Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Lotus ExigeM42R -2018 | << 1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 37, 38, 39 >> 52 besök senaste veckan (175635 totalt) |
Jaha. Dricker grogg nu så förstår inte. Men kanske klarnar imorgon för Förstår inte riktigt det resonemanget.
Japanska engelska etc tävlingsbilar samt ordinarie bilar med kaross. Högerstyrt med vänster hand växel. Europeiska dito. Vänsterstyrt med höger hand växel. Formelbilar. Mittmonterat med höger hand växel. Ajden bently vänsterstyrt, vänster hand växel Denna högerstyrt höger hand växel. Är ny för mig _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
Otroligt snyggt allt, följer allt med spänning och imponeras
En reflektion, blir inte vxl spaken väldigt långt fram och svår att nå? |
||
Hehe! Tack. Kul att vissa ger en heja rop!
Jag spände ned mig själv i stolen och kändes som en bra position. Jag har en dålig vana att alltid ha en hand på växelspaken o tycker det hjälper o ha den så nära ratten som möjligt. Har inte gjort nå fäste än så ska känna lite mer på det. _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||
Alla tycker nog att ditt bygge är är kanonintresant. Angående placering av växelspak..... sätter jag den på samma avstånd som ratten. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Idag hängde vi på lite plast.
Den var visst lite bred Tur man har 20mm spacer per sida. Sen åker väl däckkanten in lite när man får till cambern. Mvh _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||
|
||
Hehe tack!
Blev förjävla coolt o se den med kåpor på. Idag blev det lite fäste till växelspaken. Mvh eric _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||
Är växelspaken också en design som redan använts i någon annan bil?
Jag antar att fram /bak rörelse ska ut till wire rakt bakåt? Men framåt /bakåt vart ansluts den till spaken? Hur lång slaglängd kommer du ha på vajrarna? _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
Tjabba.
Nää inga vajrar. Växelspaken är min egna konstruktion. Ska se om jag hittar en bild. I framkant kommer spaken sitta fast i kulleden som håller i längsled men tillåter rotation. Angående bilens mått så är den bredare, längre o lägre än en exige. Karossen är en blandning av exige s1 och s2. Joakim som komponerat det ihop med han som gjorde bröderna ajdens senaste bygge. Kommer inte ihåg vad han heter. _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||
Knotan: zooma in på denna bild så fattar du nog konstruktionen.
Sedan kommer det gå en axel via knutar och axial lager till bak. Längst bak blir det en hävarm på växelföraren i lådan, på denna ligger växelföraren i färdriktning och inte som på din. Med detta koncept kan jag ställa både framåt o bakåt rörelsen och sidled. Det är ett experiment. Enklast borde vart o snott boxsterns länkage rakt av men det är väk för enkelt. Mvh _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||
Det är ju ett knippe timeattackbyggen som tagit effektiv aero till helt nya nivåer iår - finns det några sådana planer här?
I övrigt så har jag slut på superlativen - du tar ju bilbyggandet till en helt ny nivå med caddande och skurna bitsr som viks osv. Ni är inte så många som bygger på denna nivå i Sverige...,, _________________ Mvh Mathias Södergren |
||
Hehe tack som fan!
Angående aeron så ska jag göra det så gott jag kan. Jag är inge jätte fan av obscena vingar osv men det blir ordentlig diffusor fram och en lmp style främre diffusor som släpper ut luften bakom framhjulen. Alla louvres kommer bli printade i 3d skrivare och skruvas/nitas dit. Håller på o skanna dem karossbitar jag fått låna o dessa ska läggas in i modellen så jag kan rita aeron. Golvet blir plant i släpvagnsplyfa som bakre diffusorn får ta vid efter. Lutar åt att jag skär ut den i aluminium. Bakvinge blir nog i stil med mclaren p1 gtr. Dock enklare med alu pillars Mvh eric _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||
Blir spännande att se resten av länkaget. Jag funderade mycket och konstaterade att det antagligen inte går. Men du har utrymme än mig. Men ändå undrar jag om du får tillräcklig slaglängder
_________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
Fick en stund över idag så det fick bli några fästen.
Nu är det bara axlarna och helsvetsning kvar. Mvh _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||
Denna lilla plutt kom igår!
Så nu tar jag nog lite semester från bil byggandet. Får jag en stund över så kör jag på. Men vi får se hur det kommer gå. Han kommer heta Ted och kom ut som en blixt! Hela familjen mår bra. _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||
Våra race- och banåkarbilar Lotus ExigeM42R -2018 | << 1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 37, 38, 39 >> 52 besök senaste veckan (175635 totalt) |