| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
s: Alfa 75 3,0 V6 -88
|
2158 besök totalt |
|
En bil jag älskar, men som måste bort då jag inte får sålt min Jagga. Få ägare, varav två är jag. Jag har alltså köpt tillbaks den en gång redan. Full dokumentation, alla papper sedan bilen var ny finns. Skattad och besiktigad naturligtvis. Rostfri kaross med schysst originallack. Kulbultar i casterstagen, EVo-front, CSC-avgas, Bilstein sport och sänkfjädrar. 22000 välsmorda mil, de första 19000 i händerna på en arkitekt som pendlade mellan Malmö och Stockholm. Följande är gjort på sista tiden: Nya gummi till transaxel Byte av vindruta och torkarblad Byte av däck, det blev Nokian 195/60/14 NRH2 Byte av dammskydd drivaxlar Byte bränslerör från tank till pump. Renov. av växellåda. Bytt 3 st synkringar samt synkhylsa. Delta bilservice Lund har gjort jobbet. Byte av lamell. (Endast lamellen bytt,var lite bränd, inte sliten,resten är bra. Lager i v-låda felfria) Nya gummi för v-låda främre balken samt det runda fästet för v-låda Nya bromsskivor o klossar bak. Rep av ok bak. Nya klossar fram. Byte av långa bromsröret Ny bromsslang bak Handbromswire bytt Plåt för avgasfäste Komplett strålkastare hö sida (skroten) Blinkrelä Pinnbult för grenrör byte Några egenheter finns också: Reläet till bensinpumpen har tre funktioner. Inkopplingen av bränslepumpen är bränd. Är förbikopplad med dragströmbrytare, fungerar bra inte minst som stöldskydd. Panelen som sitter under värmereglagen är borta efter en stereostöld. Hastighetsmätaren har fått hicka. Sist jag ägde bilen skrev jag några rader om den på http://hem.passagen.se/kraniel/75fra Pris 25000:- kontant med 14" originalfälgar, inga byten. daniel.ostlund@ohlins.se eller 070-590 42 92 Bild: http://db.alfaromeo.org/annonser/ima |
||
|
Upp!
Upp upp upp! Måste bort! Nu får inte bromsservopumpen någon kräm så den är lite tungtrampad (ATE ABS). Därför prutar jag gärna. 19' är nästan helt okej. Perfekt material att göra någonting busigt av, eller kör med den som den är. Vad väntar ni på? Våra ordermottagare sitter redo vid telefonerna för att kunna ta emot anstormningen. |
||
|
Menhallåuppuppupp!!! Massa frisk och bra mekanik i ett fräscht skal, vad mer begär ni? När gav du din fru en Alfa senast, va? Ge mig ett kreativt bud!
|
||
|
Jajamensan, även om det säkert är någon månad sedan nu. Kanske läge att lyfta där också!
Tack! |
||
Haha, ja du ser, hur bra mina bilar är!
(Det där med bakvagnsstag som släpper, generatorfästen som ger upp och ljuddämpare som lämnar in, det kan ju inte hända två gånger... )
Köpköpköpköpköpköp jag ska ju ha en Maserati! |
||
![]() |
SÄLJES
|
2158 besök totalt |