Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Bilder o videos Aston Martin Valkyrie V12 | 1 besök senaste veckan (2254 totalt) |
Gillar diskussionen gällande Hur man får styrkan i motorn att bära upp chassiets alla rörelser. F1 är ju en sak. Gropiga landsvägar i åratal något annat.
I verkligheten tror jag inte dem hade så svårt med det som de utger. Jag valde att nästan helt bortse från det problemet. Och helt enkelt testar. _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
1000 hästar med 4 katalysatorer
Undrar hur lång tid det tar innan dom ryker och någon kör Inconell rakt ut |
||
Ha, underbar film!
1000Hk vid 10500varv ur 6,5l och samtidigt klara utsläppskraven för gatbilar - Det var inga problem alls! Men det var skitjobbigt att få motorn att väga 203kg i stället för 210kg.... Speciellt de 80g som lacken på plenumet väger, kändes jättejobbiga.... Motorsången var ju inte direkt vacker mer som en kombination av racehoj, motorsåg och sågklinga. Men Cosworthkillen skall ha poäng för ledig klädsel/utseende, så där ser inte en tysk ubermotorendoktoringengör ut. /Claes _________________ Claes Tykosson Porsche 944 trackdayracer Porsche RSK replica Subaru Impreza STI Type-R VW Transporter 1966 BMW 318i cabriolet mm. |
||
Intressant front enligt bilderna, normalt försöker man ju få luften att gå över bilen men har har man tydligen valt en annan väg, gissningsvis pga helt "designad" undersida på bilen?
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
Är det inte för att bilen har vinge i stället för splitter? Här pratas det lite om aeron, dock är det väl inte säker att det är den slutgiltiga designen: _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||
Bilder o videos Aston Martin Valkyrie V12 | 1 besök senaste veckan (2254 totalt) |