Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Hjälmar till Ba(r)ndagen. Supertack för alla bidrag!!!
<<   1, 2, 3, 4
9 besök senaste veckan (13320 totalt)
Westersund
Hallstahammar
Här sen Jul 2011
Inlägg: 1344



Jättefint initiativ, hade själv velat vara med och bidra. Det tråkiga är att de som vill ställa upp och köra runt barnen ska betala så mycket. Men väldigt kul att så många var med och bidrog.

_________________
André Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Citera
dstr
Arboga/Helenelund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5533



Westersund skrev:
Det tråkiga är att de som vill ställa upp och köra runt barnen ska betala så mycket.


Det är ju inte gratis att rodda, så vart ska pengarna komma ifrån annars?

Jag tycker det är rätt prisvärt - en normal trackday och en dag med att skjutsa barn på banan, middag för 2 och en övernattning. I år så sköts extra trackday'en upp tills banan är färdigbyggd, då blir vi som körde "först ut" på den.

Tidigare år har det även ordnats en massa annat roligt på "förardagen" - twizzy-slalom, handbromsvändningstävling med hydralisk handbroms, hyrkartar på speedway-ovalen (brutalt fränt!), segways osv.

_________________
/Daniel Azzarri

Älska varje varv!
Citera
Westersund
Hallstahammar
Här sen Jul 2011
Inlägg: 1344



dstr skrev:
Det är ju inte gratis att rodda, så vart ska pengarna komma ifrån annars?

Jag tycker det är rätt prisvärt - en normal trackday och en dag med att skjutsa barn på banan, middag för 2 och en övernattning. I år så sköts extra trackday'en upp tills banan är färdigbyggd, då blir vi som körde "först ut" på den.

Tidigare år har det även ordnats en massa annat roligt på "förardagen" - twizzy-slalom, handbromsvändningstävling med hydralisk handbroms, hyrkartar på speedway-ovalen (brutalt fränt!), segways osv.


Självklart är det inte gratis och självklart kan man bidra lite utöver kostnaderna för att hyra banan (vilket jag tror Gröndal är med och bjuder på men ändå) o.s.v. Men om man bor i närheten som jag och inte vill ha allt lullull runt om? Jag är inte intresserad av att bo på hotell eller gå på galamiddag, bara att förgylla barnens dag. Priset är ändå detsamma. Att det blev en extra trackday för samma pengar, som jag förstod det, är för att de inte hann bli klara med banan i tid. Förseningar händer och jag tycker att de som kämpar med Gröndal ska ha en stor eloge. Sen när man kör runt med någon annans barn så har man ett stort ansvar, då satsar man inte lika hårt som på en vanlig trackday så att se det som en vanlig trackday blir lite skevt. Men som sagt, jag tycker att det är ett jättefint initiativ men det kan hända att jag är lite pessimistiskt inställd till välgörenhet när jag vet hur mycket/lite av pengarna som når fram till den goda saken (även om den största goda saken är att förgylla barnens dag i det här fallet).

_________________
André Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Citera
Speedfreak
Huddinge
Här sen Maj 2010
Inlägg: 280



Westersund skrev:
dstr skrev:
Det är ju inte gratis att rodda, så vart ska pengarna komma ifrån annars?

Jag tycker det är rätt prisvärt - en normal trackday och en dag med att skjutsa barn på banan, middag för 2 och en övernattning. I år så sköts extra trackday'en upp tills banan är färdigbyggd, då blir vi som körde "först ut" på den.

Tidigare år har det även ordnats en massa annat roligt på "förardagen" - twizzy-slalom, handbromsvändningstävling med hydralisk handbroms, hyrkartar på speedway-ovalen (brutalt fränt!), segways osv.


