Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E92 DKG 2011 (Ringtool) | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 2 besök senaste veckan (37887 totalt) |
Haha, det kommer alltid finnas förbättringar att göra _________________ Simon Jannerberg https://instagram.com/simonjanne https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=111653 |
||||||
_________________ Simon Jannerberg https://instagram.com/simonjanne https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=111653 |
||||||
Tack Jag skall försöka _________________ Simon Jannerberg https://instagram.com/simonjanne https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=111653 |
||||||
Ja visst är den. Mycket tid och pengar nerlagt på den. _________________ Simon Jannerberg https://instagram.com/simonjanne https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=111653 |
||||||
Är det 76mm slang till bromskylningen? Letar efter sån. Var kan man hitta det? 🤗 _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
_________________ Magnus Thomé |
||||||
Såg att Magnus hade svarat Precis sådan som jag har. _________________ Simon Jannerberg https://instagram.com/simonjanne https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=111653 |
||||||
Nu är vi hemma igen efter lite drygt en vecka på Ringen. Allt gick hur bra som helst och inga olyckor(för vår del). Vi kom fram i onsdags på eftermiddagen och hann inte med någon körning. Torsdag-Fredag var det kvällskörning 17:15-19:30 och Lördag-Måndag var det heldagar. Det börjar att bli riktigt roligt nu när man hittar runt och det går fortare och fortare. Vi träffade mycket trevlig folk, bland annat några herrar från Norge som hänger här på Rejsa Vi sprang även på Mårten och gänget från Team Lovetap som var där och tävlade i Drifting.
Vi var även förbi Christian på Mantey och kikade lite. Jag fick en ny streamer till bilen med raeder motorsport på Våra bilar var även med i Mishas video så det var skoj Kolla från 10:50 Utvärdering av bilen. Nankang AR-1. Jag är supernöjd med däcken. Det är ett helt fantastiskt grepp i dom, vid släpp är dom förutsägbara och snälla. Ger mycket självförtroende och bra feedback. Alla som åkt med har varit superimpade av greppet speciellt. Åkt ut på 2kg kalltryck och kört ett varv, sedan parkerat för att låta bilen vila lite. Det har funkat amazing. Dock, något som jag märkte nu i slutet av resan. Under 200 km/h funkar däcken hur fint som helst. Men, när man kommer över 200 och upp mot 240. Då blir bilen väldigt orolig i sidled. Jag vet inte om det kan ha att göra med att däcken inte har några med spår i färdriktningen eller vad det kan bero på. Men det måste kikas på. Kanske behöver mer aero bak? Har kikat på antingen en gts vinge eller GT4 vinge men vi får se vad det blir. KW Clubsport 2-way. Ja det är väl som alla andra säger. Helt fenomenalt chassi. Kände nu på slutet av veckan när det började att gå fortare att man kanske skulle labba lite med hårdheten men jag struntade i det och körde bara. Nu var det inställt på track men det kunde gärna varit lite hårdare. Jag måste definitivt uppgradera bromsar. Det skakar något vansinnigt efter bara några kurvor. Semiflytande gyrodisc blir det i vinter. Därav körde jag bara ett varv i stöten. Annars blev det nästan olidligt. Nya bussningar i främre bärarmarna skall bytas till uniballs. Den är lite orolig vid hårdare inbromsningar och som jag förstått det så är det på grund av att dessa flexar. Men vilken jäkla bil. V8, DKG och allt annat godis som är. Shit va nöjd jag är. Pojkdröms bil. Nedan kommer en satans massa bilder. Sen även några filmer. Jag glömde självklart min GoPro men fick köpt ett sugpropps fäste och filmade med telefonen, inte optimalt men bättre än inget. Mitt bästa varv blev 8:40 BTG med lite trafik. Nu känner jag att jag inte riktigt vågar att lita 100% på bromsarna då det skakar så in i. Det är säkert ingen fara men ändå. Nästa år kommer jag sikta på att komma ner mot 8:20 BTG. För övrigt är jag grymt nöjd med min 8:40 tid , det är ändå andra gången jag är nere och kör Här kommer lite bilder. Video längst ner. Mitt 8:40 BTG varv. Jag har ingen exakt tid men jag gick frame by frame när jag passerade bridge och gantry och klippte filmen därefter. Ett varv där jag inte brydde mig om tid utan bara körde Sen ett varv som också bara är skoj. Kom ikapp lite trafik i slutet och tog det lite piano. Mvh Simon J _________________ Simon Jannerberg https://instagram.com/simonjanne https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=111653 |
||||||
Hej! Detsamma, kul att träffa likasinnade Det gör vi säkert _________________ Simon Jannerberg https://instagram.com/simonjanne https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=111653 |
||||||
Hej!
Här har jag glömt att uppdatera lite. Bilen står inställd för vintern. Men innan dess så rök folien. Jag måste säga att jag är sjuk nöjd Men nu står den inne för resten av vintern. Smyger in en bild på nya vardagsbilen. Har aldrig varit ett "fan" av volvo men jag är riktigt nöjd faktiskt. Sedan har även far köpt ny leksak Så den kommer jag att kopiera lite ifrån. Bland annat är tanken är att bygga ett likadant bromskyl. Mitt funkar lite "sådär" medans schirmers är tokbra. God Jul och Gott Nytt År! _________________ Simon Jannerberg https://instagram.com/simonjanne https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=111653 |
||||||
Är skillnaden att du fortfarande har slangen lös som på bilden och sköldarna kvar "ivägen" och hans sitter med en slangstos nära bromskivans centrum? Eller har du uppdaterat något och ändå inte fått toppresultat? _________________ Magnus Thomé |
||||||
Jag har inte gjort några uppdateringar mot bilden. Det gjorde absolut skillnad med inte i den utsträckningen jag ville. Det är en del som skiljer deras lösning mot min. Det är större slangar, så schirmer har sågat hål i innerskärmen för att dra igenom dom. Medan jag har något mindre slang och klämt den emellan innerskärm och kaross. Där tappar man luftflöde. Sedan med större slangar kommer däcken att ta i slangen vid fullt rattutslag så då får man svarva "stopp" till styrsväxeln så att man inte kan ratta fullt och ta i slangen helt enkelt. Sedan har schirmer en stor kolfiber bromssköld med luftintag på så slangen blåser rätt på skivan. Där tänker jag nog modiviera mina bromssköldar som redan sitter så jag får samma lösning. Det skall bli kul att labba lite och se vad man får för resultat Jag kan tänka mig att när systemet är "slutet" hela vägen. Dvs att slangen är tätmonterad mot bromsskölden så gör det nog stor skillnad _________________ Simon Jannerberg https://instagram.com/simonjanne https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=111653 |
||||||
Heej!
fråga till panelen: https://airbaglightoff.eu/bmw-3-seri Någon som testat Airbag 360 emulator? Man kopplar in den i airbagkontakten där originalstolen satt för att lura systemet att det är en originalstol med airbag i samt att någon sitter i den. Vad jag lyckats läsa mig till så behöver man en sådan för att passagerar airbagen skall funka i bilen. Om bilen inte vet att någon sitter i sätet går inte heller airbagen av _________________ Simon Jannerberg https://instagram.com/simonjanne https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=111653 |
||||||
Jag gjorde så här. Kolla min tråd.
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Kennie Flenstedt BMW 320daM -18 M3 e92 -08 Mini -15 M3 Competition -05 såld. 😢 BMW X3M 3,0i -04 såld |
||||||
Hej! Jag jag faktiskt kikat på detta innan. Riktigt snyggt gjort. Men jag har jagat och jagat dessa sensormattor men dom verkar att vara omöjliga att hitta. Sedan om jag hittat en så har det varit till 7-serie eller liknande och jag har inte hittat någon information om det är samma som på min bil, därför har jag letat efter "ful" lösningar Du har möjligtvis inte "part number" till din matta? Mvh Simon _________________ Simon Jannerberg https://instagram.com/simonjanne https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=111653 |
||||||
Jag kollade på samma lösning som du är inne på. Men jag vill ha allt som "original" så långt det går så jag vet att säkerheten funkar. Hoppas jag iaf... 🤔
Finns sensormattor på ebay för runt 1500kr. De säljs inte lösa på Bmw verkar det som. Dessutom är de mer eller mindre ingjutna i sitsen. Inte helt lätta att operera ut. Kolla länken så ser du på vilka modeller de sitter på som bör passa din bil. Som du ser så finns det en hel del nummer som ersatts osv. Tänk på att du måste släcka ev felkod efteråt. Hoppas det kan vara till hjälp. http://www.realoem.com/bmw/sv/partxr _________________ Kennie Flenstedt BMW 320daM -18 M3 e92 -08 Mini -15 M3 Competition -05 såld. 😢 BMW X3M 3,0i -04 såld |
||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E92 DKG 2011 (Ringtool) | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 2 besök senaste veckan (37887 totalt) |