Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
944sverige.com
1, 2, 3, 4, 5   >>
13437 besök totalt
peter mik
Ölstykke, Danmark
Här sen Jan 2007
Inlägg: 21


Trådstartare
Nån som vet vad händer med den sidan?
Mvh.
Peter

_________________
Peter Mikkelsen
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3044



Vi är många som undrar hur det går. Allt gick åt skogen när serverleverantören krävde uupdatering av forummjukvaran, och den gick åt pipian. Vi har fått någrs tecken på att dom jobbade på problemet. Med senaste månaden har det varit total tystnad,riktigt tråkigt för transaxelgänget.

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
claes t
Söråker
Här sen Maj 2006
Inlägg: 829



Japp, mycket tråkigt! Det känns som om det är något som saknas i livet numera...
Jag fick också intrycket av att det jobbades med problemet innan sidan försvann helt och hållet. Jag hoppas verkligen att det går att ordna upp, annars kommer många fina kontakter och mycket kunskap att försvinna.
/Claes

_________________
Claes Tykosson
Porsche 944 trackdayracer
Porsche RSK replica
Subaru Impreza STI Type-R
VW Transporter 1966
BMW 318i cabriolet
mm.
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2231



Tråkigt!
Jag förväntade mig att nu när man tog ned hela siten att man hade en lösning och att den skulle komma upp igen relativt snabbt.
Man kunde ju ha kommunicerat något på sidan än bara "update in progress ....".

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4063



Kan bara hålla med, trist att den har kraschat, hoppas det finns användbara backuper på databasen.
Det var en trevlig stämning där.

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
gtBen
Mönsterås
Här sen Jul 2008
Inlägg: 268



Janne J skrev:
hoppas det finns användbara backuper på databasen.

Hoppas verkligen det tex alla biltrådar där man kan ta reda på så otroligt mycket bra tips och ideer.
Det är så synd att det verkar lämnat för vinden, varför inte ropa på hjälp och lämna över det till någon som bryr sig mer

_________________
Bengt Gson Nilsson
GR Yaris -21 ...gottgry
924S -86 ...Esset
911 -74 ...gul
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2231



gtBen skrev:
Janne J skrev:
hoppas det finns användbara backuper på databasen.

Hoppas verkligen det tex alla biltrådar där man kan ta reda på så otroligt mycket bra tips och ideer.
Det är så synd att det verkar lämnat för vinden, varför inte ropa på hjälp och lämna över det till någon som bryr sig mer


Räck upp handen du som är..... lång-ledig?

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Japp, det finns såå mycket kunskap på det forumet så jag hoppas det kommer upp igen. Jag har själv begränsade kunskaper i hur forum fungerar så jag kan nog inte hjälpa till så mycket . Jag hoppas innerligt att de som drar i det får det stöd de behöver och ber om hjälp där det behövs

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Daniel Engström
Stockholm / Huddinge
Här sen Nov 2006
Inlägg: 3652



Blir det inte lätt så att saker (web-sidor) riskerar förfalla (inge underhåll) när alla bara förväntar sig att saker bara ska funka och ingen vill ta ansvar eller betala något för all info och hjälp man får.
Den som startade upp 944sverige för massa år sedan kanske inte har kvar intresset, men sidan kanske har vissa kostnader för web-hotell eller servrar. Ska han som startade sidan för alltid vara den som står för allt jobb och vad det kostar?

Nu ska jag inte kasta sten i glashus, jag har också hängt en del på den sidan. Men senaste åren har jag bara gjort sporadiska besök.

Kanske skulle det vara lättare att driva hemsidor om fler hjälptes åt med både jobbet och ekonomin?

Men onekligen tråkigt när hemsidor med så mycket fakta och info försvinner. Många har lagt mycket jobb med att dela med sig av ovärderlig fakta och att dokumentera sina bilars historia. Precis som här.

_________________
Daniel Engström

Nu: Porsche 944S & 106 Rallye
Ex: Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68
Ex: Clio Sport -01
Ex: Ginetta G34 -98

ÖSK #243 PCS #8724
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4063



Ekonomin har vi delat på, Patrik Andersson var den som senast tog hand om fakturorna från webbhotellet och vi swishade honom.

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676



Måste säga att jag inte riktigt förstår det här. Det är inget fel på texten i databasen, det är ganska tydligt eftersom alla tecken blir helt okej igen när man svarar på ett ämne med originaltexten kvar (quote). Det är något som är fel i php koden eller något i det uppgraderade som inte lirar med databasen. Om det nu har hänt under uppgraderingen så kan man kanske försöka backa php dokumenten till den version man uppgraderade från.

Är det någon som har kontakt med de som hanterade siten?

Det hade varit intressant att veta vad som är gjort.

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2231



Daniel Engström skrev:
Blir det inte lätt så att saker (web-sidor) riskerar förfalla (inge underhåll) när alla bara förväntar sig att saker bara ska funka och ingen vill ta ansvar eller betala något för all info och hjälp man får.
Den som startade upp 944sverige för massa år sedan kanske inte har kvar intresset, men sidan kanske har vissa kostnader för web-hotell eller servrar. Ska han som startade sidan för alltid vara den som står för allt jobb och vad det kostar?

Nu ska jag inte kasta sten i glashus, jag har också hängt en del på den sidan. Men senaste åren har jag bara gjort sporadiska besök.

Kanske skulle det vara lättare att driva hemsidor om fler hjälptes åt med både jobbet och ekonomin?

Men onekligen tråkigt när hemsidor med så mycket fakta och info försvinner. Många har lagt mycket jobb med att dela med sig av ovärderlig fakta och att dokumentera sina bilars historia. Precis som här.



Sidan funkade hjälpligt efter uppdateringen, det lät som om det jobbades på en lösning. Därför förvåningen över att den nu är helt borta.
Såna här problem ligger utanför min IT-kompetens (som är hyggligt djup men ganska smal), men pengar till att köpa extern hjälp erbjöds från flera håll om det skulle behövas.

Jag har inte en aning om vem som "driver/drev" sidan, de som startade den är inte kvar, jag känner en av dem.

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676



Jag skrev ett mail till info@944sverige.se, mailet studsade inte så någonstans har det hamnat.

Är det någon som har en annan mailadress?

----------

Hej!

Jag undrar lite vad som händer med 944sverige.com. Sajten innehåller mycket kunskap och vi är alla rädda för att den skall gå till spillo. Vi är många som kan gå in och stötta med både kunskap och externhjälp.

Vi hoppas verkligen att sajten kommer upp igen. Om så inte är planen så kanske vi kan få överta den som den är?

Med vänlig hälsning
Anders Falk och alla andra användare

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676



Janne J skrev:
Ekonomin har vi delat på, Patrik Andersson var den som senast tog hand om fakturorna från webbhotellet och vi swishade honom.


Hej Janne!

Finns det någon adress till Patrik?

/Anders

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4063



Fel av mig, Andren var det, inte Andersson:

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=14706

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
claes t
Söråker
Här sen Maj 2006
Inlägg: 829



Bra Grabbar!!
Jag är helt kass på både datorer och hemsidor men jag uppskattar det väldigt mycket att ni försöker hjälpa till. Jag hjälper gärna till med tekniska svårigheter bara det inte är något som är datorrelaterat....
Med vänlig hälsning /Claes

_________________
Claes Tykosson
Porsche 944 trackdayracer
Porsche RSK replica
Subaru Impreza STI Type-R
VW Transporter 1966
BMW 318i cabriolet
mm.
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676



Nu har jag en dialog med Patrik Andren. Vi får se vart det tar oss. Jag återkommer med besked. Jag vill inte ställa allt för höga förväntningar om att det går jättesnabbt men Patrik gör så gått det går för att kontakta de som tagit över uppdateringen.

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Fantastiskt bra jobbat Anders thumbs up
Finns det något vi användare kan göra för att hjälpa till att tryck på leverantören?

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676



Eddie Varvstopp skrev:
Fantastiskt bra jobbat Anders thumbs up
Finns det något vi användare kan göra för att hjälpa till att tryck på leverantören?


Inte just nu. Nu handlar det först om att bli trygga i att sajten inte försvinner i ett svart hål och det verkar vara hyggligt säkrat. Därefter får vi se hurtillvida det jobbas för en lösning vilket hade varit perfekt. I annat fall om vi kan ta över sajten själva.

Nu har jag inte mer än medelmåttig kunskap om php forum, men i det här stadiet handlar det om att säkra upp att det inte försvinner.

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10122



Det finns ganska mycket information på den sidan som jag kan tycka skulle vara synd om den gick förlorad.

Om data finns kvar kan jag delta i ett försöka att göra den tillgänglig på annan plats, om inte annat för att kunna exportera till ett format lämpligt för arkivering.

_________________
Anders Hansson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Vilken forummjukvara är det man kört med?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Allmänt banåkaforum
944sverige.com
1, 2, 3, 4, 5   >>
13437 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande