Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
3D-print / CNC - Dela dina egna filer eller tipsa om andra!
5204 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41527

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Här kan du dela med dig och även tipsa om CAD / 3D-filer för saker till racer- eller gatbilen och allt möjligt annat banåkarelaterat! Allt från smått till stort! Både filer tänkta för 3D-print, CNC, vattenskärning, manuell bearbetning osv platsar.


Den här tråden är alltså tänkt för info om filer, dvs länkar till filer men gärna även foton, screenshots, beskrivningar av själva delarna det gäller.

Men inte för diskussioner om olika delar, det håller du i < den allmänna 3D-printtråden! > eller starta gärna egna nya trådar med diskussioner om olika delar som du kanske letar efter, behöver hjälp med eller som du håller på att göra som du vill snacka lite mer om thumbs up



PS:
Du kan ladda upp STL-filer för 3D-print med Rejsas bilduppladdningsfunktion som du får upp när du skriver ett nytt inlägg. Lite lattjo att det står "bilder" lite överallt när man laddar upp men funkar finfint Men CAD-filer av olika slag går inte att ladda upp, dom får du klistra in länkar till var de finns på nätet istället. Om du inte har någonstans att lägga upp en verifierad korrekt fil så kan du maila mig den så kan jag lägga upp den här.



Tack till Per Axblom som kom med denna utmärkta trådidé thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Aerodynamic
Alingsås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 857



Jag är helt säker på att det finns massor av adaptrar där ute för tex växel lådor mot motorer, motor fästen
eller annat som kan vara bra att ha. Och det är vore bra att ha ett ställe att samla det på.

Kanske har någon en hel motor som CAD modell eller kan tipsa om vart det finns så nästa man att börja ett nytt projekt kan få lite start hjälp eller bara vill skriva ut en motorn eller växellåds adapter som nyckel ring


Själv kör jag en Opel Speedster och tänkte under våren göra.
Luftintags "öron" för NA modellen, "Longroof" adaptrar samt
wing design sido backspegel fästen som säkert kommer gå att använda till andra än
mina eftermarknads speglar.

Jag återkommer.

Mvh, Per

_________________
Per Axblom
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15489



Aerodynamic skrev:
Jag är helt säker på att det finns massor av adaptrar där ute för tex växel lådor mot motorer, motor fästen
eller annat som kan vara bra att ha. Och det är vore bra att ha ett ställe att samla det på.

Kanske har någon en hel motor som CAD modell eller kan tipsa om vart det finns så nästa man att börja ett nytt projekt kan få lite start hjälp eller bara vill skriva ut en motorn eller växellåds adapter som nyckel ring


Själv kör jag en Opel Speedster och tänkte under våren göra.
Luftintags "öron" för NA modellen, "Longroof" adaptrar samt
wing design sido backspegel fästen som säkert kommer gå att använda till andra än
mina eftermarknads speglar.

Jag återkommer.

Mvh, Per


https://www.thingiverse.com/search?q=Toyota&dwh=75c48be6b17309

Något sådant?

_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
Skruva banåkabil
3D-print / CNC - Dela dina egna filer eller tipsa om andra!
5204 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande