Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
VAD rek med följande hårdvara
2812 besök totalt
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Vill köra lite nere på ringen i vinter och då får det ju bli simulator som får duga.

Har gammal hårdvara men vad kommer att flyta på bra med följande?

G25
Core 2 DUO 2.6ghz
6gb
GF GTX750
SSD disk

RACE07 funkar men finns det något lite snyggare som är vettigt till min hårdvara?

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676



Nu är väl kanske frågan ställd så att du vill nyttja det material du redan har.

Men ett annat förslag är att köpa ett playstation för en femhundring och ett Gran Turismo 5 för en knapp hundring på tradera. Sen har du ett bra spel för billiga pengar.

Om du skall gå ut över Race07 så krävs det Raceroom eller Asetto corsa. Båda två tar evigheter att ladda in på liknande hårdvara som du använder. Asetto Corsa laggade så rejält att det inte gick att använda. Någon med bättre kunskap i datorer hade kanske fått att fungera 😉

Har precis shoppat Playseat, G27, Playstation3SS och GT6 på blocket och tradera, ...allt utan turbo 🤪


_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
BFRC.Awatar
Linköping
Här sen Jul 2018
Inlägg: 296



https://www.systemrequirementslab.com/cyri

Här har du en fantastisk tjänst som du kör direkt i webbläsaren som säger om du kommer kunna lira något vettigt eller ej!

_________________
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
964RS skrev:
Nu är väl kanske frågan ställd så att du vill nyttja det material du redan har.

Men ett annat förslag är att köpa ett playstation för en femhundring och ett Gran Turismo 5 för en knapp hundring på tradera. Sen har du ett bra spel för billiga pengar.

Om du skall gå ut över Race07 så krävs det Raceroom eller Asetto corsa. Båda två tar evigheter att ladda in på liknande hårdvara som du använder. Asetto Corsa laggade så rejält att det inte gick att använda. Någon med bättre kunskap i datorer hade kanske fått att fungera 😉

Har precis shoppat Playseat, G27, Playstation3SS och GT6 på blocket och tradera, ...allt utan turbo 🤪



Här finns både PS3 och PS4 men det har jag i vardagsrummet och där kommer den att stå kvar. Tänkte rigga en enkel grej till min G25 i ett av rummen däruppe.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
BFRC.Awatar skrev:
https://www.systemrequirementslab.com/cyri

Här har du en fantastisk tjänst som du kör direkt i webbläsaren som säger om du kommer kunna lira något vettigt eller ej!


Lite som canirunit eller så misstänker jag, men jag vill ju att det flyter på bra även om man drar upp grafiken en skvätt

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Racingsimulatorer
VAD rek med följande hårdvara
2812 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande