppning.





Citera
Daniel-635
Västra Småland, nästan i Halland
Här sen Aug 2007
Inlägg: 454



Grymt snyggt, och väldigt inspirerande !

Lite udda frågor på Rejsa, kanske, men.. hrrm..

Vad klarar den symaskinen för stynglängd 4 eller 5mm ?

Har ni lyckats begripa er på logiken i tråd tjocklekar ? och vilken har använts ?



När jag sydde sadel till min MC använde jag Polyester tråd.
Där jag klippt tråden, och fått lite lite fransar, så tog jag en tändare och värmde till lite.
Så kröp fransarna in direkt, bra om man har kontrast färg på tråden.

_________________
Daniel Karlsson
--------------------------------------------------
Med BMW 635 Csi Bi-Turbo
Citera
per_cooper
Bergeforsen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
Daniel-635 skrev:
Grymt snyggt, och väldigt inspirerande !

Lite udda frågor på Rejsa, kanske, men.. hrrm..

Vad klarar den symaskinen för stynglängd 4 eller 5mm ?

Har ni lyckats begripa er på logiken i tråd tjocklekar ? och vilken har använts ?



När jag sydde sadel till min MC använde jag Polyester tråd.
Där jag klippt tråden, och fått lite lite fransar, så tog jag en tändare och värmde till lite.
Så kröp fransarna in direkt, bra om man har kontrast färg på tråden.


Bara ca 3mm som max, blir det nån mer inredning funderar jag på om man skulle investerat i en med vandrande pressarfot så både man kan köra längre stygn och vara säker på att de alltid blir lika långa.

Tråd har jag använt "vanlig" sytråd av extra stark variant så har inte grottat ner mig i tråd, eftersom stygnen blir så pass korta får jag hålla mig till rätt så tunn tråd.
Citera
per_cooper
Bergeforsen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
Innertaket på plats.

Citera
per_cooper
Bergeforsen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
Tog och klädde rattkåpan för att slippa den tråkiga plastlooken a la 90-tal, har också klätt om högtalarlådorna.

Citera
Jonas@ZIP
Sundsvall
Här sen Mar 2011
Inlägg: 417



Ni är för jäkla duktiga Skönt o ha dig o Robert på hemmaplan när man behöver kompetent hjälp

_________________
- Jonas Eriksson -

//

Tel: 0707902629
Citera
per_cooper
Bergeforsen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
Har börjat med listerna till dörrhålen, scannade dörrhålet och skar ut en testbit med lasern, blev bra så tog och fräste en form i MDF skiva. Några lager slipgrund och färg till så kan jag nog gjuta direkt i den, suger dock färg som en tvättsvamp, förhoppningsvis blir det bättre när man mellanslipat nån gång.



Citera
stilldouble
Malmö
Här sen Okt 2012
Inlägg: 875



Om du "primar"/mättar mdf:en med vanlig polyesterplast så får den en bra yta att slipa & lacka på...

_________________
Magnus Falk
Citera
per_cooper
Bergeforsen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
stilldouble skrev:
Om du "primar"/mättar mdf:en med vanlig polyesterplast så får den en bra yta att slipa & lacka på...


Funkar rätt bra med slipgrund också, fördelen med det är att man slipper slipa lika mycket som med polyester eftersom man kan hålla en jämn yta med slipgrund.

Tycke brandsläckaren var lite ful så sydde ett fodral till den



Citera
Våra race- och banåkarbilar
Ajdén Sensor GTR -2018
<<   1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 25, 26, 27   >>
18 besök idag (369143 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande