Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 2 besök senaste veckan (30634 totalt) |
Re:
Ingen fara, har själv kikat upp det där förut. Lite lätt förvirrande och ologiskt, vilket är olikt Tyskarna. _________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||||||
|
||||||
Re:
jag tror bilderna luras lite, det handlar inte om många mm skillnad. kommer mer bilter i takt med att huvudvärken tilltar _________________ Max af Klintberg |
||||||
det går inte fort nu men lite nytt.
nya hjulen på plats. ![]() ![]() ![]() ![]() och lite distanser på G så att inte spårvidden blir för för smal. ![]() svetsningen för att nya huven ska kunna komma ner tillräckligt långt är klar. Nu måste jag bara göra plats för gångjärnen. ![]() ![]() _________________ Max af Klintberg |
||||||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||
nu är nytt Chassie från Öhlins och Millway på plats och nästan komplett (saknas några godbitar).
![]() ![]() Chefen fattade genast tycke, vilket är bra, nu kanske hon anser att pappa får fortsätta med bilen. ![]() _________________ Max af Klintberg |
||||||
en liten fundering.. bytte du spindlar men har resten från Z'an?
är det ett såecial-kit från Öhlins eller finns det som passar Z4'an ? fram borde ju bli ungefär som M3 fast andra fjädrar antar jag, men bak? eller har du moddat bakvagnen åxå? har inte läst hela tråden... ![]() _________________ Robert Aronsson |
||||||
Re:
Ja alltså, jag har inte bytt delarna än så jag kan inte säga med all säkerhet att allt passar ![]() fram blir det e46M3 länkarmar och spindlar bak blir det Z4M länkarmar. sen blir det ombyggda e46M3 Öhlins road and track dämpare med lite hårdare fjädrar, så inget helt standard. _________________ Max af Klintberg |
||||||
Re:
Är det inte mer som skiljer i bakvagnen? Drivaxlar borde vara kortare med tanke på ET på fälgarna. M har ET30 och 3,0 Si 50 mm _________________ Mikael Persson M3 E46 Competition 2006 |
||||||
Re:
Ser ju rätt färdig ut, du får sätta lite eld i baken på han så den får komma ut å rulla ![]() _________________ Anders Baudino |
||||||
Re:
nu har du ställt till det för mig... hahaha tack. jag har både räknat och kollat lite. jag tror utan att ha provmonterat att längden på axeln är OK, MEN... eftersom det är M så kommer axeln inte passa i navet. och Z4M armens lager har en innerdiameter på 45mm och navet från en NON-M har en diameter på 42mm. dessutom ska M-navet pressas in 41mm och non-M 37mm. funderar på lite olika lösningar. (att använda non-M länkarmen är en lösning, men den är inge kul) en variant skulle vara att svarva en "förtjockning som pressas på non-M navet så att det går att pressa in i M armen. lite osäker hur jag ska göra med inpressningsdjupet, får nog taisär och kolla. får man till det så kvarstår problemet med parkeringsbromsen (jag vill kunna besiktiga bilen). M-navet är 9mm kortare än non-M skillnaden i ET: lite letande (innan jag river isär bilen) visar att det är olika spårbredd på M och non-M där non-M har 1523mm och M har 1516mm. så om man summerar det, 3,5mm/sida från spårvidden och 9mm/sida för de olika naven och 4mm/sida för hur långt de pressas in i hjullagret, det blir 16,5mm/sida. inte riktigt 20mm men jag har säkert missat ngt _________________ Max af Klintberg |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 2 besök senaste veckan (30634 totalt) |