Självklart är det inte gratis och självklart kan man bidra lite utöver kostnaderna för att hyra banan (vilket jag tror Gröndal är med och bjuder på men ändå) o.s.v. Men om man bor i närheten som jag och inte vill ha allt lullull runt om? Jag är inte intresserad av att bo på hotell eller gå på galamiddag, bara att förgylla barnens dag. Priset är ändå detsamma. Att det blev en extra trackday för samma pengar, som jag förstod det, är för att de inte hann bli klara med banan i tid. Förseningar händer och jag tycker att de som kämpar med Gröndal ska ha en stor eloge. Sen när man kör runt med någon annans barn så har man ett stort ansvar, då satsar man inte lika hårt som på en vanlig trackday så att se det som en vanlig trackday blir lite skevt. Men som sagt, jag tycker att det är ett jättefint initiativ men det kan hända att jag är lite pessimistiskt inställd till välgörenhet när jag vet hur mycket/lite av pengarna som når fram till den goda saken (även om den största goda saken är att förgylla barnens dag i det här fallet).



Som organisatör av detta event vill man ju bara gråta när man läser dina kommentarer
Auktionen på middagen drog i år in över enmiljon OCH vi tog inte en krona!

_________________
Mvh/Dick Gilled

Radical SR8
AMG GT R
Citera
Westersund
Hallstahammar
Här sen Jul 2011
Inlägg: 1344



Speedfreak skrev:
Som organisatör av detta event vill man ju bara gråta när man läser dina kommentarer
Auktionen på middagen drog i år in över enmiljon OCH vi tog inte en krona!


Det tycker jag inte att du ska göra Dick. Som jag sa, det är ett jättefint initiativ och det var därför jag ville vara med och bidra! Sen har jag inte sagt något om auktionen för den har jag ingen koll på alls, men superbra att ni drog in så mycket pengar och skänkte bort ALLT. thumbs up Det jag sa var att de som vill förgylla barnens dag och ställa upp med sina bilar får betala en inte alltför liten summa.

_________________
André Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Citera
Speedfreak
Huddinge
Här sen Maj 2010
Inlägg: 280



Westersund skrev:
Speedfreak skrev:
Som organisatör av detta event vill man ju bara gråta när man läser dina kommentarer
Auktionen på middagen drog i år in över enmiljon OCH vi tog inte en krona!


Det tycker jag inte att du ska göra Dick. Som jag sa, det är ett jättefint initiativ och det var därför jag ville vara med och bidra! Sen har jag inte sagt något om auktionen för den har jag ingen koll på alls, men superbra att ni drog in så mycket pengar och skänkte bort ALLT. thumbs up Det jag sa var att de som vill förgylla barnens dag och ställa upp med sina bilar får betala en inte alltför liten summa.


Nej du skrev "det kan hända att jag är lite pessimistiskt inställd till välgörenhet när jag VET hur mycket/lite av pengarna som når fram till den goda saken"

Gör något eget och sluta gnäll för att det inte passade dig!

_________________
Mvh/Dick Gilled

Radical SR8
AMG GT R
Citera
Westersund
Hallstahammar
Här sen Jul 2011
Inlägg: 1344



Speedfreak skrev:
Nej du skrev "det kan hända att jag är lite pessimistiskt inställd till välgörenhet när jag VET hur mycket/lite av pengarna som når fram till den goda saken"

Gör något eget och sluta gnäll för att det inte passade dig!


Det handlade enbart om avgiften, inte om auktionen för den hade jag ingen vetskap om. Att du upplever min åsikt som gnäll säger mer om dig än det säger om mig. Men som jag sagt, jättefint initiativ.

_________________
André Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Citera
dstr
Arboga/Helenelund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5533



Westersund skrev:
så att se det som en vanlig trackday blir lite skevt.


Det verkar inte som du förstått upplägget tidigare år - eller den marginella skillnaden som skiljde i år. Läs mitt inlägg igen om hur det brukar vara.

Med 120 anmälda så är evenemanget uppenbarligen för billigt.

_________________
/Daniel Azzarri

Älska varje varv!
Citera
SHySwe
Fagersta
Här sen Aug 2010
Inlägg: 358



Sitter och filosoferar inför julen. Det är många som har det sämre än mej. Kom då att tänka på detta med hjälmarna. Funderar vidare.
Hur blev det egentligen med hjälmarna? När vi initierade detta i den andra tråden så var tanken , åtminstone min tanke, att vi samlade för att kidsen skulle få med sej en hjälm som ett häftigt minne? Blev det så? Eller blev dom kvar hos arrangören?
Om dom blev kvar hos arrangören så skulle jag och förhoppningsvis en massa ungar tycka att det vore coolt att dom får ett extra paket från rejsa-hjultomten...
Om dom redan fått sin hjälm så kanske det finns nån annan liten sak att skicka som oväntad grej?
Jag bidrar gärna till en del av kostnaden.

_________________
Samuel Hyving
Lekbil: Chrysler PT Cruiser GT
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41535

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Det hade varit jättekul att skicka något till alla barnen men det känns lite kort att hinna få ihop tänker jag?


Gissar hjälmarna är kvar hos Peder o gänget iför 2019 års Bar(n)dag

_________________
Magnus Thomé
Citera
SHySwe
Fagersta
Här sen Aug 2010
Inlägg: 358



Jaha...
Hoppades att det inte skulle vara så. Anade att det var så.
Min tanke var att hjälmarna skulle bli utlottade till barnen eller nåt, den helgen. Vilket jag antydde när det startade upp i den andra tråden.
Trodde att vi samlade till barnen, inte till arrangören. Lite naivt av mej kanske?
Hoppas nu nåt annat, nämligen att jag inte fått nån annan att tro samma sak.
Kan isåfall bara be om ursäkt.
Men det var fantastiskt att se att så många på Rejsa är beredda att gemensamt ställa upp för andra som inte har det lika roligt.

_________________
Samuel Hyving
Lekbil: Chrysler PT Cruiser GT
Citera
Speedfreak
Huddinge
Här sen Maj 2010
Inlägg: 280



Vi på RacingRascals som gör detta event är enormt tacksamma för hjälpen med hjälmar!

Tråkigt om ni hade uppfattningen att vi skulle ge hjälmarna till barnen, tyvärr finns inte tillräckligt med hjälmar så det räcker till alla barn.
Sedan så är detta ett event som vi gör varje år och det är alltid problem med att få hjälmarna vi har att räcka till, så av den anledningen vill vi gärna ha dem kvar så dem kan glädja fler barn.

_________________
Mvh/Dick Gilled

Radical SR8
AMG GT R
Citera
dstr
Arboga/Helenelund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5533



SRyLul skrev:

Trodde att vi samlade till barnen, inte till arrangören. Lite naivt av mej kanske?


Det vi samlade till gick till barnen 2018 - så att dom inte skulle behöva stå och vänta på en hjälm för att komma ut på banan (eftersom det fanns fler sportbilar än hjälmar...)


Hjälmarna stannade hos arrangören för att barnen 2019, 2020, 2021 osv också ska ha glädje av dom.

_________________
/Daniel Azzarri

Älska varje varv!
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41535

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Speedfreak skrev:
Vi på RacingRascals som gör detta event är enormt tacksamma för hjälpen med hjälmar!

Tråkigt om ni hade uppfattningen att vi skulle ge hjälmarna till barnen, tyvärr finns inte tillräckligt med hjälmar så det räcker till alla barn.
Sedan så är detta ett event som vi gör varje år och det är alltid problem med att få hjälmarna vi har att räcka till, så av den anledningen vill vi gärna ha dem kvar så dem kan glädja fler barn.


Är ju superbra att massa flera barn kommer få glädje av dom thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
dstr
Arboga/Helenelund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5533



I år har hjälmarna tjänstgjort igen! (det var inget event förra året)

Riktigt kul att se så många rejsaklistermärken i filmen nedan.

https://www.facebook.com/sportbilen/posts/3344958418860388


ps. Kakmonstret vid 1.30 är jag.

_________________
/Daniel Azzarri

Älska varje varv!
Citera
dstr
Arboga/Helenelund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5533



Igår var det dags för Ba(r)ndagen igen.

Hjälmarna fortsätter att tjänstgöra.



_________________
/Daniel Azzarri

Älska varje varv!
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41535

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Gustav_H78
Lerum
Här sen Feb 2009
Inlägg: 1672



thumbs up

_________________
Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil
Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld*
BMW E30 328 långlopps bil *Såld*
VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress
Citera
Allmänt banåkaforum
Hjälmar till Ba(r)ndagen. Supertack för alla bidrag!!!
<<   1, 2, 3, 4
9 besök senaste veckan (13320 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande